Citat:
Ursprungligen postat av
Wattweke
Efter 2:30 hörs dunsar
Ca 03:00 möter grannen JJ i trappuppgången
Strax efter 3:10 är dom på mc Donalds ( det är det jag hört från min bekant som känner han som JJ pratat med på mc Donalds, han som JJ säger är hennes bästa vän, det är JJ som tycker dom är bästa vänner inte han, det är JJ bild av verkligheten, och hon har en skev bild av verkligheten)
03:56 passerar JJ bil Gulf riktning mot nye
05:45 passerar JJ bil Gulf riktning mot JJ lägenhet
På förmiddagen/mitt på dagen ses JJ rida i området ute hos sin pappa. Markägaren har sett henne.
Perfekt sammanfattning av tider och MGMs rörelser. Klart och tydligt! Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
[Strange Days]
Vet du om markägaren har sett JJ har sett i direkt närhet till fyndplatsen? Det har ryktats i tråden om att hon skulle ha "återvänt" till Toves kropp, vilket förvisso inte är ett helt ovanligt beteende hos vissa personer som mördar.
Markägaren lär ha sett henne rida runt i just det området på söndagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Umpalavemang
Fyndplatsen där man hittade Tove död heter Skurebo och Skurebo ligger inte så långt från grannbyn Hadderödja där en av de misstänkta kvinnliga GM har sina föräldrar . Skurebo ligger mellan Vetlanda och Nye. Så då utgår vi ifrån att de bägge kvinnliga GM valde just platsen med stor omsorg för att dumpa Toves kropp på skogsvägen och då utgår vi ifrån att Tove mördades i en lägenhet som tillhör en av de misstänkta kvinnliga GM och att toves kropp transporterades med bil från lägenheten och dumpades i Skurebo. Frågan är om de dessutom dumpade Toves mobiltelefon utmed Upplandavägen som löper från Vetlanda till Nye?
TTs mobil "dör" ju i den där rondellen (Nylandarondellen ?) vid Biltema. En skribent här i tråden skrev att TTs snapchatkarta fortfarande var igång, att anhöriga/vänner sett position på snapchatkarta, men obekräftat från "riktig" källa.
Vad finns det egentligen runt däromkring? Skräpcontainrar, papperskorgar, sopstation, m.m.?
Citat:
Ursprungligen postat av
dellie
Polisen bör ju se klockslaget när JJ handlar på MacDonalds i alla fall. Antingen på kvittot om det finns kvar eller i själva kassaapparatens registrering samt kanske på övervakningskamera om det finns någon där?
JJ betalade donken med sin mobil, så klockslag finns på JJs mobil. (Mycket osmart som mördare).
Citat:
Ursprungligen postat av
Retsina
Det snackades innan om någon bil som fastnat på kameran. Hur blev det med detta?
JJs bil har fastnat på bensinmackskamera "Gulf" vid ca 4.00 ut, ca 5.45 in till stan igen. Titta på Wattwekes fina inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Det måste varit ett samtal/röstmeddelande, eftersom man har reagerat så pass mycket på vad det nu än är som har hörts i samtalet, så polisen kopplades in direkt. De hade inte gjort det om det bara var ett sms ”Jag åker hem nu”.
Exakt, polisen agerade väldigt, väldigt snabbt måste jag säga.