2022-11-06, 22:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Här en miss igen:
Det är INTE Ukraina som bestämmer över några eventuella fredsavtal. Tror du ens själv på vad du skriver?
USA dikterar och sprattelgubben i Ukraina hoppar när USA så säger. Ukraina var före februari 2022 Europas Nigeria och inte har Ukraina förvandlats på ett halvår till det bättre. Ukrainska gåvovapen från Nato säljs nu på svarta marknaden, precis likadant skulle det hända i Nigeria.

Det är Ukraina som bestämmer när de vill ha fredssamtal, varken mer eller mindre då det är de som dör i den här kampen. Nej det säljs inga natovapen på svarta marknaden, men det kan komma att ske senare, maybe, who knows? Rötägg finns överallt. Angående din sprattelgubbe så verkar han mer vara en skrikgubbe som vrålar: ge mig vapen för i helvete, så ska jag mosa ryssjävlarna. Det verkar mer som USA sprattlar till och skickar mer godis när han sprätter runt.
Citera
2022-11-06, 22:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Putin har tagit begreppet Potemkinkuliss till en helt ny nivå. Det är bara att anpassa sig.

Ja, det är helt enormt! Historiska Potimkin byar och städer har jag ju hört om. Men Potikims- armé, flygvapen och flotta, den gick även jag på!

Jag tror att Putler blivit så imponerad av sin egen propaganda och hybridkrigföring att han inte längre tror att verkligheten spelar någon roll längre, att det inte spelar någon roll vad som är sant eller falskt. Han tror säkert att: bara vi driver något tillräckligt hårt, så blir det sant.

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-06, 22:12
Medlem
Citat:
Inga källor men det duger i msm med "några vittnen, enligt utsago"
Anmärkningsvärt att msm läsare har tappat helt förmågan till källkritik.

Men nåt positivt;
In Western countries, they are privately discussing the possibility of a peace agreement between the Russian Federation and Ukraine.

At the same time, publicly, foreign politicians try to avoid statements that could confuse Ukraine, writes The Wall Street Journal.

Earlier, the media reported that the United States urged Kiev to show openness to negotiations with Russia, so as not to lose world support.
Du glömde sista meningen i artikeln, översatt till svenska:

Samtidigt har Bidenadministrationen uttalat att de kommer att stödja Ukraina "så länge det krävs".

Ukraina har och kommer alltid ha USA som stödjer dom i Putins avskyvärda folkmord i Ukraina!

Varför tog du inte med det i ditt inlägg???
Citera
2022-11-06, 22:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Funny att använda Aftonbladet som är den minst trovärdiga och med mest Bias som källa.....funny.
Aftonbladet ! ! 😁
Misskreditering av svensk media är något som ryska propagandister gjort i över 15 år. När man ser folk som försöker skjuta ner trovärdigheten hos svensk media så drar svensken öronen åt sig. Om du inte är ryss så är det dumt att bete dig som en rysk desinformatör.
Citera
Medlem
Citat:
Jamen det är ju det som varje elimineras i Ukrainska trupperna varje dag. Du skulle behöva läsa båda sidornas nyheter och kommunikeer

Ukrainas nyrekryterade är bättre tränade och Ukraina har stora reserver som ännu inte satts in. Ukrainas förluster är inte så stora som dom ryska bögförlusterna.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fem böcker har han publicererat och samtliga finns på svenska.

På mig imponerade han.

Måste läsa den senaste, eller "Krigets färger". Han finns, tyvärr inte, som e-bok Googles.
Citera
2022-11-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är för lite, vi bör ligga en bra bit över 1000 om dagen, det får dem att tänka till. Dag ut och dag in, sen förstår de att det hela är ohållbart. Ryssen förstår bara våld, varken mer eller mindre.

Ja men tyvärr är det nog bara 540 eliminerade i morgon. Men annars har du helt rätt. När jag beräknar förlusterna går jag på "känsla".
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, det är helt enormt! Historiska Potimkin byar och städer har jag ju hört om. Men Potikims- armé, flygvapen och flotta, den gick även jag på!

Jag tror att Putler blivit så imponerad av sin egen propaganda och hybridkrigföring att han inte längre tror att verkligheten spelar någon roll längre, att det inte spelar någon roll vad som är sant eller falskt. Han tror säkert att: bara vi driver något tillräckligt hårt, så blir det sant.

Slava Ukraini!

Jag hade faktiskt en viss respekt för Putin ett tag, i alla fall tiden före Nordstream. Då blev jag jävligt skeptisk och ifrågasatte varför i helvete vi skulle låta Putin anlägga en sådan i Svensk ekonomisk zon utan att få ersättning för det, alternativt dra den upp på Gotland med en avstängningskran? Där blev jag misstänksam och våra dumjävlar till politiker bara skrev på och såg så där lagom jävla naiva ut!
Citera
Medlem
Citat:
Funny att använda Aftonbladet som är den minst trovärdiga och med mest Bias som källa.....funny.
Aftonbladet ! ! 😁

Ni ryzzar skäms verkligen över vad era idoler håller på med !!
Citera
2022-11-06, 22:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Aftonbladet ! ! 😁

Och Aftonbladet använder Financial Times som källa:

Citat:
Sjuksköterskan Tetyana Mudryenko vägrade acceptera Rysslands ockupation. Hon stod framför trupper och skrek: Skadovsk är Ukraina! Dagar senare drogs hon ut på gatan och hängdes, skriver Financial Times.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4p26p/tetyana-mudryenko-protesterade-mot-ryssland-hangdes

Hon har förövrigt uppmärksammats förut. Även i denna tråd. Så det är ingen nyhet på så sätt.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
🤣🤣🤣 Tror att du blandar ihop Ryssland och Ukraina. Det är Ryssland som gett order om att skjuta soldater som flyr, det är Ryssland som har soldater som gömmer sig för att slippa åka till Ukraina, det är Ryssland som har soldater som protesterar mot kriget. Du är en idiot och rysstroll för försöker sprida dynga men misslyckas.

Det är svårt att verifiera vad som händer. Upp emot en miljon män har lämnat Ukraina sedan krigets start. Vi saknar data på hur många som är unga män. Det finns massor av videos av ukrainska soldater som protesterar mot sina överordnade, inte nödvändigtvis mot kriget i alla dess former, men i alla fall hur kriget bedrivs. Det är fakta.

Där har varit flera rapporteringar om ukrainska förband som beskjutit egna soldater som retirerat utan order om detta sedan flera månader tillbaka. Är det fake news? Mycket möjligt, jag har inte borrat i det. Men man får bedöma bägge sidor utifrån samma grad av skepsis. Det kan mycket väl ha hänt men mörkats. Du kommer inte läsa om det i pro-ukrainska kanaler. Om det kan hända på ryska sidan, kan det hända på den ukrainska. Vad är din logik för att utesluta att det händer på ukrainska sidan?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja men tyvärr är det nog bara 540 eliminerade i morgon. Men annars har du helt rätt. När jag beräknar förlusterna går jag på "känsla".

Fast det är bra det med, man får vara nöjd med det "lilla" ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in