2022-11-05, 13:56
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
I snitt 25 för varje rum. Låt oss säga målaren kostar 1000 i timmen, det är 25 timmar, alltså 3 arbetsdagar. Tar det tre arbetsdagar att måla ett rum?

Nej.

Glöm ej spackling, slipning & att taket ska målas i samma veva.
Citera
2022-11-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
1000kr i timmen?

Med full beläggning så drar en målare i. 174.000kr/mån…. Tror inte det

Pris per timme bör ligga mellan 425 a 495kr/h… MAX!

detta innan ROTavdrag
Räkna minst 250 kr tim plus sociala avgifter..resor..i rena självkostnader...
Citera
2022-11-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En polare som precis bytt lägenhet (hyresrätt) frågade hyresvärden (privatvärd) vad det skulle kosta att få tre normalstora rum målade. Nu snackar vi vit normal färg på väggarna. Inga konstigheter. Hyresvärden bad att få återkomma med kostnadsförslag. En vecka senare kom kostnadsförslaget. På 75.000kr!!! Fan sjukaste jag hört.

Frågor:

Finns det folk som pröjsar 75.000kr för att få tre rum målade?

Har hantverkare haft lite FÖR bra tider de senaste 20 åren och kunnat pressa upp priserna orimligt mycket?

Oj, och jag som tyckte det var dyrt med 26.000 för vår hall..
Hyresvärden är en luffare som gillar att blåsa folk.
Citera
2022-11-05, 14:01
Avslutad
Jag antar att det fortfarande finns något som heter rot-avdrag. Fast de kanske inte gäller om man bor i hyresrätt.
Citera
2022-11-05, 14:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jag antar att det fortfarande finns något som heter rot-avdrag. Fast de kanske inte gäller om man bor i hyresrätt.

Nej, det fungerar inte för hyresrätter där hyresvärden betalar.
Hyresvärden driver ett företag, och företag kan inte använda ROT-avdrag.
Citera
2022-11-05, 14:05
Medlem
rex144s avatar
Det kanske finns gamla tapeter som man måste ta bort, gammal färg som flagnar, fuktskador,
mögel, cigarettrök i 20 år, etc.

Sedan är det så att företag som har mycket jobb inplanerade och någon begär prisoffert då kan de begära mer än det dubbla priset på vinst och förlust.

Det borde kostat 25-30.000kr
Citera
2022-11-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nej det gäller inte.

Ärligt talat är det inte ett så konstigt pris. Det beror mer på vilken yta det är än antal rum samt hur ytan ser ut. Är det en bra yta kan man relativt enkelt göra det själv med OK resultat. Men 90% av jobbet är ju ofta att ta ner gammal färg och tapet, spackla och slipa.
Citera
2022-11-05, 14:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Sedan är det så att företag som har mycket jobb inplanerade och någon begär prisoffert då kan de begära mer än det dubbla priset på vinst och förlust.
Man begär väl inte in offert från endast ett företag.
Citera
2022-11-05, 14:11
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter som att min polares värd försöker blåsa honom. Min polare tackade nej till erbjudandet för övrigt.

Vad bra.

En värd har normalt en underhållsfond för renovering.
Är det mycket slitage kanske det är dags för att fixa på värdens konto.

Solklart blåsningsförsök.
Citera
2022-11-05, 14:12
Medlem
Thematrix-69s avatar
Citat:
En polare som precis bytt lägenhet (hyresrätt) frågade hyresvärden (privatvärd) vad det skulle kosta att få tre normalstora rum målade. Nu snackar vi vit normal färg på väggarna. Inga konstigheter. Hyresvärden bad att få återkomma med kostnadsförslag. En vecka senare kom kostnadsförslaget. På 75.000kr!!! Fan sjukaste jag hört.

Frågor:

Har hantverkare haft lite FÖR bra tider de senaste 20 åren och kunnat pressa upp priserna orimligt mycket?

Vad heter bolagen?
Citera
2022-11-05, 14:15
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:

Frågor:

Något är underligt med det här.

Antingen vill de inte ha jobbet eller så saknas någon information.

Det är ju dubbelt så hög kostnad mot vad som är rimligt.
Citera
2022-11-05, 14:17
Medlem
Skulle gärna vilja se hur väggarna ser ut! Är det målat idag eller är det tapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in