2022-11-07, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Sorry, men jag håller på Putins sätt att se dagens samhälle i väst.
Kolla bara Sverige eller är du så rädd för självkritik och blivit så förblindad av msm propagandan att du fattar noll.
Men jag ser tecken på att mänskor i bäst börjar få enough is enough känslan.
Tillbaka till konservativa värderingar (såsom SD nu försöker)
Och att försöka med att SD är ett nasseparti är bara msm,s taktik att slå tillbaka förändring.

Oj oj, idag har ryska google en dålig hårdag. Du svarar inte ens på det citerade, Ivan, utan klipper och klistrar in färdigfabricerade poänger.

Konsultera nu gärna Kreml vad SD hade med det stycket du citerade att göra.
Citera
2022-11-07, 14:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Skulle gärna kunna bo för tillfället i Ryssland, men bara på Krim för där är det bättre väder än här.

Hur fick du till den där meningen? Så säger eller skriver man väl inte på svenska? Eller?

Sedan tillhör Krim Ukraina så även den delen behöver du förbättra!
Citera
2022-11-07, 14:35
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Känns ändå som att du är på rätt väg när du hela tiden refererar till västmedier, för att bekräfta dina egna åsikter. Men det motsäger förstås dina egna påståenden om att de ljuger.
Skillnaden mellan dig o mig är att jag läser europeisk, rysk samt amerikansk media (både dem och rep understödda) samt AlJazeera samt Indisk media.
Indisk media intressant därför att de är inte ovänner med Ryssland.
Läser man nyheter och analyser från olika vinklar får man mycket bättre bild av läget än att bara kolla Aftonbladet, TV4 med Paasikivi och SVT.
Hur tusan kunde äpplet falla så långt från trädet gällande Paasikivi. Hans farfar var en klok man.

Rekommenderas, vidga dina vyer.
Citera
2022-11-07, 14:41
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Du får nog läsa upp dina geografi betyg Krim är ju som alla vet en del av Ukraina och när
den halvön väl är befriad kanske jag tar en semester dit
Inte behöver den befrias på nytt.
Krim är redan befriat ;-)
Sett på bilder att dom har fina sandstränder på Krim.
Nåt som inte har tagits upp i msm när jag tänker efter så har Ukraina mist över 80 procent av sin kuststräcka och inte fått en kvm tillbaka.
Kanske inte mina procenttal stämmer men det spelar ingen roll, Ukraina har missat det mesta iaf.
Får se hur det blir med Odessa som har en stor befolkning av rysktalande, jag tror det är majoriteten faktiskt.
Citera
2022-11-07, 14:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Skillnaden mellan dig o mig är att jag läser europeisk, rysk samt amerikansk media (både dem och rep understödda) samt AlJazeera samt Indisk media.
Indisk media intressant därför att de är inte ovänner med Ryssland.
Läser man nyheter och analyser från olika vinklar får man mycket bättre bild av läget än att bara kolla Aftonbladet, TV4 med Paasikivi och SVT.
Hur tusan kunde äpplet falla så långt från trädet gällande Paasikivi. Hans farfar var en klok man.

Rekommenderas, vidga dina vyer.
Du utgår förstås bara hur jag får mina kunskaper. Men jag påstår inte att västmedia ljuger mer än andra som du. Att du som tidigare länkat till Bloomberg som drivs av en jude, som du säger styr media, är i alla fall tankeväckande och visar att du inte har något problem med det. Inte heller med västmedia över huvud taget.
Citera
2022-11-07, 14:51
Medlem
Citat:
"Ja det är säkrast för er ryssjävlar att ni håller fingrarna borta från kärnvapenknappen!😂😂🇺🇸🇺🇸😎

