2022-11-07, 17:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Som jag skrev, övervakningfilmer av människor som hjälptes till skyddsrum.

Det verkar som att vi ser födelsen av en helt ny typ av förintelserevisionister.

"Hjälptes till ett skyddsrum":

https://www.youtube.com/watch?v=gcVws482J30&t=150s

Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det viktiga är att det inte kallas för homosexuell våldtäkt. Ryssarna och pro-ryssarna tycker det är ok eftersom det kallas dedovshchina. Och då är det inte bögeri så klart...

Rysslogik.

Samma logik som ligger bakom "Man är väl inte bög bara för att man suger av en kompis"?

Men hur som, om nu bögvåldtäkter är ett stående inslag i den ryska armen, hur kan motståndet mot homosexualitet samtidigt vara ett skäl för att stödja just den ryska armen och dess angrepp på Ukraina? Låter väldigt motsägelsefullt för mig. Vore ungefär som att stödja den Israeliska armén för att man hatar judar. Tokfel liksom. Nån ryssvän och HBQT motståndare som kan svara?
Citera
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Återvänder till Vladivostok - det är en bra bit från Bosporen det. 🇺🇦
Jag undrar vad som händer med Ukraina när de blir helt utan hemmahamn. Odessa troligen snart i ryssarnas händer.
Kanske man låter Ukraina skeppa ut sitt spannmål och sen slår man till.
Sen får väl Ukraina anlita Gdansk.
Citera
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Du driver inte din sak med att ta upp Bucha.
Det var ju en teateruppställning. Läs på nätet.
Och du driver definitivt inte din sak genom att posta här. Det bara bekräftar ju hur fantastiskt korkade ni rysstroll är.
Finns det liksom ingen gräns för hur lite hjärnceller en människa kan ha utan att det autonoma nervsystemet säckar ihop? Så gör dig själv en tjänst, hämta dosetten, ta dina piller och gå och lägg dig för kvällen.

Inte för att jag läst ditt svammel särskilt noggrant men jag har ändå plockat upp en del hur du tänker

1. Ryssland moraliskt högstående.
Har du varit där någon gång? Du måste fan ner söder om saharaöknen för att hitta människor med lägre moral. Det knullas, sups, bögas, stjäls och dödas.

2. Svensk media komtra rysk.
Jadu, det är helt rätt att ta till sig båda sidors meningar med betoning på Ta till sig.
Du ljuger ju när du påstår att du läser allt
Hur fan har du då tid att spamma ner den här tråden? Var inte du egen företagare?
Och även om du läser spelar det ju ingen roll eftersom du är oförmögen att ta till dig info som kommer i konflikt med de få stackars hjärnceller du besitter

Vad som kommer hända med ditt älskade Ryssland vet ännu ingen men ett troligt scenario är att de kommer reduceras till ett U-land som kineserna knullar i röven samtidigt som de får suga västs kuk från andra hållet.
Men det kanske de gillar, bögsvinen

De kommer få sälja sina naturtillgångar till vrak pris. De kommer inte ha mycket handlingsfrihet kvar. Förmodligen också stängslas in

Och en sista sak. Det går alldeles utmärkt att ha konservativa värderingar utan att anse att det är okej att invadera sina grannländer, terrorisera civilbefolkningen, begå krigsbrott och förstöra infrastruktur.

Gå och lägg dig nu, gubbjävel
Samma sak kan för övrigt gälla er övriga troll
Citera
Medlem
När våldtäkter på kvinnor och barn + hängning av 56 åriga kvinnor inte funkar kör alltså ryzzarna på bögvåldtäkter i rasande hastighet. Det går bra nu.
Citera
2022-11-07, 17:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, Ukraina granatbesköt med klustergranater så man hjälpte många till skyddsrum då man ansåg det var säkert och uppehåll. Det syns tydligt på bilderna. Därmed inte sagt att några ryssar begått krigsbrott men historien är inte så sjuk som Kiev-regimen vill ge sken av.

Tror du på allt vad ryska säkerhetstjänsten säger? nej, du borde också ta mycket som den ukraiska säger med en näve salt. Vad det gäller Doneskt och Maroupol tror ni inte på ett enda vittne eller erkännande av ukrainska soldater.
Är du nykter? Övervakningsbilderna visar män som under vapenhot leds till ryska armens lokala högkvarter, en plats flera av dem aldrig fick lämna i livet.

