2022-11-05, 17:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Inte omöjligt, jobbar hon med mindre barn så gör de ofta skogspromenader. Men, då måste J kalkylerat tid på morgonen före jobb och även riskerat att bli upptäckt om hon dumpade T:s tillhörigheter på måndagen innan hon började sitt arbetspass?
P7:an lär avslöja J hur riskbenägen J är och om hon har lider av psykopati, psykopater är riskbenägna och är själva övertygade om att de aldrig gör fel.
MH då? Om det är hon som dumpat mobilen var skulle den då kunna vara?
Väldigt lite spekulationer om MH. Hon sitter lika mkt häktad som JJ, på samma misstankegrad.

Dumpning, kropp och annat, det har ju mgm haft hela tiden mellan dödstillfället och anhållandet på sig. Hela söndagen efter att T.T. avled och natten mellan söndag och måndag ser jag som disponibel tid för dumpning.
Citera
2022-11-05, 17:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och här var tanken då vad som föranleder misshandeln/kvävningen?
Fylleslagsmål som ovänner urartar?

Avund och svartsjuka har ställt till det alltför många gånger. T har allt det där som JJ och MH inte har. En trygg uppväxt, bra utbildning, grym på bollplanen, pojkvän och omtyckt av alla.

GM inväntade förmodligen den sista pussebiten- det rätta tillfället när T trodde att allt var lugnt.
Citera
2022-11-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Kan Tove fått reda på något som JJ och MH absolut INTE ville skulle komma fram?

Hon får reda på detta under lördagskvällen och det är därför hon letar efter någon av tjejerna på Nöjet.

Hemligheten ska diskuteras och det är därför hon följer med hem till JJ. Väl där vägrar hon efter diverse tjat att behålla hemligheten för sig själv. JJ och MH är desperata och ska tvinga Tove till tystnad men tar det dessvärre ett steg för långt…

Tror faktiskt det ligger något i det. Det hela verkar planlagt på något sätt och anledningen att de skulle få tyst på Tove är ett mycket tänkbart motiv. Men att de skulle gå så långt som mord var nog kanske inte tänkt.
Citera
2022-11-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kvävning är väl att man håller runt nåns hals och mun tills syret tar slut.
Går inte lika snabbt i Vetlanda som i Hollywood misstänker jag.
Har ju pratats om 3-3-3 regeln här i tråden så några minuter bör brottsoffret leva då.

MEN kan då endast bli medvetslös initialt. Men MGM tar beslut fortsätta? Och av vilken anledning börjar man kväva och fullföljer kvävningen?

Man hade sparkat omkring sig om någon hade försökt kväva en också va? Hade dunsat bra.

När strypning sker med händer eller snara brukar inte dödsorsaken vara kvävning. Utan mer vanligt är att halsens blodkärl klämts åt, så blodtillförsel till hjärnan inte blir tillräcklig.

Om vi tänker oss att J strypt henne är det konstigt att M inte skriker, typ neeeeeej! Att sitta tyst på läktaren i en sådan situation tycks märkligt.
Citera
2022-11-05, 18:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svartsjuka tror jag är en av orsakerna.

Citat:
Avund och svartsjuka har ställt till det alltför många gånger. T har allt det där som JJ och MH inte har. En trygg uppväxt, bra utbildning, grym på bollplanen, pojkvän och omtyckt av alla.

GM inväntade förmodligen den sista pussebiten- det rätta tillfället när T trodde att allt var lugnt.

Förutom pengar har alltid svartsjuka och avund varit två mycket starka "komponenter" gällande mord.

Jag tror i a f att "komponenten" svartsjuka finns med i Vetlanda - fallet.
Citera
2022-11-05, 18:08
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dumpning, kropp och annat, det har ju mgm haft hela tiden mellan dödstillfället och anhållandet på sig. Hela söndagen efter att T.T. avled och natten mellan söndag och måndag ser jag som disponibel tid för dumpning.

Gott om tid med andra ord.
Citera
2022-11-05, 18:08
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Jag vågar inte ens spekulera i var jag skulle dumpa en kropp. Totalt främmande för mig.

