2022-11-06, 01:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Har många tankar som snurrar.
Varför gick hon med dem hem?!
Vissa har spekulerat i att det tex
regnade så mycket så de gick dit för att prata klart inne….osv
Jag tror de hotade henne kanske med kniv eller nåt annat så hon tvingades följa med, därav också att det inte hördes några skrik eller bråk fr lgh innan dunsarna eller festande med musik, för att de eller nån av dem satt med vapen mot henne och krävde vissa svar från henne och när hon inte svarade det som de ville höra blev de mer o mer triggade o arga ( kanske även med droger i kroppen). Hennes pojkvän hade ju ringt ca 30 min innan och för att han inte skulle komma dit sa de till henne att ringa honom att hon var påväg hem, därav konstiga ljud i bakgrunden, kanske tejp som virades som låter högt…
Spånar bara såklart men kan verkligen inte fatta vad han menar med ” konstiga ljud” i bakgrunden om man förutsätter att hon var helt OK när hon ringde. Borde inte kunna finnas konstiga ljud i så fall, möjligtvis musik, skratt, prat, arga röster osv.
Någon mer som tänker liknande?

Nej, så tror jag inte alls att det har gått till. Är det någon vittnesuppgift som stärker att de verkligen lämnat Nöjet alla 3, tillsammans? Som sett dem på sträckan mellan krogen och JJs lägenhet?

Tror att det är oplanerat. Skulle tex. JJ ta kontakt med TTs pv, påstå att hon är otrogen, han nämner det i första samtalet - kan det lika gärna vara TT som blir upprörd och cyklar dit.

Obs. Ovanstående är bara ren spekulation. Såvitt jag förstått, frekventerade TT även pizzerian i närheten av cykelns placering på morgonen, fö. Finns många alternativ.

Jag brukar utgå ifrån Occams rakkniv: Kan händelsen låta sig göras utan onödiga komplikationer, behöver man inte blanda in lådor, vapen eller annat i onödan.

Det som förbryllar mig är transporten på slutet - alldeles för riskfyllt. Vindsvåning utan balkong dessutom. Dock två utgångar, en på baksidan, enligt uppgift.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-06 kl. 01:09.
Citera
2022-11-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ponera att JJ hade sin bil ( som pappan står som ägare på, för att försäkringen blir billigare) i närheten av sin bostad. Var någonstans i närområdet var den parkerad? Du tror inte att någon uppmärksammat en två fulla 20-åriga tjejer som hoppar in i en bil vid 03:00-tiden?
Det du egentligen försöker säga är att du är övertygad om att en rattfull J transporterar T till fyndplatsen?
Och vem körde bilen? JJ eller MH?

jag tror att Vetlanda är dött vid 3 tiden och att de två fulla tjejerna kan hoppa in obemärkta utan problem..

Jag tror inte heller att dom var sådär överdrivet fulla, men ändå att JJ var påverkad/konstig nog vilket fick grannarna att anta att hon var full (de hade ju hört förfesten och hon sa att hennes vän var full osv osv).

Iom att det är JJs bil som bärgats vid hennes jobb tror jag att JJ själv körde, inte MH.
Citera
2022-11-06, 01:04
Medlem
Men låt alla grannarna vara nu, herregud. De gjorde vad de kunde.

https://sverigesradio.se/artikel/grannarna-till-misstankta-kvinnan-det-kanns-jattetungt-om-det-hant-henne-nagot-dar-inne

Jag hittade själv en granne efter en incident för flera år sen. På akuten var han så illa däran att han hamnade han i koma och dog några dagar senare. Ingen av oss grannar hade hört något under dagarna innan, men olika märkliga detaljer gjorde att jag till slut gick över för att kolla, och hittade honom i hans trädgård. Det plågar mig än idag att jag inte gick över tidigare eller var ännu mer uppmärksam på ljud.
Citera
2022-11-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Vart hon mördad för att hon inte var tillräckligt kriminell kanske?

Hon ville antagligen inte umgås med kompisar som ev håller på med någon form av droger.
Citera
2022-11-06, 01:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ponera att JJ hade sin bil ( som pappan står som ägare på, för att försäkringen blir billigare) i närheten av sin bostad. Var någonstans i närområdet var den parkerad? Du tror inte att någon uppmärksammat en två fulla 20-åriga tjejer som hoppar in i en bil vid 03:00-tiden?
Det du egentligen försöker säga är att du är övertygad om att en rattfull J transporterar T till fyndplatsen?

Nja, dels är nog Vetlanda totalt dött vid ca kl 4 på morgonen när utestället stängt kl 1.00, och OM de är lite förtrogna med droger så hjälper kokain väldigt bra mot fylla, snabbt!
Min spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Äre som i nattbuss 807 eller? Att Ortenbrudarna/latinosarna blir avundsjuka för att en etnisk svensk tjej är ihop med deras killar av utländskt härkomst? Det är ett rasmotiverat mord i så fall.

