Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
En polare som precis bytt lägenhet (hyresrätt) frågade hyresvärden (privatvärd) vad det skulle kosta att få tre normalstora rum målade. Nu snackar vi vit normal färg på väggarna. Inga konstigheter. Hyresvärden bad att få återkomma med kostnadsförslag. En vecka senare kom kostnadsförslaget. På 75.000kr!!! Fan sjukaste jag hört.
Frågor:
Finns det folk som pröjsar 75.000kr för att få tre rum målade?
Har hantverkare haft lite FÖR bra tider de senaste 20 åren och kunnat pressa upp priserna orimligt mycket?
Det beror på vad som ska göras och hur väggarna ser ut och om det är möblerat där. är det dessutom över tre meter takhöjd och stuckaturer och totalbråkiga vägar så ja det kan röra sig om dom summorna. har vart med om att väggar var så dåliga att man fått riva bort listerna och sätta ny gipssiva på väggarna men det är väldigt sällan det är så dåligt.
Jag har vart på allt från att det tagit veckor innan man är färdig till att göra ett rum på 4-6 timmar. Då spacklade jag tapetskarv, målade tak, Gick på frukostrast sen slängde jag upp tapeterna på två timmar. men då snackar vi att, material var på plats, det var ett lager tapet innan listerna var i ek plus att vi var extremt hårda mot hyresgästerna.
Var det inte undanplockat enigt instruktionen så vände man i dörren och gick till nästa hyresgäst.
men då skam man veta att vi gjorde samma jobb i samma område så det var extremt gynnsamt, otroligt bra lägenheter och det är extremt ovanligt. Det bukar normalt ta nån två tre timmar att prata med kund och fixa fram material, och normalt tar det tre. Två tre fyra dagar att fixa ett sånt jobb om det inte är några konstigheter. vanligtvis en vecka för färg och tapet i en vanlig lägenhet.
Jag uttalar mig aldrig innan jag sett hur det ser ut.
Själv har jag lagt av då det är för pressat och slitsamt, kör som snickare i stället då det är mindre slitsamt och bättre ordning.