Jag har en handfull idiotsäkra ställen som jag noterat i bakhuvudet. Det handlar om att vara beredd på alla eventualiteter. Man vet aldrig när man får ett lik på halsen som man snabbt behöver få att försvinna spårlöst, och jag kommer till skillnad från dig eller JJ/MH inte att åka dit för det.
Citera
2022-11-05, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Hur ska du ha det ? Ena sekunden vet du att är hon harmlös (harmlös=saknar förmåga att orsaka skada).
Sen anser du hon kan var inblandad..
Dina resonemang är lika trovärdiga som din egen fantastiska teori du tidigare framlagt:
TT sticker senare, när cykeln försvinner, blir påkörd på Gränsgatan och skadad, erbjuden att bli körd till sjukhus av GM, låser cykeln slarvigt, som ligger på gatan. GM rövar bort Tove och åker mot Ljungby. Någon dam tar cykeln och ställer den prydligt mot väggen. Tove finns någonstans mellan Vetlanda och Ljungby, polisen bör kolla denna bil efter skador från cykeln.

MH visar verkligen att hon är kallblodig och farlig bara genom detta att inte berätta direkt var kroppen är. Hon kan även vara delaktig i mordet/dråpet. Hennes skuld är i vilket fall lika tung i detta.
Även om det är som du säger: "Det var JJ, Maja satt nog bara i soffan...".

Det föreligger ingen konflikt i att en harmlös människa under eventuellt hot tvingas hjälpa till med ett lik. Kallas fortfarande hypotes, inte teori, och den var fullt möjlig med utgångspunkt från den knapphändiga information som var tillgänglig vid det tillfället. Det var problem att få ut en kropp då, när alla trodde huset hade en knarrande trätrappa, det visade sig senare att det var en stentrappa, och att det inte var några som helst problem att få ut kroppen.

Fanns inget fantastiskt med den alternativa hypotesen jag presenterade heller, liknande saker har hänt tidigare. Nu, efter all ny info, anser jag att allt pekar enbart på de häktade som GM, JJ som drivande, och GH som mer passiv. Finner inget som talar för att MH skulle vara våldsam, gör du? JJ däremot, finns det storys kring när det gäller det.

Det är ni som har att visa att MH kan vara våldsam, några sådana uppgifter har då inte jag sett till. Nej, vi är inte släkt, vill bara poängtera att ni som hävdar att MH är kallblodig har hämtat er uppfattning ur fria luften. Att MH hållit tyst kan vara så enkelt att JJ hotat att göra samma sak mot henne om hon tjallar, tänk så långt? Ni tänker inte längre än näsan räcker.
Citera
2022-11-05, 18:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Gott om tid med andra ord.

Ja, T.T. kan ju ha legat i en bil någonstans när polisen gör husrannsakan i J.J. bostad, kroppen måste inte vara dumpad vid tillfället även om jag tror att den var det.
Citera
2022-11-05, 18:12
Medlem
Dylans avatar
Citat:

Ja, och därför hade de kunnat hinna åka halvvägs till Kiruna och dumpat Tove i t.ex. något gammalt gruvhål. Det hade ju blivit en roadtrip att minnas. Att göra det på sin egen bakgård är ordentligt korkat.
Citera
2022-11-05, 18:13
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Jag har en handfull idiotsäkra ställen som jag noterat i bakhuvudet. Det handlar om att vara beredd på alla eventualiteter. Man vet aldrig när man får ett lik på halsen som man snabbt behöver få att försvinna spårlöst, och jag kommer till skillnad från dig eller JJ/MH inte att åka dit för det.

Det är bra, det bästa sättet att förstå hur ett mord gått till är att föreställa sig själv som en mördare. Om man har den förmågan så att säga. Det är väl ungefär så NOA jobbar, för i Vetlanda-fallet finns knappast några jämförelser så vitt jag vet.
Citera
2022-11-05, 18:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ja, T.T. kan ju ha legat i en bil någonstans när polisen gör husrannsakan i J.J. bostad, kroppen måste inte vara dumpad vid tillfället även om jag tror att den var det.

Åter tillbaka till fyndplatsen. Är det inte lite vanskligt att köra där söndag morgon kl. 04:00 i oktober?
Älgar, småvilt och vägar som inte är upplysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in