2022-11-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Som jag skrev, övervakningfilmer av människor som hjälptes till skyddsrum. Naturligtvis samlade man också ihop människor som stred mot dom. Vad som hände med dom vet vi inte och det finns inga bevis. Man kan ju försöka koppla ihop dom människorna man ser på övervakningskamrorna med dom döda men det gör inte PBS rapport. Mannen som talar motsäger sig själv flera gånger och ingenting bevisar att de åtta visade döda är från hans stridande grupp. Desutom lever den här mannen eftersom han fick vård av ryska soldater, märkligt eller hur. Sen dog många av som jag skrev av ukrainsk granatbeskjutning, vissa även av misstag eller korseld (därav hjälpen till skyddsrum).

Det där är inget nytt, Donbas har drabbats av ukrainsk granatbeskjutning under 8 år. Sedan den ryska invasionen har tusentals människor dött av ukrainsk granatbeskjutning, varav omkring 300 barn. Man har även skjutit in pedalminor som folk och husdjur trampar på. Mariupol drabbades av liknade som Butja där pro-ryssar förföljdes och mördades av Azov, vittnen finns och även erkännande från tillfångatagna soldater. Inte ett ord i västs media om det.

Ukraina har fått en frikort av väst för allt möjligt. Man kan beskjuta kärnkraftverk, spränga broar och utföra terroristdåd i Moskva, beskjuta civila städer planlöst, fängsla, tortera och mörda. Allt minneshålls av väst och tystas ner. Egentligen är det skrämmand för den ukrainska befolkningen som verkligen måste hålla käften.

Utan att nämna resten, så VAR har du de bevisen du pratar om??? Är det samma "bevis" som Lavrov gnagt om i månader nu?? Dessa bevisen som enkelt hade avgjort diskussioner och fortsatta utredningar....VAR ÄR DEM?
Citera
2022-11-07, 16:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej de har inte "urskillningslöst bombat bostäder, sjukhus, skolor, dagis" osv. Däremot besvarar de eld från nazister som konsekvent upptar positioner i civila byggnader och angripier dem från dessa platser.

Du verkar prata om något annat krig. Nazister? Allierade? Det kriget denna tråd handlar om är det ryska angreppet på Ukraina, dvs ryska soldater på ena sidan och ukrainska på den andra. Med vissa frivilliginsatser på Ukrainsk sida.
Citera
2022-11-07, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hjälper folk till skydsrum? Är det någon slags satirisk referens till duscharna i Auschwitz du kommer med här, undrar jag. Den andra bilden i APs genomgång av tortyren och mördandet i Bucha visat hur ryska soldater ”hjälper till”:
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4

Upp är ned, krig är fred, lögn är sanning för Kremls megafoner.
Ja, Ukraina granatbesköt med klustergranater så man hjälpte många till skyddsrum då man ansåg det var säkert och uppehåll. Det syns tydligt på bilderna. Därmed inte sagt att några ryssar begått krigsbrott men historien är inte så sjuk som Kiev-regimen vill ge sken av.

Tror du på allt vad ryska säkerhetstjänsten säger? nej, du borde också ta mycket som den ukraiska säger med en näve salt. Vad det gäller Doneskt och Maroupol tror ni inte på ett enda vittne eller erkännande av ukrainska soldater.
Citera
2022-11-07, 16:56
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Vilken märklig inställning du och andra har om Ryssland och dess respekt för medborgare. Har Qatar som vi nu snart får se VM i fotboll i bättre respekt? Har USA och demokraterna i dessa dagar respekt för republikaner och oliktänkande? Har du respekt för dina medborgare omkring dig och får dom tycka och tänka vad dom vill utan att du blir förbannad och vill staffa dom?
I demokratiska länder så tillåts åsikter som konflikterna mer myndigheternas. Det är också vår fulla rätt att bli förbannade. Men vi utövar inte våld mot personer med motstridiga åsikter.
Citat:
Det finns inget intensivt arbete att övertyga Ryssland att överge detta krig för hatet och sanktionerna har snarast motsatt effekt. Det fanns heller inget intresse från väst att avstyra konflikten innan utan tvärtom, nedlåtade provokationer och hot. Ryssarna är ett lägre stående folk som ska hålla käft och lyda, inte sant?

Ditt citat från Putin är naturligvis tagit ur drömmar och önsketänkande.
Tyvärr så har inte de fredliga medlen fått den önskade effekten. Ryssarna har bara blivit mer våldsamma och aggressiva. Ryssarna har varit fast beslutna att bevisa sig själva vara ett våldsamt och aggressivt folk.

