Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-06, 22:43
Medlem
Valle lade sig med flit och det beror på att energin tog slut i att vara bombastisk och hålla uppe fanan. Han gick ut för hårt och klarade inte hålla det spåret. Klassiskt misstag hos personer med de dragen han har.
2022-11-06, 22:45
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han skrev dock "Stänger de Gränslandet nu? Det lär ju bara bli Julie och Nathalie kvar, då Helen, Isabella och Sandra kommer till Robinson."
Så det låter ju som om Helen, Isabella och Sandra kommer in denna vecka?

Kanske så
2022-11-06, 22:48
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Kanske så
Fast det står i en artikel på AB nu vad som händer med Julie
2022-11-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och nu påstår han på AB att han valde att inte åka till gränslandet eftersom han ville vara där för Ulf
Spel för galleriet

Lögner som vanligt från Valle. Han tackade nej till gränslandet av feghet och rädsla eftersom han var övertygad om att L-O skulle bli utröstad sen och också hamna i gränslandet med honom och det skulle inte Valle mäkta med psykiskt. Valle visste att han i gränslandet inte skulle kunna börja om på ny kula eller kunna manipulera på nytt där bland andra starka deltagare utan sannolikt få stå till svars för sin urusla personlighet och t o m sannolikt hamna utanför och bli utfryst - och det skulle en egocentrisk narcissist som Valle aldrig palla med. Än mindre att bli synad och det dokumenteras på TV. Det tror jag är den egentliga anledningen till att han tackade nej till gränslandet (och inte heller hans långsökta ovattentäta bortförklaringar som han värkte fram i programmet).
Senast redigerad av bboy1980 2022-11-06 kl. 22:53.
2022-11-06, 22:52
Medlem
Efter dagens avsnitt så gick kolsyran ur och resten av säsongen kommer bli rätt så avslagen.

Inte många färgstarka kvar. Riktigt tråkigt avslut på en annars bra säsong.

Därför jag även slutat kolla farmen då det nu för tiden bara castas gråa trista personer pga det inte ska bli för mycket drama och bråk.

Ni som tyckte det var bra att valle åkte måste ju va rätt hjärndöda då han bar hela säsongen på sina axlar när det kommer till drama. Eller ni kanske går igång på när deltagare sitter och sjunger och käkar kokos?
Medlem
Zyxel04s avatar
Hela avsnittet är en besvikelse.

Det blir stora problem när folk bara lämnar frivilligt. För att detta programmet ska vara "bra" så krävs det att deltagarna deltar helhjärtat för då blir det känslor och drama. Jag har tidigare hyllat Helen för att hon funderade kring att lägga sig i en tävling för att senare kunna ta ut Sandra eller Isabella.

Kring Valentino: Man undrar nästan ifall han la sig i den tävlingen medvetet. Han borde liksom ha fattat att det var den röda han skulle lägga i och inte den lila. Han snackade något om att han blandade ihop färgerna, lol. Jag vet inte om man ska tro honom. Särskilt med tanke på att han inte ville till något gränsland. I programmet har han aldrig sagt något om att han "mår dåligt" och "vill hem" men en macho-person som han skulle nog aldrig erkänna något sånt. Det känns hårt att säga att han är en narccist eller psykopat utifrån dessa ganska få tv-inslag men tror såna personer kan må dåligt ganska fort. Intressant är att Värmland och Julie mådde dåligt för hans skull. Även Britten har talat gott om honom. Kanske är han ändå en trevlig person, i alla fall till de han gillar. En annan tolkning kan vara att han är manipulativ och "lurar" folk. Öh vem vet. Programmet kommer bli mycket sämre utan honom för han hade kunnat skapa mer drama.

Pelle: Jag hyllade honom för någon dag för sedan för att han står stark fastän en motgång på hemmaplan. Nu gör han tvärtom, dvs viker ner sig och åker tillbaka för att hans svärfar håller på att gå bort. LOL. Svagt tycker jag för har man tackat "ja" så har man tackat ja. Tänk alla som sökt till RObinson och har som dröm att delta samtidigt som han åker hem. Programmet kommer bli sämre utan Pelle för han har varit "färgstark". Det är bra att han vågat gå sin egen väg och det hade kunnat bli en konflikt med Merdi samt med Martin vilket är sevärt. Nä detta sög.

Ulf: Ganska tråkig person och att han lämnar kommer egentligen inte ha någon direkt effekt öh. Men tråkigt att han lämnar eftersom många andra har sökt.

Nä Valentino, Pelle och Ulf får UNDERKÄNT av mig. Det gäller också han Markus som lämnade. Fyra veka män. Även Linda kan kritiseras men hon förlorade ändå en tävling som i sin tur bidrog till att hon åkte ut. Visst hon la sig men mm....

