2022-11-05, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Ja I dagens PK-Sverige så måste man ju för fan nästan ringa Annie Lööf & be om lov att få damma på en dam för helvete
Det är en variant, annars bör det juridiskt hållbara skriftliga avtalet bevittnas av två trovärdiga personer.
Förslagsvis av en advokat och en kyrkoherde.
Citera
2022-11-05, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, du länkande till Expressen först. Sedan började du tala om att den handlade om rapporten.

Ja jag skrev ju det eftersom jag förstod att du var för lat och ville ha något lättsmält men även det var för jobbigt för dig ditt lata mähä.

Citat:
Jag har för fan forskat själv, så rapporter/vetenskapliga artiklar etc. är i princip vardagsmat för mig att läsa. Expressen däremot. Nej, det intresserar mig föga. Så hade du länkat till rapporten direkt, hade du haft mitt totala intresse på en gång. Men du har uppenbarligen rejält förutfattade meningar.

Haha du krävde säkert att skedmatas då också.
Och var ärlig ni, du läste inte ens rapporten när du fått veta att Expressen baserade sin. artikel på den.

Citat:
Nej, jag efterfrågade inte information om Brå. Läs om, läs rätt. Jag frågade om Brå också var "en jävla nöt", eftersom stor-men-snabb menade att jag var en "jävla nöt" när jag hänvisade till deras statistik gällande våldtäkter. M

Precis, du efterfrågade information om BRÅ, om de är "en jävla nöt". Jag besvarade den frågan åt dig genom att länka till en artikel som förklarar varför men du var för lat.

BRÅ är sossarnas organ och de agerar i sossarnas intresse så verkligheten är i regel värre än vad sossarna vill att folket ska få veta.
Citera
2022-11-05, 05:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Män är oftare, mycket oftare utsatta för misshandel i krogmiljö/utomhus av en icke-närstående person, än vad kvinnor är. Även om givetvis även kvinnor blir misshandlade. Precis som även män blir våldtagna. 1.1% av män mellan 16-84, uppger att de blivit utsatta för sexbrott 2021. Motsvarande siffra för kvinnorna är 7.5%.

Tänk om kvinnor hade haft lika upprörda åsikter om lagar som rör misshandel, som vissa av er i tråden har kring våldtäkter. "Han bara ljuger för att få ut pengar från försäkringsbolaget, han har inte blivit misshandlad!" "Misshandelslagstiftningen är rättsosäker och det är massor med oskyldigt dömda som sitter i fängelse dömda för misshandel!", "Lagen gällande ringa misshandel borde skrotas, den i synnerhet är rättsosäker!", "Han ville säkert ha stryk, det var frivilligt, men när hans flickvän kom på honom med att ha varit ute och nöjes-slåss igen, så anmälde han händelsen som misshandel!", "Att ens hörsägen ska gälla i misshandelsfall, det är rättsosäkert! Varför ska vi tro på att Greta sett Pelle blöda näsblod efter den av Pelle påhittade misshandeln!", "Det räcker ju med att han säger att han har blivit misshandlad/har en trovärdig saga, så blir någon dömd för det!"

För märk väl: det behöver faktiskt inte finnas spår av misshandel, trots att misshandel har skett. Örfilar har man ju fått, utan att det syns efteråt. Det går inom "ringa misshandel".

Att män döms utan bevis är en verklighet vi redan har så vi behöver inte tala om hypoteser.
Citera
2022-11-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja jag skrev ju det eftersom jag förstod att du var för lat och ville ha något lättsmält men även det var för jobbigt för dig ditt lata mähä.

Haha du krävde säkert att skedmatas då också.
Och var ärlig ni, du läste inte ens rapporten när du fått veta att Expressen baserade sin. artikel på den.

Precis, du efterfrågade information om BRÅ, om de är "en jävla nöt". Jag besvarade den frågan åt dig genom att länka till en artikel som förklarar varför men du var för lat.

BRÅ är sossarnas organ och de agerar i sossarnas intresse så verkligheten är i regel värre än vad sossarna vill att folket ska få veta.

Nej, jag vill inte ha något "lättsmält". Jag vill ha den ursprungliga källan, inte skvallertidningar notiser. Vilket du hade vetat om du kände mig. Men du känner mig inte, utan har bara helt vansinnigt förutfattade meningar.

Nej. Du vet uppenbarligen inte hur man bedriver forskning. Det är ett aktivt arbete. Det min forskning har kommit fram till är vad andra däremot "skedmatas" med, som tar del av min forskning.

Vad jag har läst/inte läst har jag redan skrivit.

Ja. Som sagt. Det är illa. Mycket illa tom. Som jag nu skriver för tredje gången, detta tycks du inte ta någon notis om. Men som sagt: vad har detta med Brås statistik kring våldtäkter att göra? Denna statistik kan man som sagt få från andra källor också. Om man nu inte litar på Brå. Vill du att jag ska "skedmata" dig med vilka källor det rör sig om?

Jag tycker i övrigt djupt synd om dig. Du verkar ha behov av att försöka förolämpa folk. Sådant brukar tyda på ohälsa av något slag. Hoppas du söker hjälp och tar emot den.
Citera
2022-11-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Att män döms utan bevis är en verklighet vi redan har så vi behöver inte tala om hypoteser.

