2022-11-06, 23:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Skulle vilja att du länkar det du påstår för du verkar inte vara så trovärdig.

https://www.google.com/amp/s/m.jpost.com/international/article-719248/amp
Citera
2022-11-06, 23:07
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Va hemskt att dom snor minitågen och djuren.
Krig är grymt.
Som vanligt när det gäller ryssar är ordet snarare, patetiskt.
Citera
2022-11-06, 23:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Skulle vilja att du länkar det du påstår för du verkar inte vara så trovärdig.

https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/families-russian-conscripts-forced-buy-armor-clothing-chance-come-back-2022-10%3famp
Citera
2022-11-06, 23:09
Medlem
Citat:
Det roligaste är här när argumenten fattas så slår man till med rysstroll.
Så otroligt förnuftigt.
Lika löjligt som jag skulle skriva Bidentrollen eller MSM trollen. Det senare kanske bättre för den åsiktskorridor som finns i msm är ju helt otrolig.
Har man inget argument eller en åsikt baserad på annat än rysstroll kan man kasta sig i väggen.
Blir jag ett rysstroll för jag gillar Putin?
Och som sagt, jag gillar ryska värderingar. Hbqt kramare, woke, omvänd rasism, PK politiker är säkert din grej, och fortsätt så, jag fördömer dig inte 👍
Jag står för vad jag gillar. Du gillar inget utom att hata.

Ukraina är liksom himmelskt och dess medborgare likaså. Zelenski fans i denna tråd vill att man ska skicka mer vapen till Ukraina där det i själva verket enbart är 30% som når fronten. Resterande säljs vidare av korrupta ukrainska medborgare och hamnar i andra länder.
Citera
2022-11-06, 23:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ukrainska gåvovapen från Nato säljs nu på svarta marknaden, precis likadant skulle det hända i Nigeria.
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det säljs inga natovapen på svarta marknaden, men det kan komma att ske senare, maybe, who knows?
Citat:
Jaha, så du har bättre information om eventuella Ukrainska vapen på svarta marknaden än finska säkerhetspolisen.

Enligt den finska polisen så finns det inga bevis för att vapen som levererats till Ukraina skulle ha hamnat i händerna hos finska brottslingar i Finland. Den finska tidningen Helsingin Sanomat skriver:

Citat:
KRP: Det finns inga bevis för att hjälpvapen som levererats till Ukraina har hamnat i Finland för brottslingar

CENTRALKRIMINALPOLISEN (KRP) har inga bevis för att hjälpvapen som levererats till Ukraina har hamnat i ägo av organiserade brottsliga aktörer i Finland, uppger KRP i ett pressmeddelande på tisdagseftermiddagen.

NU klargör KRP att det inte handlar om de vapen som omfattas av vapenhjälpen. Enligt pressmeddelandet som publicerades på tisdagen är bilden som framkom från intervjun om överföringen av vapenhjälp till Ukraina i händerna på finska organiserade brottslighetsoperatörer "felaktig".

Finska: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009173808.html
Svenska: https://www-hs-fi.translate.goog/kotimaa/art-2000009173808.html?_x_tr_sl=fi&_x_tr_tl=sv&_x_tr_h l=sv&_x_tr_pto=wapp
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Krig är grymt.
Ja men det handlar ju oxå om pissryZzka varelser som utför detta, vad hade du förväntat dig av dessa kreatur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/families-russian-conscripts-forced-buy-armor-clothing-chance-come-back-2022-10%3famp
Haha, men snälla, gör om och gör rätt. Ska dock ge dig att du inte postade en länk från Aftonbladet men det var inte särskilt trovärdigt detta heller.
Citera
2022-11-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ukraina är liksom himmelskt och dess medborgare likaså. Zelenski fans i denna tråd vill att man ska skicka mer vapen till Ukraina där det i själva verket enbart är 30% som når fronten. Resterande säljs vidare av korrupta ukrainska medborgare och hamnar i andra länder.

Zelensky är ovidkommande i det sammanhanget. Det är för att rädda de kvinnor och barn som de ryska fascisterna vill mörda som vi vill skicka mer vapen till Ukraina.
Ryska soldater krigar för Putins galenskap.
Ukrainska soldater krigar för att rädda kvinnor och barn.
Citera
2022-11-06, 23:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Att ljuga är en konst som jag nog anser att du inte behärskar. När siffrorna blir helt vansinniga går det helt enkelt inte att tro på och det du säger blir då på något sätt, ryskt.
Citera
2022-11-06, 23:14
Medlem
Citat:
Krig är grymt.
Visar på att ryssar är ett fattigt folk , snor ju även toalettstolar och diskmaskiner.

Det vi tar för givet ,är lyx för ryssar!
Citera
2022-11-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
PissryZzar kan nog inte ens få fram det
De får ta fram kärnvapen, då behöver inte resterande 3 miljoner några vapen eller kläder. Mycket enkelt.
Citera
2022-11-06, 23:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Men då gör det väl inget för Ryssland att väst skickar vapen? Vapnen kommer inte fram, västvapen är sämre än ryska, Ryssland har sina bästa vapen kvar och skall snart sätta in dem. Men ändå klagas det på att väst skickar vapen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in