2022-11-07, 17:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Detta blir bara otäckare och otäckare. Frågan är påvilket sätt de skändat kroppen. Kan eventuellt vara styckning då gravfridsbrott misstänkts. Och mordplatsen tycks definitivt vara lgh.

Dessa tjejer är mer kallhamrade än vad man någonsin kunde tro...

Fullt möjligt men långsökt. Bara att "hantera" klassas som brott mot griftefriden och mer sannolikt är den brottsrubriceringen kopplad till flytt/dumpning av kroppen.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-11-07, 17:31
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tänk om det så att dom inte är skyldiga. Tycker det är konstigt att 2 så unga tjejer klarar av att hålla masken under all tid som polisen har pressat dom.

Förstår din tanke, men det faktum att de hittade Toves kropp genom att spåra de misstänka tjejernas rörelser ser jag som spiken i kistan (utöver alla vittnesmål, lögner och starka indicier).

Det är fullständigt orimligt att JJ och MH bara skulle råka åka rakt ut i skogen, mitt i natten, till samma plats och under samma tid som Tove begravdes just där. Efter att Tove varit med dem. Och bråkat med dem. Och det hörts ovanliga dunsar och ljud. Nej, det är solklart tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Och varför skulle MH vara häktad om hon inte ens varit där? Skärp er för fan! Använd ens lite bondförnuft!

JJ skulle kunnat ringa dit MH för att hon behövde hjälp med att frakta bort liket.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
På TV4 sade dom precis att misstankarna om mord har stärkts efter den första obduktionen och att iakttagelser har gjorts i lägenheten.
Vad det nu betyder.

Reportern: "Indikation att brottsmisstanken skulle förstärkas"

https://www.tv4.se/klipp/va/13800550/reportern-indikation-att-brottsmisstanken-skulle-forstarkas
Citera
2022-11-07, 17:33
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/nu-utreds-mord-efter-toves-dod Nu utökas brottsmisstankarna även till att omfatta misstanke om mord och gravfridsbrott. Kvinnorna har inte förhörts om mord misstankarna ännu. Kvinnorna nekar sedan tidigare till att dom gjort något brott. Människorov står också kvar plus gravfridsbrott och misstanke om mord.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-07 kl. 17:37.
Citera
2022-11-07, 17:34
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Fullt möjligt men långsökt. Bara att "hantera" klassas som brott mot griftefriden och mer sannolikt är den brottsrubriceringen kopplad till flytt/dumpning av kroppen.

/#LOUDmouth#

Ja, håller med. Tror inte heller styckning även om jag nämner det som möjligt. Tror inte ens de hade nödvändiga verktyg för detta.
Citera
2022-11-07, 17:35
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Det står att misstanke om människorov kvarstår. Vid vilket läge skulle det varit människorov? Hon gick ju hem till henne frivilligt vad jag har förstått det som. I så fall måste dom hållit kvar henne mot hennes vilja, alternativt fört henne någon annanstans, vid liv.

Ja det har du rätt i. Kanske de tar bort det av åklagaren senare i veckan och det blir bara mord o gravfridsbrott kvar? Men om det då finns kvar kan man ju undra?
Citera
2022-11-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Poddavsnittet gav inte mycket.
Däremot en till cliffhanger med en anonym tipsare, som kallar sig infiltratören.

Istället för röd liten bil, så nämns en svart passat.

Detta avsnitt kom idag med tanke på att kroppen hittades. Det avsnitt som var tänkt att delas idag, kommer istället på torsdag eller fredag. Med den då andra anonyme tipsaren.

Litar inte alls på den där podden. Sensationalistisk smörja
Citera
2022-11-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklawson
Följde denna tråd slaviskt de 250 första sidorna. Sedan blev det för mycket och har bara ströläst inläggen. Detta är mitt första inlägg, men känner mig besatt av att få dela min teori.

