2022-11-06, 14:49
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Svar ja, betydligt tyngre dessutom.
T var ej speciellt tung, sen var de två GM, sen lättare bära ner en död människa än levande i trappor, pga att det inget gör om ett ben släpar eller liknande, eller axel går ur led osv.
Och du tror inte att grannarna som observerade ljuden i lägenheten skulle märkt om man släpade ner någon i trappan?

Jag kanske har fel, men en teori som alla andra. Tove dödades inte i lägenheten.
Citera
2022-11-06, 14:50
Medlem
SweKingCalles avatar
Är dammen tömd ännu eller håller de fortfarande på med sök där ?
Citera
2022-11-06, 14:51
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Ja alltså, bara att förflytta en avliden från en säng till bår kan vara rätt så otympligt. Det är sällan det har räckt med att vara två pers och beroende på storlek så åtminstone 3-4 pers.
Så är det. Men inte omöjligt att de kan ha förflyttat henne. Men att det skulle vara som en "walk in the park" handlar om okunskap. De som påstår det har aldrig förflyttat en livlös kropp.
Citera
2022-11-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Jag tror också att hemligheten är så pass stor att den får de MGM att hålla tyst och att hemligheten är det som delade upp de här människorna i två "läger". Men vad det handlar om har jag ingen aning om. Men hemligheten blev Toves död. Det vad jag tror. Hoppas inte hemligheten skördar fler dödsoffer eller har den redan gjort det?

Eller så är den sk. hemligheten så liten och futtig att folk inte har förstått vad den handlar om. Det behöver inte vara något stort och juicy, det kan vara någonting JJ irriterat sig på hos TT bara.
Citera
2022-11-06, 14:55
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Svar ja, betydligt tyngre dessutom.
T var ej speciellt tung, sen var de två GM, sen lättare bära ner en död människa än levande i trappor, pga att det inget gör om ett ben släpar eller liknande, eller axel går ur led osv.

Du får det att låta som om det vore så enkelt att flytta en avliden person. Det handlar liksom inte bara om att kroppen är livlös, det medför en annan typ av tyngd för det första och för det andra så händer det något hos människan när man handskas med döda personer!
Citera
2022-11-06, 14:59
Medlem
Vet man vad Tove gjorde tidigare på kvällen innan hon gick till Nöjet? Tänker att hennes klädsel, svarta kostymbyxor och vit skjorta känns mer som klädsel för en middag, kanske inte partykväll på uteställe i 20-årsåldern, och inte kläder man har i tv-soffan eller innan på jobbet på förskola. Eller så valde hon dom för att hon skulle gå ut?
Men kan det varit så att hon varit på ex en middag med vänner och där nåtts av information som gjorde att hon ville leta efter sin yngre väninna?

Undrar även hur Johanna mådde på jobbet på måndagen. Hon borde varit väldigt trött om hon varit vaken hela dygnet och dessutom fått till en ridtur på söndagen. (Och finns det hovspår inne i skogen där Tove hittades, eller har hon hållit sig på grusvägen?) Plus rykten om Dollarstore och inköp av rengöringsmedel.
Hon måste varit helt slut på måndag morgon.
Citera
2022-11-06, 14:59
Medlem
Kan inte alla bara vänta några dagar eller vecka till så får ni reda på vad som hänt !
Citera
2022-11-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Och du tror inte att grannarna som observerade ljuden i lägenheten skulle märkt om man släpade ner någon i trappan?

Jag kanske har fel, men en teori som alla andra. Tove dödades inte i lägenheten.

Med facit i hand vill man ju tro att alla grannar stod och spanade i sina titthål i dörren eller bakom nån gardin. Men i deras värld var allt lugnt, det var en full tjej som ramlat. Nu skulle dom bara till donken och fixa fyllekäk. Dom gick troligen tillbaks till soffan eller sängen och somnade.

Med mycket adrenalin klarar man betydligt svårare och tyngre uppgifter än utan. Finns extremexempel på små tanter som lyft bilar för att få ut ungar som suttit fast.

Även utan adrenalinpåslag är det inte omöjligt för en kvinna att släpa och lyfta en annan kvinna. Polisen har gjort rekonstruktioner i andra fall för att fastslå om det är möjligt. Och det är det! Nu verkar dom dessutom varit två.
Citera
2022-11-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ja alltså, bara att förflytta en avliden från en säng till bår kan vara rätt så otympligt. Det är sällan det har räckt med att vara två pers och beroende på storlek så åtminstone 3-4 pers.
Men herregud vilket resonemang! Har du statistik på hur ofta det krävs två, tre eller fyra för att flytta ett lik?
Utan att göra djupare efterforskningar kan jag nog tänka mig att äldre människor kräver 3-4 för att flytta, eftersom de väger allt mellan 90 och 150 kilo. Nu pratar vi om en tjej som vägde kring 50 kg och då räcker två mer än väl.
Citera
2022-11-06, 15:02
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Så är det. Men inte omöjligt att de kan ha förflyttat henne. Men att det skulle vara som en "walk in the park" handlar om okunskap. De som påstår det har aldrig förflyttat en livlös kropp.

Nej det är klart att det inte är omöjligt, håller helt med. Sen får man inte glömma att detta är två unga tjejer. Jag tror som fler här inne gör, att T inte avled i lägenheten.
Citera
2022-11-06, 15:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Du får det att låta som om det vore så enkelt att flytta en avliden person. Det handlar liksom inte bara om att kroppen är livlös, det medför en annan typ av tyngd för det första och för det andra så händer det något hos människan när man handskas med döda personer!

Ni lever i en fantasi, att inte två personer skulle kunna bära ner en knappt 60 kg död kropp utan att "väcka" halva huset är fullständigt befängt, dessutom i detta fallet är JJ en vältränad tjej, hanterar bl a hästar.

Tove blev tagit av daga i lägenheten, givetvis inte ett planerat mord utan något spårade ur och hon dödades.
Citera
2022-11-06, 15:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nej det är klart att det inte är omöjligt, håller helt med. Sen får man inte glömma att detta är två unga tjejer. Jag tror som fler här inne gör, att T inte avled i lägenheten.
Tror liksom du att mordet/dråpet skett utanför huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in