2022-11-06, 16:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vem är den här Klas Bernpaintner som säger att Sverige inte har något med kriget att göra och att han skulle kunna tänka sig att flytta till Ryssland....

https://youtu.be/driTspTPPUc
Utan att sett filmen, någon som aldrig någonsin kommer att flytta till Ryssland. Återkom när han gjort det och inte bara snackar skit.
Citera
2022-11-06, 16:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Utan att sett filmen, någon som aldrig någonsin kommer att flytta till Ryssland. Återkom när han gjort det och inte bara snackar skit.
Precis, sitta här i Sverige och spy på oss är det enda han kommer att göra.
Citera
2022-11-06, 16:34
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kul att du har roligt medan du låtsas det är ryssar du argumenterar med här. Långt ifrån roligt att se dig skratta åt att fredsavtalet mellan Ukraina och Ryssland saboterades av en brittisk clown, vilket är vad du säger.

P.S. intresseklubben noterar att du finner angreppet mot bron var värt konsekvenserna. Men så var det ju inte hos dig som elen gick.

Vad är källan på att UK saboterade ett fredsavtal mellan Ryssland och Ukraina?
Citera
2022-11-06, 16:35
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Undrar hur många som är kvar i staden,
ja människor då alltså, inte ryska orcher.
Förhoppningsvis många riktiga Ukrainare som kan ge positioner på ryska trupper, vapen depåer och andra militära mål till de Ukrainska styrkorna. Lätta mål då för Excalibur och Bonus granater.

Finns det några ryssar kvar kommer de att slaktas innan Ukraina går i Kherson
Citera
2022-11-06, 16:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Ukraina förbereder evakuering av 3miljoner i kiev
Att inte förbereda sig för värsta tänkbara scenario vore ett fruktansvärt svek mot civilbefolkningen.
Bara för att vi har skyddsrum, civilförsvar och planerar för katastrof så betyder det ju inte att vi utgår ifrån att det skall hända.
Men om det gör det så är det väl korkat att stå där handlingsförlamad likt får.
En plan är i det läget bra.
Citera
2022-11-06, 16:41
Medlem
Någon som vet varför tåget stod stilla mitt på kerchbron när bomben detonerade?
Citera
2022-11-06, 16:42
Medlem
Ryssland: Ukraina bombade damm i Cherson

Då kom nog det många väntat på,
Ryzzarna drar men bombar dammen först OCH skyller det på Ukraina.

Ryzk logik lögn som vanligt
Finns inte endaste chans att Ukrainarna skulle ställa till med kaos för sig själva.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=985453
Citera
2022-11-06, 16:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

Finns inte endaste chans att Ukrainarna skulle ställa till med kaos för sig själva.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=985453
Självklart är det ryzzen som ligger bakom.
Det är väl ett försök att få bort uppmärksamheten från den pinsamma reträtten antar jag. Ryssarna måste göra en "strategisk omförflyttning" för att dom dumma ukrainarna tog ut deras vattenförsörjning
Citera
2022-11-06, 16:49
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

Verkar som "sovjetkrigarna" fått en överdos av Styrka 10 från Navarone
Citera
2022-11-06, 16:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryska succen i Pavlivka

https://mobile.twitter.com/wartranslated/status/1589258351573336064
Vilka elitstyrkor!

Hur är det möjligt att så välutbildade styrkor kan vara så kassa?

Det lär rulla lite huvud nu efter detta fiasko..

Dag för Putin att skicka in en ny general...
Citera
2022-11-06, 16:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ur mitt perspektiv är det ett misslyckande. Jag tänkte mig att Ryssland var en militär stormakt. Precis som de flesta andra tänkte jag att det skulle ta dem 1-2 veckor att få Europas fattigaste land att helt ge upp. Nu har det gått över ett halvår, de har förlorat stora delar av armén, de har i panik hotat världen med kärnvapen, de har tvingats mobilisera, de behöver drönare från Iran och artilleri från Nordkorea, när de gick framåt var det på primitivt vis med artilleri, flyget har vi inte sett mycket av, Moskva sjönk, landstigning från havet blev uteslutet, nu gräver de ned sig och väntar på vintern, förlusterna de lidit är stora hur man än vrider på det. Jag vet inte vad du tror om starten mot Kiev. Jag tror att de var så de såg på det själva. Att UA var helt chanslösa och skulle ge upp direkt. Jag trodde det också. Det har inte blivit så.

Alla som sett det från sidan av tänker samma tanke, Ryssland var inte vad vi trodde. De har förvisso kärnvapen, men deras armé klarar inte att ta över i andra länder.

Jag var mer optimistisk. Jag trodde Ryssland ganska snabbt skulle ta allt land öster om Dnipr-floden, men att det också skulle kosta dem i förluster då Ukraina var vana vid försvarsstrid mot dem. Sedan trodde jag det skulle gå långsammare och att de efter ett par månader skulle köra fast någonstans i centrala Ukraina med gerillakrig i erövrade områden och en förkortad front genom Ukraina som ukrainarna skulle kunna hålla som de höll fronten i Donbas. Men när Ryssland körde fast redan i Kiev och Charkiv så såg man ju att detta skulle bli mycket svårare. Sedan efter reträtten från hela norra Ukraina så kan jag inte förstå att någon tycker att det går bra för Ryssland! Nu har Ryssland ungefär samma front som 4e mars. De är tillbaka där de var efter en vecka.
Citera
2022-11-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag var mer optimistisk. Jag trodde Ryssland ganska snabbt skulle ta allt land öster om Dnipr-floden, men att det också skulle kosta dem i förluster då Ukraina var vana vid försvarsstrid mot dem. Sedan trodde jag det skulle gå långsammare och att de efter ett par månader skulle köra fast någonstans i centrala Ukraina med gerillakrig i erövrade områden och en förkortad front genom Ukraina som ukrainarna skulle kunna hålla som de höll fronten i Donbas. Men när Ryssland körde fast redan i Kiev och Charkiv så såg man ju att detta skulle bli mycket svårare. Sedan efter reträtten från hela norra Ukraina så kan jag inte förstå att någon tycker att det går bra för Ryssland! Nu har Ryssland ungefär samma front som 4e mars. De är tillbaka där de var efter en vecka.

Ja och även om förklaringen var att de var tunnt utspridda i områdena de backade från, så vadå? De kan inte ha logistik genom ett område de inte kan kontrollera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in