Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-07, 09:07
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Gränslandet sänds mån-tors på TV4Play och sen alla dessa avsnitt i ett svep på sönd kl 20 i 7:an på linjärTV. Det finns inget eget söndagsavsnitt av Gränslandet.

Det därför man inte får spoila vad som hänt i Gränslandet förrän efter söndag kvälls sändning i 7:an.
2022-11-07, 09:34
Medlem
VespulaGermanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Valentino avslöjades vara färgblind? Den vanligaste formen av färgblindhet innebär att personen har svårt att skilja på rött och grönt. Valentino kunde inte se skillnad på rött och lila. Hade gärna sett han i sammanslagningen. Han tyckte det var viktigt med en ledare. Kanske han fått en ledare i sammanslagningen? Han fick ju ta rollen som ledare i sitt lag. Men kanske... så hade han fått vara ledd av en ledare i sammanslagningen.

Petra sa ju även färgerna högt när hon visade upp dem. Därav fallerar din teori om färgblindhet - om han inte också är döv, vilket han ju inte är. Han är helt enkelt för kass för att ens minnas den enklaste, dvs. första, färgen. Jag tror han var distraherad av sin självupptagenhet.
2022-11-07, 10:23
Medlem
plumba69s avatar
Jag slutar nog titta nu när både Valle och Pelle är borta. Jag ger det några dagar till. Någon måste fånga mitt intresse
2022-11-07, 10:31
Medlem
hijodejuans avatar
Ni som tycker detta är sämsta säsongen har nog missat senaste säsongerna. Där kan man snacka riggat.

Jag tror att detta kan bli intressant vid sammanslagningen faktiskt. Men dags för folk att visa att de vill vinna. Ut med rumpnissen
2022-11-07, 10:33
Medlem
om gränslandet idag
2022-11-07, 11:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
om gränslandet idag

Hon hade säkert tagit livet av sig om Valle gjort det också i hopp om att få träffa honom i himlen. Sen hade hon blivit besviken när hon upptäckte att Valle kom till helvetet istället.
2022-11-07, 11:17
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tycker det är helt rimligt att lämna när någon familjemedlem är döende/har dött. Det är ju inget dem hade planerat när dem sökte liksom.
Och som Pelle sa, hans frus pappa ligger för döden, både hon och barnen behöver honom hemma just nu. Helt rimligt att prioritera sina familjs välmående framför sin egen vilja att tävla i ett tv program.

Jag håller inte med. Har man valt att gå med då är det "go hard or go home".
2022-11-07, 11:32
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

2022-11-07, 11:35
Medlem
Buttson69s avatar
Först av allt. Min topplista den här omg Robinson.

Petra helt klart den läckraste jag säger bara att få köra ”underverket” mellan pattarna på Petra!Sen blir det hårdare men Lo kniper silverplatsen med ett skäggstrå.Som ödemarksraggare är det alltid lika skönt att få dunka på en Luleraggare.

Pelle och Erik att få ha en ormgrop med dem bara tanken gör ju viken man som helst spränghorny.

O.B.S.E.R.V.E.R.A Jag är inte homosexuell. Men är man därute i djungeln så gäller djungelns lag!
2022-11-07, 11:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag håller inte med. Har man valt att gå med då är det "go hard or go home".

Jag har också förståelse för att man väljer att lämna pga omständigheter utanför ens kontroll. Dock så i Pelles fall så verkar ju hans svärfar ha varit sjuk sedan innan och man vet ju att cancer kan förvärras snabbt så då kan man fråga sig varför han sökte från början. I Ulfs fall verkar det ju ha kommit plötsligt och oväntat.
2022-11-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VespulaGermanica
Petra sa ju även färgerna högt när hon visade upp dem. Därav fallerar din teori om färgblindhet - om han inte också är döv, vilket han ju inte är. Han är helt enkelt för kass för att ens minnas den enklaste, dvs. första, färgen. Jag tror han var distraherad av sin självupptagenhet.

Ja fast nu stod väl inte färgerna på klossarna? Så även om hon skrek ut dem hade det varit svårt att urskilja vilken färg klossarna har. Vet att färgblinda eller iaf många har svårt att urskilja färgerna lila och röd då de har en begränsat spektrum de kan se, men om han nu är färgblind så är det otroligt klumpigt av TV4 att slänga in en färgtävling, eller rent ut sagt idiotiskt. Men men...
2022-11-07, 12:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ja fast nu stod väl inte färgerna på klossarna? Så även om hon skrek ut dem hade det varit svårt att urskilja vilken färg klossarna har. Vet att färgblinda eller iaf många har svårt att urskilja färgerna lila och röd då de har en begränsat spektrum de kan se, men om han nu är färgblind så är det otroligt klumpigt av TV4 att slänga in en färgtävling, eller rent ut sagt idiotiskt. Men men...

Är ju möjligt att de inte visste om det. Sedan gick det ju bra för honom i första omgången. Jag tror han tabbade sig bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in