2022-11-01, 21:14
Bannlyst
Det där skumma samtalet på dolt nummer i slutet på podden lär komma från Nöjet, någon har fått hans visitkort. Röstförvrängare i ett telefonsamtal låter avancerat... Hoppas verkligen inte denna journalist dramatiserar saken för egen vinning här...
Citera
2022-11-01, 21:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Någon ramlade förmodligen, men inte för att denna var berusad.
Ehhh? Läste du det jag hade kommenterat till? Jag ifrågasatte teorin om hantel.
Citera
2022-11-01, 21:16
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lyssnat på pod del 2. Den själklara frågan är, vem är JJ's bästa kompis, en grabb i 20 års åldern, någon härinne måste veta detta.

Den lilla röda bilen han körde vid McD måste ha vara JJ's Suzuki Alto, intressant också att en röd Suzuki tydligen befunnit sig vid torpet.
Varför måste det ha varit den??
Finns väl tusentals små, röda bilar i området, det skulle kunna eventuellt vara det, men att det ”måste” vara den…det ser jag inget stöd för någonstans..

Sedan är det ju vittnet som påstår att JJ har sagt att det är henne ”bästa vän”.
Du grundar alltså hela din tes på att ett vittnet sagt att en annan person påstått att en tredje person är hennes bästa vän.

Inte särskilt övertygande.
Citera
2022-11-01, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Jag tänker att om det är JJs Alto så bör väl grannen känt igen den.
Hon bör väl ha haft den parkerad vid lägenheter tänker jag.

Jo, noterade också det... tycker grannen är skum, han ville vänta med intervjun ett dygn, sen verkar han dessutom ändrat sitt vittnesmål, nu var det han som tog upp påsen ur cykelkorgen, tidigare var det JJ...
Citera
2022-11-01, 21:17
Medlem
Citat:
Det där skumma samtalet på dolt nummer i slutet på podden lär komma från Nöjet, någon har fått hans visitkort. Röstförvrängare i ett telefonsamtal låter avancerat... Hoppas verkligen inte denna journalist dramatiserar saken för egen vinning här...

Börjar tro att det är en ploj av journalisten för att få fler intresserade av att lyssna på nästa avsnitt.
Citera
2022-11-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Men i första podden nämndes en röd Audi?
Eller chaffisgrannen sa det enligt mittemot-grannen.

Precis. Reportern kopplar bara ihop det med alton för den står vid faderns gård. Men jag är rätt säker på att det inte var JJ bil som hennes vänner körde i utan en röd Audi
Citera
2022-11-01, 21:18
Medlem
Citat:
Jo, noterade också det... tycker grannen är skum, han ville vänta med intervjun ett dygn, sen verkar han dessutom ändrat sitt vittnesmål, nu var det han som tog upp påsen ur cykelkorgen, tidigare var det JJ...

Han har INTE tagit påsen ur cykelkorgen ?
Citera
2022-11-01, 21:19
Medlem
Citat:

Besynnerligt.......

Varför kör grannen överhuvudtaget JJ till Mc Donalds mitt i natten?
Citera
2022-11-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest
Om den röda bilen som grannen och JJ mötte vid McD var JJs Suzuki, borde inte grannen känt igen den som JJs då?

Borde inte den som satt i den röda bilen trätt fram till polisen vid detta laget? Finner det onekligen märkligt annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Finns väl tusentals små, röda bilar i området, det skulle kunna eventuellt vara det, men att det ”måste” vara den…det ser jag inget stöd för någonstans..

Sedan är det ju vittnet som påstår att JJ har sagt att det är henne ”bästa vän”.
Du grundar alltså hela din tes på att ett vittnet sagt att en annan person påstått att en tredje person är hennes bästa vän.

Om J.J sa att det var hennes bästa vän hon såg vid McDonalds kanske det var M.H hon såg?

Eller var det två killar?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

JJ's bästa kompis åker i en liten röd bil, en sådan som JJ disponerar från sin far, tror hon sade till sin kompis att hon ville ha tillbaka bilen...

Sannolikt, duger det? Varför vi nu ska diskutera semantik kan man undra...
Citera
2022-11-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Borde inte den som satt i den röda bilen trätt fram till polisen vid detta laget? Finner det onekligen märkligt annars.

Det har hävdats i tråden att så är fallet. Att de själva kontaktat polisen och blivit avskrivna från utredningen efter förhör. Det har också påståts att det var ifrån dem som ryktet om en grå BMW kom ifrån (alltså förmodligen den bil grannen skjutsade JJ till McD i).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in