Tove, JJ och MH bråkar utanför nöjet. Tove vill inte var osams med JJ och MH och väljer därför att följa med hem till JJ’s lägenhet för att lösa tvisten. JJ och MH har inte planerat eller har för avsikt att döda Tove. Men i lägenheten blossar bråket upp på nytt. JJ har på något vis ihjäl Tove i lägenheten.
(Ganska irrelevant hur, men kanske genom strypning eftersom det lämnar minst spår i lägenheten. Hade det varit blod i lägenheten kanske JJ hade förstått att polisen skulle hitta det och varit mer medgörlig i förhör).
Detta sker strax före 03.00 när grannarna hör dunkandet. När JJ går ner för att rekognosera för flytt av Toves kropp kommer grankillen som bor under ut i trapphuset och frågar vad hon håller på med. Hon drar då storyn om att JJ’s mamma är på g för att ta henne till Donken. Grannen erbjuder sig då att köra vilket hon inte kan tacka nej till utan att väcka ännu mer misstanke. Hon går upp till lägenheten igen innan de åker iväg och ger MH instruktioner om vad hon ska göra medan hon åker till Donken. (Det kan t.o.m. vara så att hon säger till MH att hon ska åka hem och inte prata med någon så ringer jag dig imorgon).
Eftersom JJ’s plan var att flytta kroppen och inte alls åka till McDonald´s tänker hon inte på att hon har Toves mobil i fickan. Chauffören bekräftar för polisen att han har kört JJ och bara JJ till Donken och tillbaka. Polisen vet att JJ ljuger när hon säger att hon åkte dit med Tove.
När JJ kommer tillbaka är MH borta som hon och JJ kom överens om innan JJ lämnade för McD. JJ ringer sin pappa alternativt någon annan. Detta har ju givetvis polisen koll på från samtalsregistrering i så fall. Är det inget samtal till pappan eller någon annan så är det garanterat killen som hon gick fram och pratade med på McD som satt i sin bil som grannen berättat om. Killen i bilen eller pappan kommer till JJ´s lägenhet vid 04.00 som JJ bett om. JJ möter upp och lämnar Toves mobil och säger ”få det att se ut som hon åkt här ifrån och förstör sedan mobilen och kasta iväg den”. Efter det förstörs telefonen och gömts någonstans i närheten av var den senast registrerades av en mast.
Personen kommer sedan tillbaka och hjälper JJ få ner kroppen i bilen nu när det är lugnt och grannarna i huset sover. De kör kroppen till Förshultasjön i Nye där pappan bor. Anledningen är att hon (och pappan om det nu är han som hjälpt till) väljer den platsen är att de känner till den väl. Hon är uppväxt där. Kroppen är gömd väl eftersom den inte hittas trots sökningar i området vilket får mig att tro att JJ inte gjort sig av med kroppen själv. Hon är ju inget proffs på att mörda. (Det som jag tycker talar emot att pappan är inblandad är att samtalet som skulle krävts för att han skulle kunna hjälpa sin dotter skulle vara registrerat och då borde polisen ha tillräckligt för att ta in honom också. Alla som JJ kontaktar efter hon kommer tillbaka från McD måste ju vara misstänkta. Jag vet inte hur samtal via app-tjänster som Messenger osv reggas, kanske var det en app hon ringde med och att det är därför som inte en 3je person är häktad).
När JJ kommer hem igen ser hon Toves cykel och eftersom hon har Toves nycklar låser hon upp den cyklar 200 m och låser den igen och gör sig av med nycklarna.
Jag tror inte MH är inbladad i flytten av Tove för då skulle polisen hittat kroppen tidigare då MH inte klarar pressen, hon har berättat vad hon vet. På sin höjd har MH hjälpt till att få ner kroppen till JJ’s bil
Redan i de inledande förhören har polisen knäckt MH som säger att JJ bragt Tove om livet, men MH vet ej var kroppen är. JJ nekar och säger att Tove var vid liv och cyklade därifrån på natten. Polisen låter så klart inte allmänheten veta något utav detta. Även om polisen tror på MH’s story kan de ju inte låta henne gå. Det går inte att veta exakt hur MH var inblandad då JJ fortsätter att neka till något brott överhuvudtaget.
Till sist klarar inte JJ av pressen längre och berättar var kroppen är. Därför hittar polisen Tove.

