Citat:
Ursprungligen postat av
DanOwe
Har många tankar som snurrar.
Varför gick hon med dem hem?!
Vissa har spekulerat i att det tex
regnade så mycket så de gick dit för att prata klart inne….osv
Jag tror de hotade henne kanske med kniv eller nåt annat så hon tvingades följa med, därav också att det inte hördes några skrik eller bråk fr lgh innan dunsarna eller festande med musik, för att de eller nån av dem satt med vapen mot henne och krävde vissa svar från henne och när hon inte svarade det som de ville höra blev de mer o mer triggade o arga ( kanske även med droger i kroppen). Hennes pojkvän hade ju ringt ca 30 min innan och för att han inte skulle komma dit sa de till henne att ringa honom att hon var påväg hem, därav konstiga ljud i bakgrunden, kanske tejp som virades som låter högt…
Spånar bara såklart men kan verkligen inte fatta vad han menar med ” konstiga ljud” i bakgrunden om man förutsätter att hon var helt OK när hon ringde. Borde inte kunna finnas konstiga ljud i så fall, möjligtvis musik, skratt, prat, arga röster osv.
Någon mer som tänker liknande?
Nej, så tror jag inte alls att det har gått till. Är det någon vittnesuppgift som stärker att de verkligen lämnat Nöjet alla 3, tillsammans? Som sett dem på sträckan mellan krogen och JJs lägenhet?
Tror att det är oplanerat. Skulle tex. JJ ta kontakt med TTs pv, påstå att hon är otrogen, han nämner det i första samtalet - kan det lika gärna vara TT som blir upprörd och cyklar dit.
Obs. Ovanstående är bara ren spekulation. Såvitt jag förstått, frekventerade TT även pizzerian i närheten av cykelns placering på morgonen, fö. Finns många alternativ.
Jag brukar utgå ifrån Occams rakkniv: Kan händelsen låta sig göras utan onödiga komplikationer, behöver man inte blanda in lådor, vapen eller annat i onödan.
Det som förbryllar mig är transporten på slutet - alldeles för riskfyllt. Vindsvåning utan balkong dessutom. Dock två utgångar, en på baksidan, enligt uppgift.