Om du inte minns så sa Plutin att svaga får stryk efter in insatts mot Tjetjenska rebeller 2004 han är uppenbarligen fortfarande fast besluten att dela ut stryk till alla svaga som han kan hitta.

Ryssland kan avsluta kriget och åka hem precis när de vill. Jag tror inte ens någon kommer göra seriösa försök att få dem straffade för sina brott. Men Plutin vill ha krig. Så då blir det krig.
Citera
2022-11-07, 16:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej de har inte "urskillningslöst bombat bostäder, sjukhus, skolor, dagis" osv. Däremot besvarar de eld från nazister som konsekvent upptar positioner i civila byggnader och angripier dem från dessa platser.

Låter helt osannolikt. Den sista tyska nazistdivisonen lämnade Ukraina för 78 år sedan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Utan att nämna resten, så VAR har du de bevisen du pratar om??? Är det samma "bevis" som Lavrov gnagt om i månader nu?? Dessa bevisen som enkelt hade avgjort diskussioner och fortsatta utredningar....VAR ÄR DEM?
Som jag skriver, vi behöver en oberoende utredning innan galgen faller. Tror du på vittnesmålen från Doneskt och Maroupol om Ukrainas krigsbrott där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Homosexuell våldtäkt. Konstigt folkslag.
Det viktiga är att det inte kallas för homosexuell våldtäkt. Ryssarna och pro-ryssarna tycker det är ok eftersom det kallas dedovshchina. Och då är det inte bögeri så klart...

Rysslogik.
Citera
2022-11-07, 17:00
Medlem
Citat:
Som jag skriver, vi behöver en oberoende utredning innan galgen faller. Tror du på vittnesmålen från Doneskt och Maroupol om Ukrainas krigsbrott där?
Och som du REDAN fått svar på, så är den utredningen i full gång. MEN, DU, sitter här och PÅSTÅR att du har bevis för motsatserna, så VAR har du dessa bevis??? Eller sitter min herre endast och sprider skit för skitspridandets skull?
Citera
2022-11-07, 17:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Intressant. Turkiet stängde Bosporen för 2 st ryZka konservburkar fr Stillahavsflottan. Dessa fick inte passera och tvingades tillbaka till VladivoZtok. Bra! Tack, Erdi!

https://twitter.com/Q0MT6pFmbVqynsM/status/1589553940743745536
Återvänder till Vladivostok - det är en bra bit från Bosporen det. 🇺🇦
Citera
2022-11-07, 17:01
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Lägg nu av med ditt jävla löjleri här ok! Du har fått väldigt många förankrade och sakliga svar på din tvekan angående Bucha, så att du sitter här som ett jävla stolpskott och repeterar vad de av de dina sagt i 9 månader nu är INGET annat än rena löjlerierna bara för att. Spela för helvete inte kunnig och världsvan ena sekunden när du i nästa framställer dig som mer korkad än en överkörd igelkott. Tråden har tillräckligt med skit som dig som det är allaredan så bryt för helvete

Den videon om Bucha som jag känner till är den här och det visade sig att det var en teaterföreställning.
Annars tittar jag inte på krigsvideor eftersom dom oftast används i sjuk propaganda och numera kompat med heavyrock musik.
Underhållning för drägget.
https://youtu.be/LC03FYc_ZUA
Citera
2022-11-07, 17:02
Medlem
Citat:
Självklart tror jag på dessa också....OM de utreds utav oberoende och professionella utredare ja. Finns inte en gnutta av min själ som hänvisar till att brott gjorda utav Ukrainare skulle vara bortsuddade, MEN de SKALL styrkas utav RIKTIGA utredare.
Citera
2022-11-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Den videon om Bucha som jag känner till är den här och det visade sig att det var en teaterföreställning.
Annars tittar jag inte på krigsvideor eftersom dom oftast används i sjuk propaganda och numera kompat med heavyrock musik.
Underhållning för drägget.
https://youtu.be/LC03FYc_ZUA
Sådant strunt tittar jag inte på. Du förstår min herre - jag är inte tillräckligt korkad och dessutom lite för jävla bra för att blanda mig med sådant skit som skspat din video. Sorry, men jag utreder och sitter inte och drömmer om fornstora dagar i min ensamhet. Seså, se nu till att bli lite människa med syfte istället för att spela något du inte är. Stackare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in