2022-11-06, 12:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Måste vara MH. Tror hon är ett helt jäkla nervvrak. Hon måste även ha börjat prata och berättat. Vi lär få veta mer i veckan.

Tror jag också, kan även berättat om platsen mera exakt var de gömde henne. Svårt att med mobilerna få in exakt plats skogarna är stora.
Citera
2022-11-06, 13:02
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Absolut, så tänker jag också. Säger den som är misstänkt för mordet på sannolika skäl till sin kompis, explicit, att det är vad som hände - finns det nog en anledning till att vara så specifik: dvs. Att konstruera en berättelse, som syftar till att oskuldsförklara sig själv, koppla loss GM från (ansvar för) BO.

Jag tror inte heller att Tove varit uppe i lägenheten. Alldeles för trassligt, riskfyllt med transporten sedan i trapphuset. Osannolikt. Mobilen där, ja. Potentiellt för att undanröja bevis.

- Har vi några vittnesuppgifter från andra - kring var någonstans TT (+ MH, JJ) befann sig mellan Nöjets stängning och lägenheten?

Kanske på Storgatan 50 där denna så kallade Anna bor som egentligen heter Mirjam 28 år och som försvarade Johanna i intervjun
Citera
2022-11-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vart tror du T var när J var i lägenheten och väsnades?

Tror och tror. Jag vill röra mig kring fler alternativ än ett.
Vid alternativet misshandlades eller dog ute så ligger det nära till hands att att tro att denna misshandel i så fall skedde någonstans i området rakt över gata. Sett från JJ bostad. Dvs kring Vetlanda kyrka.
Citera
2022-11-06, 13:03
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag fattar inte. Hur förklarar du då att TTs mobil gjorde exakt samma resa som JJs mobil från JJs hem, till donken och tillbaka? Menar du att JJ lämnade över sin mobil och TTs mobil till snubbarna vid donken som då skjutsade mobilerna hem till JJ?

Var skrev jag att J lämnade över sin mobil till donkengrabbarna? Läs om. Och läs mellan raderna. Donkenkillarna hade T:s mobil från burgarstället till Storgatan där de hjälpte T och M att frakta iväg T:s kropp.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-06 kl. 13:11.
Citera
2022-11-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja, om det är nån av dem som har svagare psyke än den andra och som kan ha brutit ihop i häktet så är det MH.

JJ verkar vara en riktigt iskall jävel. Enligt hennes advokats utsago i media från dagen då kroppen hittades så ifrågasätter hon varför hon överhuvudtaget sitter häktad. Hon kommer garanterat fortsätta blåneka till det bittra slutet, oavsett vilka bevis som läggs fram.

Kall och planerande. Om ryktet stämmer att hon tände eld på exets dörr, visar det på att hon inte handlar i affekt. Hon har under en period känt sig kränkt och överkörd och det kräver sin hämnd.
Citera
2022-11-06, 13:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag misstänker att TT attackerades med mobilen i hand och att det spelades in mer än bara det hon sa.....alltså fortsatte att spela in ljud.....

Snälla Grevis, släpp trollet, mata det inte, scrolla bara förbi idioter ! Vi är många som behöver dig!

Och tjafs ute......jag har mycket svårt att tro att TT skulle ha gått hem till JJ.

Och att cykeln stod så illa att grannen lyfte upp den, det känns mer som att TT tvingades in i JJs hus....men så är det det där samtalet kl. 2.30 till pojkvännen som då inte stämmer in.

Självklart måste det varit så!
De trodde nog hon lagt på men antingen att hon lät det fortgå med flit eller att hon inte hann lägga på.

Skulle med förklara varför polisen direkt misstänkte brott och körde all in.

Stackars pojkvän måste anklaga sig själv att inte ha varit vaken/sett/hört meddelandet direkt på natten.
Citera
2022-11-06, 13:09
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag tycker att allt som kommit fram hittills, visar att JJ är en usel lögnare.
Bara hennes försök att komma ur Knipan med grannen, visar hur jävla dålig hon är på att ljuga. Grannen fattar ju direkt att hennes svammel om mamma och fyllekäk är lögn.