Ber om ursäkt om någon reda postat en liknande teori som jag missat att läsa.

Det är en bra teori, men jag undrar då om de obekräftade uppgifter om att någon har sett JJ och MH tidigt på morgonen i en röd bil, inte stämmer då? Bilen hade immiga rutor och personen som hade sett bilen gick fram och såg det satt två personer där (JJ och MH). Jag tänkte detta vittnet lät pålitlig, tror JJ har gått igenom exakt allt de skulle säga så de hade samma historia.

Sedan blir jag inte heller klok på hur hon/de kunde förflytta cykeln tidig morgon (gissar 6-7 tiden) utan att bli upptäckt - fast som sagt så kanske polisen har vittnesuppgifter som kan sätta dit JJ/MH för flytt av cykeln.
Citera
2022-11-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
VEM KÖRDE?

Har inte så mycket att tillägga då det är flera skribenter här som håller sig till fakta och logik men har några tankar.

Anledningen till att JJ var ute i trapphuset och upptäcktes av en granne skulle kunna vara så enkelt att hon kollade så att "kusten klar", ställa upp porten och/eller köra fram bilen.
Drog en nödlögn om mc Donalds till grannen, alltså inte genomtänkt för att skapa alibi.

Då det inte framkommit någonting om var MH befann sig under natten och dagen efter kan man spekulera i olika scenarier.
Är det helt omöjligt att MH gått hem medan TT var kvar i lägenheten? Att JJ slagit ihjäl TT och sedan ringt dit MH för hjälp. Grannar vittnar ju om att det varit "spring i trappen" under natten Finns det något belägg för att MH varit onykter under kvällen? På hennes TikTok-presentation står att hon inte festar. Kan hon vara nykterist? I så fall användbar som chaufför (i händelse av poliskontroll). Som det verkar så är hon oxå under JJ:s kontroll (mer eller mindre) och därför användbar som medhjälpare.

Att MH är nykterist är inte troligt. Minns ej vem, men skrivits i tråden att hon drack mycket när det festades och fick snefylla, samt att andra då fick ta hand om henne.

Enligt @BlueGypsy hängde MH och JJ med folk som gillade att knarka på helgerna och att de kunde bli bjudna på någon lina.

MH hade ju nyligen tagit körkortet, hon borde ha varit rädd att köra berusad, med tanke på nyss fått körkortet, men hur det var den helgen med berusningsgrad är svårt att veta.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha dem är inga langare 😂
Återigen, jag bor i Vetlanda, känner umgängena dem hängt i, vet vilka som säljer i stan och vilka som tar grejer. MH och JJ är två småtjejer som börjat hänga med folk som gillar att knarka på helgerna, dem blir antingen bjudna på någon lina här och där, möjligtvis betalar då och då, men that’s it. Alla som snackar om att dem langar, hierarkier i gäng, att dem skulle tagit in en ”städare” är så mycket ute och cyklar så det blir skrattretande.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Poddavsnittet gav inte mycket.
Däremot en till cliffhanger med en anonym tipsare, som kallar sig infiltratören.

Istället för röd liten bil, så nämns en svart passat.

Detta avsnitt kom idag med tanke på att kroppen hittades. Det avsnitt som var tänkt att delas idag, kommer istället på torsdag eller fredag. Med den då andra anonyme tipsaren.
Nej, poddavsnittet var värdelöst. Den svarta passaten som nämns måste vara den som fastnade på film vid Nöjet, om som blev avfärdad för ”läääänge sen”. Personerna hörde av sig till polisen själva, och de har ingen koppling till fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja det har du rätt i. Kanske de tar bort det av åklagaren senare i veckan och det blir bara mord o gravfridsbrott kvar? Men om det då finns kvar kan man ju undra?

Hmm.. Kanskje de har holdt henne igjen i leiligheten når hun ville dra? (Før de drepte henne) da blir det vel frihetsberøvelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in