2022-11-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
jag tror inte dessa två tänker på att dom skulle kunna fastna på någon kamera från en bensinstation som de inte ens stannar vid.

Det är också den smidigaste vägen från JJs lägenhet till nye/pappan. Man slipper också åka förbi Mc Donalds där polisen ibland kan vara.
Citera
2022-11-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jj kanske skulle ut och köra fram bilen ? Men så möter hon grannen och blir lite ställd så hon säger hon skall till donken ?

Ja, mest sannolikt är att hon har ett helt annat ärende än donken.

Tex Hämta bilen, flytta cykeln, slänga tillhörigheter… något sådant
Citera
2022-11-06, 19:58
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Var skrev jag undanröja bevis? Det är din tolkning av min text. Tolka som du vill. Vi får se hur det blir med det i FUP:en.

Ah okej, Du skrev "Hjälpa en mördare att dölja brott"
Citera
2022-11-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är också den smidigaste vägen från JJs lägenhet till nye/pappan. Man slipper också åka förbi Mc Donalds där polisen ibland kan vara.

Ja, det såg så ut på maps. Som den logiska vägen att ta istället för tex Storgatan ner. Tack för förtydligandet.

Har du något minne av att någon skrev här
I tråden att hen känner den ”bästa vännen” i den röda bilen? Jag hittar inte inlägget men det stod något i stil med ett killen inte ser JJ som någon nära vän, och att hon typ har dålig verklighetsuppfattning.
Citera
2022-11-06, 20:00
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Vad skulle han vinna på det menar du? En stund i ”rampljuset”? Han har ju inte direkt lämnat uppgifter som är till de misstänktas fördel. Om åklagaren vill göra gällande att Tove har dött i lägenheten så tror jag att dunsarna plus annan eventuell bevisningen är något som inte åklagaren såklart kommer trycka på. Sen är det försvarets jobb att isf peka på honom som otillförlitlig. Han har dessutom med största sannolik lämnat ett första förhör till polisen innan han pratat med media. Om han ändrat sina uppgifter ja då kanske han kan anses som tvivelaktig. Dock är det ju vad som sägs under rättegången som gäller och då vittnar han isf under ed.

Ett vittne anses inte som trovärdig om hen pratar med media. Det kan upplevas som om vittnet misskrediterar de åtalade. Särskilt när han visar empati med J och skjutsar henne till donken och dessutom är nära granne som inte ringer när han hör dunsar i golvet. Han är helt enkelt inte ett vittne åklagaren kan använda sig av när han presenterar en tidslinje och ett händelseförlopp.
Citera
2022-11-06, 20:01
Medlem
Myresjö IFs sida på facebook har skrivit minnesord om Tove, så fint att läsa trots att jag inte kände henne kom tårar fram. Mina tankar går till mamman, pappan, syskonen, hennes kille, släkt m.m

Hon fick lämna jordelivet på ett brutalt sätt ... usch jag vill inte tänka mer.
R.I.P Tove
Citera
2022-11-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, det såg så ut på maps. Som den logiska vägen att ta istället för tex Storgatan ner. Tack för förtydligandet.

I tråden att hen känner den ”bästa vännen” i den röda bilen? Jag hittar inte inlägget men det stod något i stil med ett killen inte ser JJ som någon nära vän, och att hon typ har dålig verklighetsuppfattning.

Ja, precis, hade jag vart där hon bor och skulle åt det håller så är det Nygatan jag skulle ta, aldrig Storgatan eller upp på de större gatorna. Nygatan är smidigast, snabbast och minst folk på nätterna.

Nej tyvärr, jag har missat väldigt mycket denna helgen då jag inte haft möjlighet att hänga med i tråden, men lägg gärna upp inlägget och citera mig om du hittar det! Har det kommit fram namn på personen?
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-06 kl. 20:09.
Citera
2022-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja, precis, hade jag vart där hon bor och skulle åt det håller så är det Nygatan jag skulle ta, aldrig Storgatan eller upp på dem större gatorna. Nygatan är smidigast, snabbast och minst folk på nätterna.

Nej tyvärr, jag har missat väldigt mycket denna helgen då jag inte haft möjlighet att hänga med i tråden, men lägg gärna upp inlägget och citera mig om du hittar det! Har det kommit fram namn på personen?

Jag har sökt på massor av ord (bästa vän, nära vän, inte kompisar, inte vänner, verklighetsförankring m.m.) men hittar inte. ska se om Greven har koll kanske. Kan inte Pma då jag e ny, så ja, jag citrrar dig här
Citera
2022-11-06, 20:06
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tror vi kan vara lugna. Polisen har agerat föredömligt snabbt.
Ingen, framförallt inte de mgm, kunde tro att det skulle gå så här snabbt.

Polisen genomsöker lägenheten redan på Söndagen och för att förhindra bevisförstörelse, haffade dom tjejerna på måndagen.

De måste ha hittat något som tyder på att TT inte har "lämnat" eller "stannat" i lägenheten av egen vilja, så att säga.

Helt klart bästa utredningen hittills. Snabbt, effektivt och inget läckage. De verkar ha allt under kontroll.

Jag ser fram emot FUP.

Håller helt och hållet med dig! Har själv numera känslan att de har noh haft bra koll hela vägen och jobbat systematiskt mot sitt mål.
Och fast det kännts som ett otroligt svårt fall, pga den knappa infon, så har i varje fall jag successivt blivit mer och mer trygg i att sanningen kommer att komma fram, när utredningen väl är klar, till skillnad från tex Wilma-fallet.
Citera
2022-11-06, 20:07
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Stämmer, läste inlägget tidigare idag när jag skummade igenom en del av tråden. Osäker på användarnamnet.
Citera
2022-11-06, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ett vittne anses inte som trovärdig om hen pratar med media. Det kan upplevas som om vittnet misskrediterar de åtalade. Särskilt när han visar empati med J och skjutsar henne till donken och dessutom är nära granne som inte ringer när han hör dunsar i golvet. Han är helt enkelt inte ett vittne åklagaren kan använda sig av när han presenterar en tidslinje och ett händelseförlopp.

Det här borde du utveckla och hänvisa till exempel som stödjer ditt påstående.

Tills det är gjort kan vi väl i princip utgå ifrån att du dragit ut påståendet ur röven.

Ett vittnes trovärdighet handlar alltså om att han inte ringde polisen när han hörde oljud i huset?
Citera
2022-11-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Med obegripligt dåliga tidsangivelser dessutom.
Det lär ju försvarsadvokaterna gotta sig åt.

Ja om inget annat från åklagarsidan trumfar det.
Däremot så kommer det nog finnas en hel del annat som kan fria dem för mord om det är ont om bevis på den fronten sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in