2022-11-06, 15:24
Medlem
Från sammanfattning om cykeln:

Parkerad utanför JJ:
- När JJ och grannen ska åka till McDonalds ser grannen cykeln och frågar JJ vems cykel det är och vem som har parkerat den så slarvigt.
- JJ uppger att cykeln är hennes kompis och att hon har glömt den. Kompisen är inte densamma som ligger i sängen i lägenheten, på grannens fråga.
- Cykeln står ”rakt ut” och inte emot ett staket. Grannen ställer därefter upp cykeln mot ett staket/husvägg.
- Vittnen har sett cykeln stå utanför JJ:s hus vid kl 04. Senare under morgonen stod cykeln ej kvar
- Det har inte framgått huruvida cykeln ska ha varit fastlåst vid staketet, bara att den "stod låst vid staketet".
- När cykeln stod utanför JJ:s lägenhet: uppgifter om att det funnits en påse i cykelkorgen sent på natten. Vid återkomsten från McDonald’s, med en granne, ska den häktade kvinnan JJ ha tagit med sig påsen till sin lägenhet. (Expressen)
- När JJ och grannen kommer hem från McDonalds ”påminner” grannen henne om att det ligger något i cykelkorgen. "Då går hon o tittar a tar med sig påsen upp, det är (röd eller lätt?) påse" (podden).
- Påsen såg ut att innehålla ett föremål som liknar en burk (AB).

Vad innebär det att cykeln står ”rakt ut” fattar inte riktigt? Men hon måste ju varit rätt så full/hög eller ej frivilligt gått upp om hennes cykel stod konstigt ställd. Sen reagerar jag på detta med att det fanns en påse med ett föremål som liknar en burk. Om det nu bara var något oviktigt T hade med sig, hade ju JJ och MH låtit det vara i cykelkorgen när de dumpade cykeln utanför det andra stället. Eller så kanske hon bara tog med sig den upp för att inte grannen skulle undra om varför hon låter sin väns ägodelar ligga kvar där. Tänkte först på om det var drogrelaterat eller någon som har lämnat något åt JJ.
Citera
2022-11-06, 15:25
Medlem
ozyrecons avatar
Är det någon som har varit vid platsen efteråt där Tove hittades?

Må hända platsen fortfarande är avspärrad, men det borde gå att hitta exakt var hon hittades pga att tekniker trampat upp runt där hon hittades.

Det verkar bara vara precis bredvid vägen, inte längre än 10 meter in som jag förstått det.
Citera
2022-11-06, 15:26
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
På vilket sätt skulle Johanna spridit lögner? Hon är väl häktad med fulla restriktioner, dock så får hon numera titta i tidningar.

Menar du att advokaten eller förhörarna spridit saker hon sagt?

Hennes vänner som hon talat med efteråt.
Citera
2022-11-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Lyssna här, jag hade aldrig yttrat mig om jag själv inte visste vad jag pratade om! *moron* OAVSETT om personen väger 50 eller 100kg SÅ ÄR DET INTE ENKELT! Det är otympligt!

Men snälla!
En gång för alla! Det är inga probl å bära en 50kg:s tjej!
Jag har sagt det förut å säger det igen - jag bar en 65 kg:s avsvimmad hund, nerför 4 trappor, in i en bil å sen från bilen å in på klinik.
Jag är tjej, fullständigt otränad, normalbyggd...
Adrenalin kallas det å kan få nästintill vem som helst å bli "almost Hulken"
Så sluta tjafsa om vad dom här brudarna orkat å inte...
Vältränade, stora tjejer ju...
Citera
2022-11-06, 15:28
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Jag tror att TT blev drogad, bunden och fick silvertejp över munnen. Hon kämpade emot i JJ badrum. Hon var halvt medvetslös när de åkte iväg med henne till skogen. Hon har antingen dött av en avsiktlig överdos eller så har de tagit livet ur henne på annat sätt, men jag tror att detta skedde i skogen.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns källhänvisning. Det är ett relativt välkänt fenomen som det bedrivits forskning kring. Det står också i wikipediaartikeln jag länkade till.
Då kan du väl citera och länka till verifierbara exempel där "små tanter som lyft bilar för att få ut ungar som suttit fast", eller?
Citera
Avstängd
Citat:
Alla vittnesuppgifter har nog inte nått media. Tidpunkten och vädret är faktorer till att många höll sig inne och sov. Vill ändå tro att J hade öppnat dörren när grannen knackade om inte T varit där.

Håller dock med att det är märkligt att hon följer med hem till J för att lösa en konflikt. Kan också vara så att T var upprörd och hade ett och annat att säga. Det går ju inte att föreställa sig att man ska bli överfallen och dödad i det läget. Tror inte hon promenerade till J s lägenhet med rädsla för sitt liv.
Exakt det tyder på att TT var där, varför öppnar de annars inte dörren? JJ var nervös och stressad och inte alls sig själv, varför skulle man lämna en kompis som ramlat och sen handlar man inte ens mat som räcker till två
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hennes vänner som hon talat med efteråt.
Du menar innan hon greps?
Citera
2022-11-06, 15:29
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du menar innan hon greps?
Ja
Citera
2022-11-06, 15:29
Medlem
Det är klart att någon mer är iblandad i det här än just de två. Om de var påverkade av droger och alkohol så blir det nog svårt att bära ut en kropp i tystnad samt att köra en bil in i skogen. Låter osannolikt men vi har snart svaret här..
Citera
2022-11-06, 15:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja
Vet vi vad hon sagt till dessa kompisar? Och kanske till sin pappa som hon uppenbart träffade dagen efter.
Citera
2022-11-06, 15:32
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Det finns källhänvisning. Det är ett relativt välkänt fenomen som det bedrivits forskning kring. Det står också i wikipediaartikeln jag länkade till.

Detta var ett extremexempel för dom som tvivlar på att två fysiskt starka kvinnor inte skulle lyckas släpa ut en kvinna från en lägenhet.

Det är bara löjligt att ens kommentera dessa svagbegåvade inlägg om att inte det går att böra ut en kropp på knappa 60 kg. Givetvis går det hur bra som helst att så göra, ännu lättare när de dessutom var två som gjorde jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in