2022-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Eftersom jag vet att Putin skickat etniska minoriteter till kriget så har jag svårt att glädja mig åt ryssarna dör. Hade jag vetat att det var ett självvalt öde så hade det känns bättre. Tycker hela det här kriget är så primitivt vanvettigt hanterat av Putin, det finns bara en blytung sorg över det mesta när man betraktar det ur individnivå. Samtidigt förstår jag att ukrainarna inte har något val - de kan inte lastas för dödandet.

Håller med om att detta är vansinnigt och onödigt. En fruktansvärd arrogans. Jag får ge lite credit till Macron som lade ned mycket tid på att övertala ryska ledarna att inte invadera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Här en miss igen:
Det är INTE Ukraina som bestämmer över några eventuella fredsavtal. Tror du ens själv på vad du skriver?
USA dikterar och sprattelgubben i Ukraina hoppar när USA så säger. Ukraina var före februari 2022 Europas Nigeria och inte har Ukraina förvandlats på ett halvår till det bättre. Ukrainska gåvovapen från Nato säljs nu på svarta marknaden, precis likadant skulle det hända i Nigeria.

Det ÄR Ukraina som suveränt land som blivit invaderade militärt av sitt grannland Ryssland och som försvarar sig i strider på marken. Dom bestämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Här en miss igen:
Det är INTE Ukraina som bestämmer över några eventuella fredsavtal. Tror du ens själv på vad du skriver?
USA dikterar och sprattelgubben i Ukraina hoppar när USA så säger. Ukraina var före februari 2022 Europas Nigeria och inte har Ukraina förvandlats på ett halvår till det bättre. Ukrainska gåvovapen från Nato säljs nu på svarta marknaden, precis likadant skulle det hända i Nigeria.

Vilka grova lögner du producerar på varje rad du skriver! Självklart tror du på vad skriver och tycker du vad du skriver men det förändrar inte läget.
Var grundar du dina lögner och tyckande på brukar vara ett grundkrav på en person som skriver ett inlägg på ett forum. Allt annat är både ohövligt, oseriöst och tölpaktigt.
Citera
2022-11-06, 22:18
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är Ukraina som bestämmer när de vill ha fredssamtal, varken mer eller mindre då det är de som dör i den här kampen. Nej det säljs inga natovapen på svarta marknaden, men det kan komma att ske senare, maybe, who knows? Rötägg finns överallt. Angående din sprattelgubbe så verkar han mer vara en skrikgubbe som vrålar: ge mig vapen för i helvete, så ska jag mosa ryssjävlarna. Det verkar mer som USA sprattlar till och skickar mer godis när han sprätter runt.

Jaha, så du har bättre information om eventuella Ukrainska vapen på svarta marknaden än finska säkerhetspolisen.
Kanske du får dina uppgifter från välrenommerade Säpo...LOL.

Flashback har nog sina roliga sidor...man kan påstå vad som helst utan att ha en aning om sanning eller dess mindre ha en källa som inte är Aftonbladet. Sancta simplicitas.
Citera
2022-11-06, 22:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Här en miss igen:
Jag påstår nog att Zelensky har mer kuk än Putin som fegt anfaller ett fredligt grannland. Ryssland pratar om att man är i krig med Nato för att få sina förluster att bero på att man slåss med dem, så man ska framstå som modiga. Men man skulle så klart inte våga anfalla ett Natoland. Det är man för fega till. Man försöker anfalla någon man tror man kan slå lätt. Men Europas mest korrumperade land, kunde inte inse att man själva förskingrat sin egen stridskapacitet.

Deras försök att kopiera USA med sin SO kommer att gå till historien som en stor djävla flopp. Alla bara gapade av förvåning när man såg något som skulle föreställa en stormakt, inte ens kunde försörja sin egen armé med bränsle, utan fick soppatorsk. Helt patetiskt.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-06 kl. 22:23.
Citera
2022-11-06, 22:20
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
https://youtu.be/jVvgnHxJoSY

Ca 30 min lång video från Kraken som visar deras roll i befrielsen av Kharkiv. En del videomaterial har visats förut. Bla ses ryska motattacker med stridsvagnar decimeras och en hel del strider inne i städer/byar.

Kraken levererar som vanligt.
Citera
2022-11-06, 22:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Funny att använda Aftonbladet som är den minst trovärdiga och med mest Bias som källa.....funny.
Aftonbladet ! ! 😁

Typ, en miljon gånger trovärdigare än ett rySStroll och landsförrädare som dig!

Dessutom anger Aftonbladet vilka källor, inklusive en väninna till den mördade kvinnan, som använts som underlag till artikeln!

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-06, 22:21
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Funny att använda Aftonbladet som är den minst trovärdiga och med mest Bias som källa.....funny.
Aftonbladet ! ! 😁
Nej man måste självklart förstå att det bara är väskbajsarens media som far med sanningen 🤣
Citera
2022-11-06, 22:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Enligt ryska källor så retirerade Ryssland på ett par fronter men som nu har återtagits eller tas åter.

Ryssland har inte tagit tillbaka något som Ukraina erövrat under de senaste månaderna. Dra i reglaget vid kartan så ser du:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Undantag kan vara någon by någonstans.
Citera
2022-11-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hade faktiskt en viss respekt för Putin ett tag, i alla fall tiden före Nordstream. Då blev jag jävligt skeptisk och ifrågasatte varför i helvete vi skulle låta Putin anlägga en sådan i Svensk ekonomisk zon utan att få ersättning för det, alternativt dra den upp på Gotland med en avstängningskran? Där blev jag misstänksam och våra dumjävlar till politiker bara skrev på och såg så där lagom jävla naiva ut!

Jag fick ont i magen direkt. Trodde ingen skulle vara så korkade att de godkände det. Vad gräver de ner samtidigt?? Var min känsla och den har aldrig släppt.
Citera
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Vilka grova lögner du producerar på varje rad du skriver! Självklart tror du på vad skriver och tycker du vad du skriver men det förändrar inte läget.
Var grundar du dina lögner och tyckande på brukar vara ett grundkrav på en person som skriver ett inlägg på ett forum. Allt annat är både ohövligt, oseriöst och tölpaktigt.

Skillnaden på dig och mig är att jag påstår inte att nån ljuger men det gör du.
Okunskap, man läser bara msm, FB och Aftonbladet är s.k. källor och därav så mycket skräp som man själv tror på. Grattis.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är svårt att verifiera vad som händer. Upp emot en miljon män har lämnat Ukraina sedan krigets start. Vi saknar data på hur många som är unga män. Det finns massor av videos av ukrainska soldater som protesterar mot sina överordnade, inte nödvändigtvis mot kriget i alla dess former, men i alla fall hur kriget bedrivs. Det är fakta.

Där har varit flera rapporteringar om ukrainska förband som beskjutit egna soldater som retirerat utan order om detta sedan flera månader tillbaka. Är det fake news? Mycket möjligt, jag har inte borrat i det. Men man får bedöma bägge sidor utifrån samma grad av skepsis. Det kan mycket väl ha hänt men mörkats. Du kommer inte läsa om det i pro-ukrainska kanaler. Om det kan hända på ryska sidan, kan det hända på den ukrainska. Vad är din logik för att utesluta att det händer på ukrainska sidan?

Det där är nog bara något som spunnits på hos redaktionerna sputniknews och tass/ria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in