Polisen behövde troligtvis bara ett samtal med henne för att förstå att JJ var inblandad. Vilket är tur, allt gick snabbt och bevis hann inte döljas.

Förhoppningsvis kommer detta lösas utan minsta tvivel.

Ett stort hejarrop till grannarna som var handlingskraftiga! Bra gjort.
Citera
2022-11-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske på Storgatan 50 där denna så kallade Anna bor som egentligen heter Mirjam 28 år och som försvarade Johanna i intervjun
Mirjam är inte Anna, vart har du fått det ifrån?
Citera
2022-11-06, 13:13
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Mirjam är inte Anna, vart har du fått det ifrån?

Har väl läst det i tråden, vem är Anna då ?
Citera
2022-11-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Där saknas luckor. Skulle vilja veta vart alla tre observerats mellan Nöjet och JJ s lägenhet. Utan de observationerna står man sig slätt. Kan ha varit olika alternativ - alltifrån att TT får reda på att JJ messat något kränkande till AW om henne och hon vänder med cykeln för att konfrontatera JJ. Till att JJ, MH blev hämtade på vägen, åker förbi TT och beslutar sig för att jävlas.

Någon borde ha sett dem på vägen mellan Nöjet och resp. bostad. Samtidigt saknas vittnesuppgifter om hur TT skulle ha kommit in i huset, ut ur huset, ställt cykeln, osv. Tänker att det måste ha skett något på vägen som överrumplade TT. Förmodligen utomhus. Till pojkvännen säger hon väl bl.a att hon är på väg hem. Känns långsökt att hon skulle ha följt med på efterfest eller samtal, med flera hon inte är vän med, och in i lägenheten.

Alla vittnesuppgifter har nog inte nått media. Tidpunkten och vädret är faktorer till att många höll sig inne och sov. Vill ändå tro att J hade öppnat dörren när grannen knackade om inte T varit där.

Håller dock med att det är märkligt att hon följer med hem till J för att lösa en konflikt. Kan också vara så att T var upprörd och hade ett och annat att säga. Det går ju inte att föreställa sig att man ska bli överfallen och dödad i det läget. Tror inte hon promenerade till J s lägenhet med rädsla för sitt liv.
Citera
2022-11-06, 13:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Nej, hon fick inte ett samtal halv ett. Däremot får Tove 01:49 fick ett samtal från pojkvännen, som enligt uppgift får intrycket att allt är bra och han reagerar inte på att något skulle vara onormalt. Det finns inga uppgifter om att hon i detta samtal skulle sagt att hon var på väg hem.

Läs mer i sammanfattningen här https://www.flashback.org/sp82305489
Ok sorry jag hade tydligen inte ställt om till vintertid. Pojkvännen ringde alltså tio i två. Tjejerna lämnade krogen 01.00. Kanske tog det en kvart att gå hem till JJ? Då verkade allt vara ok. Så långt är vi överens. Däremot förkommer det många uppgifter i media att TT ska ha ringt sin pojkvän vid halvtretiden (klockslag kan variera) och sagt att hon skulle åka hem då. Det är den uppgiften jag är fundersam kring. Om det var pojkvännen som sa det kan han ha menar att han fick text istället för samtal. Det är rätt vanligt att folk säger de ”pratat” med någon de egentligen bara skrivit meddelanden till. För i så fall kan det ha varit tjejerna som försökt lugna pojkvännen mer TTs telefon. Sedan stoppat den i fickan och åkt till Donken.
Citera
2022-11-06, 13:17
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Funderar om de under knivhot i så fall tvingat henne att meddela sig till pojkvännen, så att han ska känna sig lugnad och inte komma och dyka upp bakom dörren.
Ja kanske, men det känns lite drastiskt. Tror mer på att han redan var död och hon kanske inte hade lösenord på telefonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in