I morgon "tror" jag inte man redovisar så stora förluster för Bögimperiet för jag fick känslan att striderna varit något lättare idag men man har slagit tillbaka bögryska försök att avancera i riktning vid Bakhmut och man har slagit ryska trupper i riktning Svatove men tyvärr får vi i morgon vara nöjda med 420--480 eliminerade. Jag börjar få rätt känsla för siffrorna...

....men redovisad siffra innebär ändå att 700 slåss ut eller fler och jag ställer in på 21000 bögar per månad som inte kan fortsätta strida. Det är nog ganska blandat och absolut inte bara nyrekryterade.
Jag är nöjd med siffran 21000 per månad men tyvärr får vi nog inga förluster på helikoptrar eller stridsflyg i morgon för Bögimperiet är försiktigt och måste begränsa här. Ukraina har istället slagit hårt mot ryska baser men det går inte att uppskatta vad detta ger i effekt.
Det skall bli intressant att se i morgon om min känsla är rätt. Ingen ifrågasätter mitt resonemang,
I vilket fall som helst klarar Ryssland bara att strida till nästa sommar och nederlaget är ett faktum i september. Hoppas att något händer i Kreml innan dess för det är onödigt att dra ut på detta vansinne.