Nej, mer komplicerat än så!
Citera
2022-11-06, 01:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
En marmortrappa som knakar? måste vart första gången jag har hört det.

Marmortrappa? I ett 40-tals hus av den storleken måste det väl ändå vara trätrappa. Något annat har jag då aldrig sett.
Citera
2022-11-06, 01:08
Medlem
Känns ju ganska glasklart som att polisen varit rätt på bollen här från start. Vi får väl se om det på marginalen tillförs fler personer och om båda häktade har likvärdig skuld när det blir klart, men nog gräver man i rätt rabatt i alla fall.
Sen ska man ju få ihop förundersökningen ändå för att driva hem detta, men gissar att någon redan talar med dem så det borde gå att få ihop det.
Plus säkert hyfsad teknisk bevisning.

Man får väl se det som en stor framgång att kroppen kom fram relativt snabbt. Hade den blivit liggande över vintern hade nog resurstilldelningen under våren varit sämre.
Någon som på rak arm vet hur svårt det är att fastställa dödsorsak vid strypning/kvävning på ett lik som legat ute så pass länge att mjukdelarna gått förlorade?
Känns spontant knepigt att styrka på bara ett skelett?
Citera
2022-11-06, 01:09
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Enligt "chaffisen",skulle J.J:s moder hämta henne,för att skjutsa nyssnämnda till "Donken".
Alltså enligt J.J:s uttalande....
Citera
2022-11-06, 01:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Har många tankar som snurrar.
Varför gick hon med dem hem?!
Vissa har spekulerat i att det tex
regnade så mycket så de gick dit för att prata klart inne….osv
Jag tror de hotade henne kanske med kniv eller nåt annat så hon tvingades följa med, därav också att det inte hördes några skrik eller bråk fr lgh innan dunsarna eller festande med musik, för att de eller nån av dem satt med vapen mot henne och krävde vissa svar från henne och när hon inte svarade det som de ville höra blev de mer o mer triggade o arga ( kanske även med droger i kroppen). Hennes pojkvän hade ju ringt ca 30 min innan och för att han inte skulle komma dit sa de till henne att ringa honom att hon var påväg hem, därav konstiga ljud i bakgrunden, kanske tejp som virades som låter högt…
Spånar bara såklart men kan verkligen inte fatta vad han menar med ” konstiga ljud” i bakgrunden om man förutsätter att hon var helt OK när hon ringde. Borde inte kunna finnas konstiga ljud i så fall, möjligtvis musik, skratt, prat, arga röster osv.
Någon mer som tänker liknande?
Jag tänker lite som så att hon faktiskt var på väg att gå när sista samtalet/röstmeddelandet skickas, "konstiga ljud" skulle kunna vara tex att han hör arga röster i bakgrunden. (fast nu gav du mig Jeffrey Dahmer vibbar där JJ står redo med handborren )
Citera
2022-11-06, 01:11
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
jag tror att Vetlanda är dött vid 3 tiden och att de två fulla tjejerna kan hoppa in obemärkta utan problem..

Jag tror inte heller att dom var sådär överdrivet fulla, men ändå att JJ var påverkad/konstig nog vilket fick grannarna att anta att hon var full (de hade ju hört förfesten och hon sa att hennes vän var full osv osv).

Iom att det är JJs bil som bärgats vid hennes jobb tror jag att JJ själv körde, inte MH.

Hur lång tid tar det för grannen att hämta sin bil där den är parkerad, köra tur och retur till donken, parkera sin bil igen? En väldigt energisk granne må jag säga. Särskilt efter att jobbat natt, som vad? Svartchaffis?
Citera
2022-11-06, 01:12
Medlem
Denna grip som Jj lade ut var alldeles säkert för att bli av med spår. Polisen har garanterat tagit in den. Och när de undersöker den så kommer det säkert finnas nån form av spår efter Tove hår fibrer osv. Då har de svårt att prata bort det hela
Citera
2022-11-06, 01:15
Medlem
Prempions avatar
Citat:
4. Potatisgrepen. Har den använts för att täcka T:s kropp med granris och sly? Att JJ delade pappans annons kl. 16:00 kanske helt enkelt berodde på att hon vill dra ner honom i skiten ( medhjälp) om den användes för att täcka T:s kropp.
Jag tror att hon förstår att hon kommer att bli hämtad av polisen så fort det blir vardag. Och när hon kommer ut från fängelset så kommer alla kompisar att ha gått vidare och bildar familj medan hon kommer vara totalt ensam. Vad ska hennes sista inlägg på sociala medier vara?

En potatisgrep är ett potentiellt mordvapen som även underlättar döljande av lik. Så bilden är perfekt för att signalera "glöm inte mig". Plus att det är en form av skryt om vad hon gjort. Tydligen skröt hon om mordbranden hos exet efter att ha blivit frikänd. Så hon är inte personen som kan låta bli att skryta.

Jag tror inte att hon tänkt skylla på pappan. Dock bodde hon hos pappan fram till i somras så det finns väl en tanke om att "pappa kom och rädda mig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in