”In this image from March 4, 2022, surveillance video provided by the Ukrainian government, Russian troops lead nine men at gunpoint to their headquarters on Yablunska Street in Bucha, where they would be tortured and executed.”
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4
Citera
2022-11-07, 17:10
Medlem
Citat:
Jag undrar vad som händer med Ukraina när de blir helt utan hemmahamn. Odessa troligen snart i ryssarnas händer.
När faller Odesa? Sker det snart? Eller blev fantasin lite väl överväldigande för att min herre skulle klara av fortsatta REALA diskussioner? När faller Odesa? Och sedan - Varför i helvete skulle Ukraina använda Gdansk utav alla polska hamnar? Var Gdansk den hanen du kom på eftersom att det är den enda du känner till efter lite 70/80-tals fylleresor?
Citera
2022-11-07, 17:10
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ha ha din stackars incel!

Frågan är väl var Ryssland ska placera sin svarta havsflotta eller spillrorna av den sen de kastats ut från Krim. De lär inte få nån mer chans att hyra Sevastopol
Citera
2022-11-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Och du driver definitivt inte din sak genom att posta här. Det bara bekräftar ju hur fantastiskt korkade ni rysstroll är.
Finns det liksom ingen gräns för hur lite hjärnceller en människa kan ha utan att det autonoma nervsystemet säckar ihop? Så gör dig själv en tjänst, hämta dosetten, ta dina piller och gå och lägg dig för kvällen.

Inte för att jag läst ditt svammel särskilt noggrant men jag har ändå plockat upp en del hur du tänker

Har du varit där någon gång? Du måste fan ner söder om saharaöknen för att hitta människor med lägre moral. Det knullas, sups, bögas, stjäls och dödas.

Jadu, det är helt rätt att ta till sig båda sidors meningar med betoning på Ta till sig.
Hur fan har du då tid att spamma ner den här tråden? Var inte du egen företagare?
Och även om du läser spelar det ju ingen roll eftersom du är oförmögen att ta till dig info som kommer i konflikt med de få stackars hjärnceller du besitter

Vad som kommer hända med ditt älskade Ryssland vet ännu ingen men ett troligt scenario är att de kommer reduceras till ett U-land som kineserna knullar i röven samtidigt som de får suga västs kuk från andra hållet.

De kommer få sälja sina naturtillgångar till vrak pris. De kommer inte ha mycket handlingsfrihet kvar. Förmodligen också stängslas in

Och en sista sak. Det går alldeles utmärkt att ha konservativa värderingar utan att anse att det är okej att invadera sina grannländer, terrorisera civilbefolkningen, begå krigsbrott och förstöra infrastruktur.

Så sakligt, så sant, så simpelt och så attans spot on. Tack för lite VERKLIG input här du frusna en.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja, Ukraina granatbesköt med klustergranater så man hjälpte många till skyddsrum då man ansåg det var säkert och uppehåll. Det syns tydligt på bilderna. Därmed inte sagt att några ryssar begått krigsbrott men historien är inte så sjuk som Kiev-regimen vill ge sken av.

Tror du på allt vad ryska säkerhetstjänsten säger? nej, du borde också ta mycket som den ukraiska säger med en näve salt. Vad det gäller Doneskt och Maroupol tror ni inte på ett enda vittne eller erkännande av ukrainska soldater.

Man förstår ju att det inte är någon idé att svara dig då din verklighetsuppfattning är helt verklighetsfrånvänd. I vilken värld hjälper man människor till skyddsrum genom att binda för deras ögon och under vapenhot driva dem framåt? Du är faktiskt helt bizarr och kan uppenbarligen skriva vilka absurditeter som helst och låtsas att du tror på dem.
Citera
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
När faller Odesa? Sker det snart? Eller blev fantasin lite väl överväldigande för att min herre skulle klara av fortsatta REALA diskussioner? När faller Odesa? Och sedan - Varför i helvete skulle Ukraina använda Gdansk utav alla polska hamnar? Var Gdansk den hanen du kom på eftersom att det är den enda du känner till efter lite 70/80-tals fylleresor?
Guben verkar ju ha varit en snubbe som inte kunde få några kvinnor i väst utan fick köpa sig fitta i Filipinerna.

Han uppfyller ju de flesta markörer på en haverist.

Inte konstigt att han håller på Putin och hatar västvärlden som han anser jävlats med honom.

Att Ryssland skulle klara av att ta Odessa är ju bara en sjuk fantasi i hans hjärna...
Citera
2022-11-07, 17:19
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Jag orkar inte att bemöda mig att kontra på alla dina uttalanden men ett faktafel bör rättas:
Jag är nuförtiden gammal pensionär som även framgått.
Och ännu äldre än "guuben" när det aliaset togs.

Och nu hamnar jag av förekommen orsak att sitta hemma i soffan så jag ville kolla lite vad FB,are har för källor på alla sina påståenden om "ryskt skit"
Nada, null och inget.
De flesta lever i en åsiktsbubbla där de känner sig trygga för man tycker lika.
Rätt svenskt.
FB kan vara bra att kolla upp nåt men den här Putin- tråden är det mest bara kiss o bajs nivå på.
Sorry to say.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in