En sak jag funderar på är att Pelle sa att han hade pratat med sin fru. Undra hur mycket kontakt som deltagarna får ha med sina "respektive".... kanske sker mer än vad vi vet LOL

Nu väntar en "ödesvecka". Undra om det är något "speciellt" med veckan som kan kopplas till namnet. Kanske finns någon individuell tävling där en deltagare åker ut likt på den tävlingen där Valentino åkt ut.

Men kring lagen så:

I lag nord finns Värmland, LO, Britten, Kris och Merdi. Jag antar att Merdi kommer in med en immunitet ifall de skulle bli Ö-råd. Kris och LO har ju varit lite "outsiders" men de berodde väl i hög grad på Valentino som nu är borta. Det känns väl som om detta är en ganska "blek" femma, alltså inga färgstarka profiler som kommer börja pakta. Troligen kommer detta att bli ett tydligare "lag" där alla är i samma pakt skulle jag därför tro. Kanske skulle Merdi kunna bli lite av en outsider I guess. Jag har sett LO och Kris prata förut så dom kanske är mer tighta. De skulle nog kunna gadda ihop sig med Värmland som verkar vara en speciell person.

I lag syd Martin, Greta, Sofia, Alexander och Afganen. Öh, det är väl ändå en ganska enad trupp men Sofia är ju ändå lite "utanför" och lär ryka om det blir ett Ö-råd där hon inte är immun. Undra hur enade de skulle vara i en eventuell sammanslagning. Sofia har som sagt varit lite utanför och Martin har visat prov på att han är lite "falsk" (kan vara på olika sidor). Homayun känns som en potentiell vinnare, bra i tävlingar och verkar också vara ganska trevlig. Han fick väl beröm av Kris eller Värmland när de åt mat.

På gränslandet finns Sandra, Natalie, Julie, Isabella och Helene. Med tanke på att det blivit tre avhopp så borde det vara en ganska stor chans för dessa att komma in. Undra hur taggad Julie är ens, hon verkade ändå vara "okej" med att åka ut. Hon kommer nog bli besviken när Valentino ej är på gränslandet öh. För oss som gillar drama så är det intressant att fundera kring hur dessa fem kan påverka eventuella pakter om de kommer in. Sandra-Isabella lär ju hålla varandra om ryggen. Helene skulle nog vilja hämnas på sitt gamla lag men samtidigt gadda ihop sig med Sofia. Natalie å andra isdan kommer nog försöka connecta med Afghanen och den pakten.
Medlem
PingPongZongs avatar
Valentino avslöjades vara färgblind? Den vanligaste formen av färgblindhet innebär att personen har svårt att skilja på rött och grönt. Valentino kunde inte se skillnad på rött och lila. Hade gärna sett han i sammanslagningen. Han tyckte det var viktigt med en ledare. Kanske han fått en ledare i sammanslagningen? Han fick ju ta rollen som ledare i sitt lag. Men kanske... så hade han fått vara ledd av en ledare i sammanslagningen.

Andreas avslöjades som bög? Han var, och är kär i Valentino? "Önskat han var min riktiga storebror". Säkert... Alla vet nog vad han egentligen menar.

Norrlänningen är så seg och långsam som bara norrlänningar kan vara. Jag tänker på det där Robinson peddot som är med i en dumpenvideo när jag hör han. Peddos och sköldpaddor. Långsam som en sköldpadda.
Senast redigerad av PingPongZong 2022-11-06 kl. 22:57.
2022-11-06, 22:54
Medlem
0Z8Ss avatar
Undra om vi kommer få se Valle i andra tv sammanhang framöver eller om han ”sprang ut ur tv-historien för gott” som dom sa om Robinson-Robban när han blåmålad i ansiktet gjorde sin ”kupp” 1999 eller när det var.
2022-11-06, 22:57
Medlem
McAns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valleballe i Aftontjalle
Jag ville vara där för honom när han kom ut, så att han inte skulle stå själv på Langkawi. Det viktigaste är inte att vinna ”Robinson”, utan att vara där för folk man tycker om, och jag kände att jag behövde vara där för honom, säger han till Aftonbladet.
Hahaha! jag ramlar fan av stolen :-D
2022-11-06, 23:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Hela avsnittet är en besvikelse.

Det blir stora problem när folk bara lämnar frivilligt. För att detta programmet ska vara "bra" så krävs det att deltagarna deltar helhjärtat för då blir det känslor och drama. Jag har tidigare hyllat Helen för att hon funderade kring att lägga sig i en tävling för att senare kunna ta ut Sandra eller Isabella.

Kring Valentino: Man undrar nästan ifall han la sig i den tävlingen medvetet. Han borde liksom ha fattat att det var den röda han skulle lägga i och inte den lila. Han snackade något om att han blandade ihop färgerna, lol. Jag vet inte om man ska tro honom. Särskilt med tanke på att han inte ville till något gränsland. I programmet har han aldrig sagt något om att han "mår dåligt" och "vill hem" men en macho-person som han skulle nog aldrig erkänna något sånt. Det känns hårt att säga att han är en narccist eller psykopat utifrån dessa ganska få tv-inslag men tror såna personer kan må dåligt ganska fort. Intressant är att Värmland och Julie mådde dåligt för hans skull. Även Britten har talat gott om honom. Kanske är han ändå en trevlig person, i alla fall till de han gillar. En annan tolkning kan vara att han är manipulativ och "lurar" folk. Öh vem vet. Programmet kommer bli mycket sämre utan honom för han hade kunnat skapa mer drama.