Nej, ingen döms utan bevis.
Men eftersom du nu anser att de bevis som läggs fram vid dömande domar, inte är bevis. Så undrar jag: vilka bevis vill du se för att du ska gå med på att någon döms för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?

Och en sak till: menar du att det endast är män som sitter oskyldigt dömda för våldtäkt pga. lagen? Eller finns där också oskyldigt dömda kvinnliga sexförbrytare, som sitter dömda utan bevis, enligt dig?

Och de cirka 300 män/år som anmäler att de blivit våldtagna. Sitter några av deras förövare också oskyldigt dömda? Eller är det bara när offret är en kvinna, som någon blir oskyldigt dömd, enligt dig?

Jag hoppas att du inser att det inte bara är kvinnor som blir våldtagna.
Och att det inte bara är män som våldtar.

Det finns både manliga och kvinnliga offer för våldtäkt.
Och det finns både manliga och kvinnliga sexualförbrytare.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-05 kl. 09:29.
Citera
2022-11-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Hela iden om att ett verbalt samtycke bör finnas innan sex mellan män och kvinnor, är bara märklig. Om en kvinna måste säga "jag vill ha sex med dig", för att det inte ska räknas som en våldtäkt, har jag i så fall våldtagit många kvinnor. De flesta samlag äger rum utan någon verbal kommunikation innan samlaget.

De som pushar sådana ideer verkar bara ha som mål att isolera män och kvinnor från varandra, troligtvis för att minska antalet barn som föds.

Samtyckeslagen handlar inte om enkom verbalt samtycke.
Samtyckeslagen handlar om att det inte ska vara lagligt att ha sex med någon där man skiter i om den andre vill eller inte. Ansvaret för att inte någon kränkande sexuell handling ska ske, ska ligga på den som agerar sexuellt och aldrig på den som inte agerar.

Det är alltså slut på det där patriarkala manliga privilegiet att skylla sin sexualitet på andra och skjuta ansvaret för att sex sker på andra, fast! det är de själva som agerar.
Citera
2022-11-05, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Samtyckeslagen handlar inte om enkom verbalt samtycke.
Samtyckeslagen handlar om att det inte ska vara lagligt att ha sex med någon där man skiter i om den andre vill eller inte. Ansvaret för att inte någon kränkande sexuell handling ska ske, ska ligga på den som agerar sexuellt och aldrig på den som inte agerar.

Det är alltså slut på det där patriarkala manliga privilegiet att skylla sin sexualitet på andra och skjuta ansvaret för att sex sker på andra, fast! det är de själva som agerar.

Vad är sexuellt agerande?
Citera
2022-11-05, 14:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, ingen döms utan bevis.
Men eftersom du nu anser att de bevis som läggs fram vid dömande domar, inte är bevis. Så undrar jag: vilka bevis vill du se för att du ska gå med på att någon döms för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?

Och en sak till: menar du att det endast är män som sitter oskyldigt dömda för våldtäkt pga. lagen? Eller finns där också oskyldigt dömda kvinnliga sexförbrytare, som sitter dömda utan bevis, enligt dig?

Och de cirka 300 män/år som anmäler att de blivit våldtagna. Sitter några av deras förövare också oskyldigt dömda? Eller är det bara när offret är en kvinna, som någon blir oskyldigt dömd, enligt dig?

Jag hoppas att du inser att det inte bara är kvinnor som blir våldtagna.
Och att det inte bara är män som våldtar.

Det finns både manliga och kvinnliga offer för våldtäkt.
Och det finns både manliga och kvinnliga sexualförbrytare.

Bevis är bevis och hörsägen kommer aldrig bli bevis så män döms mer eller mindre varje dag i detta landet helt utan faktisk bevisning.

Samtyckeslagen är framtagen för att sätta dit män.
Citera
2022-11-05, 15:39
Avslutad
Citat:
Bevis är bevis och hörsägen kommer aldrig bli bevis så män döms mer eller mindre varje dag i detta landet helt utan faktisk bevisning.

Om någon döms så är det för att gärningen funnits bevisat bortom rimligt tvivel.
Svårt att finna något bevisat om bevisen saknas.
Citera
2022-11-05, 15:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om någon döms så är det för att gärningen funnits bevisat bortom rimligt tvivel.
Svårt att finna något bevisat om bevisen saknas.

Ingen teknisk bevisning, inga vittnen, otroligt osammanhängande och dålig historia räcker för att män skall få 10 år. "Bortom rimligt tvivel" är ju bara snömos.
Citera
2022-11-05, 17:37
Avslutad
Citat:
Ingen teknisk bevisning, inga vittnen, otroligt osammanhängande och dålig historia räcker för att män skall få 10 år. "Bortom rimligt tvivel" är ju bara snömos.
Och ändå leder 95% INTE till fällande dom.
Citera
2022-11-05, 19:58
Medlem
Citat:

Min fråga var vad för bevis du vill se för att acceptera att en person blir dömd för våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Så. Vilka bevis vill du se för att acceptera att en person blir dömd för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?

Lagen om oaktsam kan lika väl sätta dit kvinnliga våldtäktsförövare. Så vad dillar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in