2022-11-04, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tre Youtubekanaler som lägger upp vissa av loppen

https://www.youtube.com/user/Brinkman911/videos (norska eller svenska)
https://www.youtube.com/c/SKIDLANDSLAGET2021/videos (norska eller svenska)
https://www.youtube.com/c/Taistelupelto420/videos (finska eller finlandssvenska)

Det måste va direktsändning annars är det värdelöst.
Undrar hur man får tillgång till NRK’s sändningar?
Citera
2022-11-04, 18:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brorerikjansson
Jag tecknade viaplay film och serier för 129kr i månaden, då ingår ju kanalerna 3, 6, 8, 10!

Bara att kolla, tror sändningen ligger kvar i 2 dygn .

Kanske inte passar alla men du slipper betala 379 kr i månaden för att se längdskidorna i vinter!

Är det så att dessa kanaler ingår i tablåformat så att det går att välja TV6 när längdskidorna går?
Citera
2022-11-04, 18:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Det är ju bara Norge på alla medaljplatser och på plats 1-15 i de vanliga loppen.
Inget att se.

Bara på herrsidan
Citera
2022-11-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är det så att dessa kanaler ingår i tablåformat så att det går att välja TV6 när längdskidorna går?

Ja så är det chattade med Viaplay och förhörde mig om det innan jag tecknade serier och film för 129kr
Citera
2022-11-05, 09:45
Medlem
FNLSs avatar
(FB) Mindre längdskidtävlingar 2022/2023

Joensuu hälsar att säsongen är igång
Citera
2022-11-05, 17:15
Moderator
Dr Kings avatar
Håll diskussionerna om vilken kanal som sänder längdskidorna i denna tråd

(FB) Vart kan man billigast se på skidorna i Vinter? Gäller bara extremt dyra Viaplay??

/Moderator
Citera
2022-11-06, 22:18
Medlem
Nord88s avatar
Är det bara jag som kommer att titta mer begränsat denna säsong? Alpina störs inte alls av Ukraina - Ryssland, skidskyttet är inte så extremt påverkat men längden har för mig blivit ganska ointressant.

Svenska damer överallt och norska herrar varvat med Niskanen på 15k. Det är dock kul att de tyska damerna haft en stark utveckling och förhoppningsvis kan de bjuda upp till dans lite oftare nu när det öppnas upp rejält utan Johaug och ryskor. Spelmässigt var damernas sprintstafett på OS min enda framgång förra säsongen så kommer att heja lite på Carl efter det.
Citera
2022-11-06, 22:29
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Är det bara jag som kommer att titta mer begränsat denna säsong? Alpina störs inte alls av Ukraina - Ryssland, skidskyttet är inte så extremt påverkat men längden har för mig blivit ganska ointressant.

Svenska damer överallt och norska herrar varvat med Niskanen på 15k. Det är dock kul att de tyska damerna haft en stark utveckling och förhoppningsvis kan de bjuda upp till dans lite oftare nu när det öppnas upp rejält utan Johaug och ryskor. Spelmässigt var damernas sprintstafett på OS min enda framgång förra säsongen så kommer att heja lite på Carl efter det.

Damsidan är ju intressantare än på många år med Johaug borta. Många som kan vinna, däribland flertalet av våra svenska tjejer. Herrsidan däremot riskerar att bli mycket enformig.
Citera
2022-11-06, 22:31
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88

Jag tror du, och många med dig, överskattar de svenska damerna - eller snarare underskattar övriga nationer. I sprint lär vi dominera, men på distans kan det gå lite hur somhelst.
Dessutom var de ryska damerna bakom Nepryaeva inte särskilt bra i vintras vid sidan av stafetterna. Endast två ryskor som tog över 100 p i distanscupen ifjol (vilket t ex Kalla var som femte bästa svenska och totalt 20e i distancupen)
Citera
2022-11-06, 22:33
Medlem
bcdefgs avatar
Har Ragnhild Haga gift sig nu i sommar (med Anders Glöersens tvillingbror)?
Citera
2022-11-06, 22:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag tror du, och många med dig, överskattar de svenska damerna - eller snarare underskattar övriga nationer. I sprint lär vi dominera, men på distans kan det gå lite hur somhelst.
Dessutom var de ryska damerna bakom Nepryaeva inte särskilt bra i vintras vid sidan av stafetterna. Endast två ryskor som tog över 100 p i distanscupen ifjol (vilket t ex Kalla var som femte bästa svenska och totalt 20e i distancupen)

Precis. Niskanen, Pärmäkoski, Hennig och Diggins är ju oerhört vassa i distans (om de är på samma nivå som förra säsongen) och kan ju mycket väl vinna flera distanslopp.
Citera
2022-11-06, 23:08
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Damsidan är ju intressantare än på många år med Johaug borta. Många som kan vinna, däribland flertalet av våra svenska tjejer. Herrsidan däremot riskerar att bli mycket enformig.

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Jag vet att det inte hade blivit så speciellt många distanssegrar för svenskorna även om man räknar bort Johaug förra säsongen, men då får man komma ihåg hur Fridas säsong var. Det återstår att se hur Weng, Niskanen och Diggins är nästa säsong. Weng är inte den mest stabila åkaren, Niskanen kan ha varit något av en one hit wonder förra säsongen och Diggins är väl alltid Diggins på fristil. Henning kan vara något på klassisk masstart. Är absolut enig om att damsidan är den mest sevärda men kommer Frida, Ebba, Jonna och Linn upp i nivå blir det väldigt mycket svenskt.

Tar Sundling ett kliv till kan hon plötsligt vara bäst även på distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in