Pelle: Jag hyllade honom för någon dag för sedan för att han står stark fastän en motgång på hemmaplan. Nu gör han tvärtom, dvs viker ner sig och åker tillbaka för att hans svärfar håller på att gå bort. LOL. Svagt tycker jag för har man tackat "ja" så har man tackat ja. Tänk alla som sökt till RObinson och har som dröm att delta samtidigt som han åker hem. Programmet kommer bli sämre utan Pelle för han har varit "färgstark". Det är bra att han vågat gå sin egen väg och det hade kunnat bli en konflikt med Merdi samt med Martin vilket är sevärt. Nä detta sög.

Ulf: Ganska tråkig person och att han lämnar kommer egentligen inte ha någon direkt effekt öh. Men tråkigt att han lämnar eftersom många andra har sökt.

Nä Valentino, Pelle och Ulf får UNDERKÄNT av mig. Det gäller också han Markus som lämnade. Fyra veka män. Även Linda kan kritiseras men hon förlorade ändå en tävling som i sin tur bidrog till att hon åkte ut. Visst hon la sig men mm....

En sak jag funderar på är att Pelle sa att han hade pratat med sin fru. Undra hur mycket kontakt som deltagarna får ha med sina "respektive".... kanske sker mer än vad vi vet LOL

Nu väntar en "ödesvecka". Undra om det är något "speciellt" med veckan som kan kopplas till namnet. Kanske finns någon individuell tävling där en deltagare åker ut likt på den tävlingen där Valentino åkt ut.

Men kring lagen så:

I lag nord finns Värmland, LO, Britten, Kris och Merdi. Jag antar att Merdi kommer in med en immunitet ifall de skulle bli Ö-råd. Kris och LO har ju varit lite "outsiders" men de berodde väl i hög grad på Valentino som nu är borta. Det känns väl som om detta är en ganska "blek" femma, alltså inga färgstarka profiler som kommer börja pakta. Troligen kommer detta att bli ett tydligare "lag" där alla är i samma pakt skulle jag därför tro. Kanske skulle Merdi kunna bli lite av en outsider I guess. Jag har sett LO och Kris prata förut så dom kanske är mer tighta. De skulle nog kunna gadda ihop sig med Värmland som verkar vara en speciell person.

I lag syd Martin, Greta, Sofia, Alexander och Afganen. Öh, det är väl ändå en ganska enad trupp men Sofia är ju ändå lite "utanför" och lär ryka om det blir ett Ö-råd där hon inte är immun. Undra hur enade de skulle vara i en eventuell sammanslagning. Sofia har som sagt varit lite utanför och Martin har visat prov på att han är lite "falsk" (kan vara på olika sidor). Homayun känns som en potentiell vinnare, bra i tävlingar och verkar också vara ganska trevlig. Han fick väl beröm av Kris eller Värmland när de åt mat.

På gränslandet finns Sandra, Natalie, Julie, Isabella och Helene. Med tanke på att det blivit tre avhopp så borde det vara en ganska stor chans för dessa att komma in. Undra hur taggad Julie är ens, hon verkade ändå vara "okej" med att åka ut. Hon kommer nog bli besviken när Valentino ej är på gränslandet öh. För oss som gillar drama så är det intressant att fundera kring hur dessa fem kan påverka eventuella pakter om de kommer in. Sandra-Isabella lär ju hålla varandra om ryggen. Helene skulle nog vilja hämnas på sitt gamla lag men samtidigt gadda ihop sig med Sofia. Natalie å andra isdan kommer nog försöka connecta med Afghanen och den pakten.
Tycker det är helt rimligt att lämna när någon familjemedlem är döende/har dött. Det är ju inget dem hade planerat när dem sökte liksom.
Och som Pelle sa, hans frus pappa ligger för döden, både hon och barnen behöver honom hemma just nu. Helt rimligt att prioritera sina familjs välmående framför sin egen vilja att tävla i ett tv program.
2022-11-06, 23:07
Medlem
PingPongZongs avatar
Och hur i helvete klär sig Andreas? I förkläde med rumpan bar? Han är ju en rumpnisse på riktigt. Ok om den där kock Micke hade klätt sig så. Han är ju kock. Andreas är en transvestit. Mycket som avslöjades i det här avsnittet.
2022-11-06, 23:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAn
Hahaha! jag ramlar fan av stolen :-D

Valle är en tvättäkta alfa. Friendzonar den stormkåta 20-åringen som är djupt förälskad i honom, till förmån för en 65-årig sjökapten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in