2022-11-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag försöker föreställa mig förlusterna de skulle dra på sig om de försöker komma över Östersjön med teknik från 80-talet.

Med tanke på att de inte ens vågade genomföra en landstigning för att ta Odesa säger väl allt. Robot 15 hade löst alla problem.
Citera
2022-11-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
För att NATO utgör ett militärt hot mot dem.

Tycker du det känns mer hotfullt att Ryssland föredrar ett neutralt Sverige som inte är i krig med dem än ett Sverige som är i konflikt? Fundera på det gärna över den här artikeln.

Will US Follow in Sweden’s Footsteps and Finally Admit It’s an ‘Actor’ in Ukraine?

https://sputniknews.com/20221103/will-us-follow-in-swedens-footsteps-and-finally-admit-its-an-actor-in-ukraine-1103694959.html

Ha, ha. Sputnik news kallar Rysslands invasionskrig för ”the ukrainian security crisis”.
Ni måste sluta länka till sån här skit. Det är som att man skulle rapportera om slaget om Stalingrad och säga att det ”brutit ut ett barslagsmål lite söder om Moskva”
Citera
2022-11-05, 22:36
Medlem
JymdKjams avatar
Ukraina samlar trupp inför större attack:

https://twitter.com/blue_sauron/status/1588928630608244736?s=46&t=DYlCeVHERIsiqUdcm79PNA

De verkar ha bättre konvojkompetens är RyZZland. De delar upp sig och sprider ut sig.

Och något fientligt flygvapen finns inte att frukta.
Senast redigerad av JymdKjam 2022-11-05 kl. 22:39.
Citera
2022-11-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ukraina samlar trupp inför större attack:

https://twitter.com/blue_sauron/status/1588928630608244736?s=46&t=DYlCeVHERIsiqUdcm79PNA

De verkar ha bättre konvojkompetens är RyZZland. De delar upp sig och sprider ut sig.

Nån större attack med detta vore riktigt illa.
Har för mig att dett varit uppe innan o pratats om det.
Citera
2022-11-05, 22:45
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nån större attack med detta vore riktigt illa.
Har för mig att dett varit uppe innan o pratats om det.

Stora mängder franska fordon kan man se.
Citera
2022-11-05, 22:50
Medlem
Inget som har något från den ryska sidan om Svatove?
Borde väl va fullt ös då det troligtvis är här nästa rörelse/genombrott kommer ske?
Citera
2022-11-05, 22:50
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Stora mängder franska fordon kan man se.

Véhicule de l'Avant Blindé aka VAB
Citera
2022-11-05, 22:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Allt ska förstöras där Röda Armén drar fram. Här är en restaurang i Kherson som har fått "fint" besök. Inte ens toastolarna finns kvar längre WTF!!

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1588941347700232194
Citera
2022-11-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Därför att sanktionerna inte är tänkta att verka under ett år- man ser till ett spann omkring 5 år där man tror att restriktioner fungerar rakt igenom hela kedjan. Tanken är att de därpå följande 5 åren (efter de första 5) skall försätta Ryssland i ett ekonomiskt komatillstånd. Du skall inte vara så ivrig utan ge det hela den tid det tar för sanktionerna att verka sig igenom hela den ryska samhällskroppen.

Att detta kommer påverka oss i väst är självklart men en stor skillnad är att vi har råd med ett fördyrat leverne.

Vi har INTE råd att producera varor till konkurenskraftiga priser med starkt fördyrad enerigi särskilt om den blir fördyrad jämfört med konkurrentländer.. 5 år av detta så blir EU ett skitholecountry. När det gäller privatkonsumtion håller jag med dig fullständigt men frågan är om övriga medborgare gör detsamma?

Jag tror inte en svensk bonde eller bilist köper dina perspektiv om att det är jobbigt för oss nu men blir värre för ryzzen sedan faktiskt. Folk är i största allmänhet inte särskilt villiga att offra sin egen välfärd för "högre syften" och så långa perspektiv. Men särskilt om "offrandet" mest innebär lidande för en själv och mindre för den det skall drabba.

Trevligt med ett konstruktivt svar. Tack.
Citera
2022-11-05, 23:03
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Allt ska förstöras där Röda Armén drar fram. Här är en restaurang i Kherson som har fått "fint" besök. Inte ens toastolarna finns kvar längre WTF!!

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1588941347700232194

I RyZZland är det inte så vanligt med vattenklosett. De gillar utedass istället. Förutom Putte- som bajsar i en väska.

Säga vad man vill om detta orättfärdiga krig- men vi har lärt oss ohyggligt mycket om RyZZland…
Citera
2022-11-05, 23:10
Medlem
raskenss avatar
Russkiy Mir enligt putin. Dödens fält i Bahkmut förintelse över allt. Ryssarna har bombat sönder precis allt. Dessa jorden latrinkonteiner där bajset från kolerasjukas avföring samlas. Sådarna är dom ryssarna, avföring och död:

https://twitter.com/antiputler_news/status/1588997736996605952?t=9YIvwz6dpjI5paGXIGGMsA&s=19
Citera
2022-11-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Vi har INTE råd att producera varor till konkurenskraftiga priser med starkt fördyrad enerigi särskilt om den blir fördyrad jämfört med konkurrentländer.. 5 år av detta så blir EU ett skitholecountry. När det gäller privatkonsumtion håller jag med dig fullständigt men frågan är om övriga medborgare gör detsamma?

Jag tror inte en svensk bonde eller bilist köper dina perspektiv om att det är jobbigt för oss nu men blir värre för ryzzen sedan faktiskt. Folk är i största allmänhet inte särskilt villiga att offra sin egen välfärd för "högre syften" och så långa perspektiv. Men särskilt om "offrandet" mest innebär lidande för en själv och mindre för den det skall drabba.

Trevligt med ett konstruktivt svar. Tack.

Vi vet att det inte finns något alternativ , om inte Ryssen stoppas i grind kommer Ryssen fortsätta
ockupera område efter område tills möjligen Atlanten blir en sista utpost.
Det gäller helt enkelt hela den fria världens framtid och i det perspektivet kan i alla fall
jag stå ut med en hel del umbäranden även om det tar tio år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in