2022-11-06, 17:00
Medlem
Djupfryss avatar
Jag talar väl för döva öron men jag tycker att frånvaron av empati är skrämmande. Även om Rysslands agerande är helt obegripligt och dessutom ondskefullt så är det stor chans att ryssen som fick en granat i röven är en normal familjefar som fått ett gevär i handen och tvingats ut till fronten.
I krig är det alltid de som har minst makt och inte har någon som helst ambition att kriga som råkar mest illa ut

Det sitter folk här och tror att de vunnit något i ett tv-spel när någon video visas på en soldat som dör i plågor.
Åk ner och kriga om ni tycker det är kul. Första dagen vid fronten kommer ni skita på er. Iaf om ni inte lärt er att tömma tarmarna innan striden

Om någon däremot skulle köra upp en granat i Putins arsle skulle även jag delta i skadeglädjen
Citera
2022-11-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilka elitstyrkor!

Hur är det möjligt att så välutbildade styrkor kan vara så kassa?

Det lär rulla lite huvud nu efter detta fiasko..

Dag för Putin att skicka in en ny general...

Måste vara några ur rysstrollet Sherms 300000 elitsoldater.
Citera
2022-11-06, 17:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kul att du har roligt medan du låtsas det är ryssar du argumenterar med här. Långt ifrån roligt att se dig skratta åt att fredsavtalet mellan Ukraina och Ryssland saboterades av en brittisk clown, vilket är vad du säger.

P.S. intresseklubben noterar att du finner angreppet mot bron var värt konsekvenserna. Men så var det ju inte hos dig som elen gick.

Du har inte koll på verkligheten så du bör nog dra ner på drogerna. Tvivlar starkt på att rySSland tycker att det var värt konsekvenserna när styrkorna kapitulerar och flyr hem.
Citera
2022-11-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag talar väl för döva öron men jag tycker att frånvaron av empati är skrämmande. Även om Rysslands agerande är helt obegripligt och dessutom ondskefullt så är det stor chans att ryssen som fick en granat i röven är en normal familjefar som fått ett gevär i handen och tvingats ut till fronten.
I krig är det alltid de som har minst makt och inte har någon som helst ambition att kriga som råkar mest illa ut

Det sitter folk här och tror att de vunnit något i ett tv-spel när någon video visas på en soldat som dör i plågor.
Åk ner och kriga om ni tycker det är kul. Första dagen vid fronten kommer ni skita på er. Iaf om ni inte lärt er att tömma tarmarna innan striden

Om någon däremot skulle köra upp en granat i Putins arsle skulle även jag delta i skadeglädjen

Jag håller med. Som vanligt unga och fattiga som slåss för rika gubbar.
Citera
2022-11-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryssland: Ukraina bombade damm i Cherson

Då kom nog det många väntat på,
Ryzzarna drar men bombar dammen först OCH skyller det på Ukraina.

Ryzk logik lögn som vanligt
Finns inte endaste chans att Ukrainarna skulle ställa till med kaos för sig själva.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=985453

Verkar stå fel. Dammen intakt, kraftledningar bombade?
Citera
2022-11-06, 17:08
Medlem
Citat:

Du har rätt men fel. Det vi ser på filmerna är ett resultat av Vladimir Putins imperialistiska egna dröm. Det jag hoppas är ju att folket i Ryssland ska få upp ögonen för vad som pågår och dra tummen ur röven och störta galningen. Innan det sker så kommer Ryssland inte ha någon framtid och folk kommer glädjas åt att ryssen i gropen dör i plågor. Det är okej, vi behöver decimera dem så mycket det går. Trist men sant.
Citera
2022-11-06, 17:11
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Frågan är hur Ukraina ska befrias, hur ska invasionen slås tillbaka ?
Hur ska ryssen besegras ?kan du tillföra något till den diskussionen?

Ukraina får fler och fler avancerade vapen. Ryssarna får färre och färre av sina vapen, som dessutom visat sig inte hålla den kvalitet Ryssarna intalat sig själv och andra.

Ukrainska soldater är högmotiverade, då de kämpar för sitt lands existens mot en fascistdiktatur. Ryska soldater är omotiverade då de blivit tvångsrekryterade till ett krig de inte tror på.

Rysk ekonomi är på väg mot en totalkrasch när EU slutar importera olja, gas och dessutom kommer det komma ett pristak på rysk olja. Då Ryssland är en bensinstation med kärnvapen säger det sig självt att det kommer gå fullständigt åt helvete för Ryssland ekonomiskt.
Citera
2022-11-06, 17:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Du har absolut en poäng i detta, vilket är varför jag försöker att hålla mig för god för att delta i skadeglädjen när endera sidans soldater dör plågsamt på slagfältet. De flesta utav dem önskade inte detta, men ligger likafullt där i något lerigt dika utan ben och lägger sin sista tanke på mamma, frugan eller ungarna.

I mitt sinne är det, däremot, något annat att belacka och kritisera den ryska generalstaben och dess operativa ledning hela vägen ner till kompani och plutonsnivå i Ukraina, eller den ryska politiska ledningen vars självförhärligande och verklighetsfjärmade politiska floskler leder till fortsatt död och förintelse på slagfältet. Den har varit under all kritik och förtjänar de hånfulla skratt man slungar deras väg.

Med det sagt, så menar jag bestämt att väst kunde hanterat detta annorlunda, och att historiens dom förmodligen också kommer att ge Zelensky en eller annan känga. Faktum kvarstår dock, Ukraina är invaderat av främmande makt och försvarar sig på alla sätt de kan, det kan ingen ta ifrån vare sig Zelensky eller hans folk.
Citera
2022-11-06, 17:12
Medlem
Ryzzarnas massaker och krigsbrott i Butja kommer gå till historien som något ondskefullt som bara man trodde aldrig skulle hända. Världen glömmer inte. Ryzzarna har gjort bort sig å det grövsta.
Citera
2022-11-06, 17:13
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Det är helt omöjligt att visa empati för ett land och ett folk som våldför sig på sin granne , och det efter man snott deras kärnvapen och skrivit under på att inte kränka deras suveränitet.
Men den vanlige ryssen säger du då,
ja han borde haft minimal anständghet och gått ut på gatan och protesterat mot diktaturen, eller åtminstone röstskolkat.
Det får skylla sig själv!
Citera
2022-11-06, 17:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du har rätt men fel. Det vi ser på filmerna är ett resultat av Vladimir Putins imperialistiska egna dröm. Det jag hoppas är ju att folket i Ryssland ska få upp ögonen för vad som pågår och dra tummen ur röven och störta galningen. Innan det sker så kommer Ryssland inte ha någon framtid och folk kommer glädjas åt att ryssen i gropen dör i plågor. Det är okej, vi behöver decimera dem så mycket det går. Trist men sant.

Jag förstår exakt vad du menar. Att han dör är ett nödvändigt ont.
Men jag syftar mer på hånet ifrån människor som aldrig hållit i en bössa och inte skulle drömma om att själva ställa sig i fronten.

Att ukrainska soldater, som förlorat kamrater kanske oxå familjen tycker det är kul har jag full förståelse för
Citera
2022-11-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Verkar stå fel. Dammen intakt, kraftledningar bombade?

Vi får se.

Ryzzarna påstod att Ukraina "terrorbombat".. den enda som terrorbombat hitintills är ryzzarna. Tusentals ryzka terrorbombningar finns registrerade hitintills.
Inte en enda finns registrerade på Ukraina. De har lyckats med den svåra balansakten i ett krig, att bara bekämpa fiendens soldaterna och materiel.
Senast redigerad av Antistalk 2022-11-06 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in