Ni kommer annars bli till aska innan ni fattar vad som hänt
_____
Har ni ingen koll alls, Ryssland har mest kärnvapen av alla länder.
Och intressant att Ukraina med sina Natovapen inte klarar av ens Kamikaze dronerna.
Hur skall de då klara av ett kärnvapen.
Darwins lag, den starkaste vinner.
Go Russia med riktiga konservativa värden så vi slipper vänsterliberala msm som har hjärntvättat Väst.
Ner i slasken åker hbqtplus, woke, globalism, könsneutralitet, omvänd rasism, klimathysterikerna, Greta Thunberg med sina snowflakes med mera med mera.
Det är sådana här inlägg som får oss att inse att Sverige nu befinner sig i en helt ny situation i vår historia. Vi är vana att tänka u-länder = Bangladesh, Etiopien, Nicaragua, Papua Nya Guinea etc. Från och med nu måste vi tänka: Ryssland. Dessutom får u-land en ny innebörd, från "utvecklingsland" - som passar på Bangladesh, Etiopien & co - till "underutvecklat" eller rent av "avvecklingsland", dvs en nation som till inte alltför länge sedan hade en någorlunda rimlig demografisk och ekonomisk situation till det totala sammanbrott vi ser nu. Demografiskt var situationen någorlunda under kontroll till 2015-16 ca., då födelsetalen började störtdyka. Ekonomiskt gick det någorlunda fram till i somras, men aldrig så smarta moves från ryska centralbanken kan inte längre hindra ett fritt fall, som troligen kommer att få landets totala BNP att bli mindre än Sveriges inom något decennium.
Citera
2022-11-07, 14:53
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du utgår förstås bara hur jag får mina kunskaper. Men jag påstår inte att västmedia ljuger mer än andra som du. Att du som tidigare länkat till Bloomberg som drivs av en jude, som du säger styr media, är i alla fall tankeväckande och visar att du inte har något problem med det. Inte heller med västmedia över huvud taget.

Jag skulle inte ha en åsikt om en sak (msm) om jag inte satt mig in i den.
Andra tycks ha åsikter här om rysk media utan att nånsin ens ha läst en enda artikel.
Men det kommer inte färdigt serverat, behövs en VPN exempelvis i Polen samt sen att använda Google översätt ryska till engelska/svenska (Google translate som vill ha engelska benämningen)
Citera
2022-11-07, 14:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast det är bra det med, man får vara nöjd med det "lilla" ibland.
500+ per dag är ju helt godkänt med tanke på att ryssen verkar ligga lågt nu?

1000 takt hade ju varit bättre men avväpningen och demilitariseringen av Ryssland knallar ju på rätt bra ändå. Det är ju mycket pansar och artilleri som ryker för ryssen varje dag
Citera
2022-11-07, 14:58
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Jaha, så du har bättre information om eventuella Ukrainska vapen på svarta marknaden än finska säkerhetspolisen.
Kanske du får dina uppgifter från välrenommerade Säpo...LOL.

Flashback har nog sina roliga sidor...man kan påstå vad som helst utan att ha en aning om sanning eller dess mindre ha en källa som inte är Aftonbladet. Sancta simplicitas.
Din mupp det där med finska säkerhetspolisen är ju debunkat sen flera dar tillbaka!

Sitt inte här och ljug ditt stolpskott!
Citera
2022-11-07, 15:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det var en bra grafik i kartan. Jag tror de har använt isw,s kartor eller egentligen Storymaps

https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375

Isw är grundat av usa,s vapenindustri.

Av 20% kakan av Ukraina har varken Ryssland eller Ukraina tagit mer mark eller återtagit något väsentligt.
Slaget går om Kherson och där får man anta att kriget avgörs.
Det kan dock hända att ett mörklagt Kiev som fryser kommer att fälla avgörandet.
Har man inte vatten, el och värme börjar man att skylla på sin ledare. Helt säkert.
Mest synd på barnen att det inte görs ett fredsavtal mellan USA och Ryssland.
.
Hur jävla dum i huvudet är du?

Fredsavtal mellas USA och Ryssland? När förklarade dom krig mot varandra vilket är en förutsättning för något fredsavtal!

Du måste ju vara en av de mest korkade russrunkarna på forumet som inte verkar förstå att det är krig mellan Ukraina och Ryssland?
Citera
2022-11-07, 15:04
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Din mupp det där med finska säkerhetspolisen är ju debunkat sen flera dar tillbaka!

Sitt inte här och ljug ditt stolpskott!
Och var satt lögnen?
Citera
2022-11-07, 15:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Och var satt lögnen?
Att vapen från Ukraina hade hamnat i Finland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in