Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Hur ska du ha det ? Ena sekunden vet du att är hon harmlös (harmlös=saknar förmåga att orsaka skada).
Sen anser du hon kan var inblandad..
Dina resonemang är lika trovärdiga som din egen fantastiska teori du tidigare framlagt:
TT sticker senare, när cykeln försvinner, blir påkörd på Gränsgatan och skadad, erbjuden att bli körd till sjukhus av GM, låser cykeln slarvigt, som ligger på gatan. GM rövar bort Tove och åker mot Ljungby. Någon dam tar cykeln och ställer den prydligt mot väggen. Tove finns någonstans mellan Vetlanda och Ljungby, polisen bör kolla denna bil efter skador från cykeln.
MH visar verkligen att hon är kallblodig och farlig bara genom detta att inte berätta direkt var kroppen är. Hon kan även vara delaktig i mordet/dråpet. Hennes skuld är i vilket fall lika tung i detta.
Även om det är som du säger: "Det var JJ, Maja satt nog bara i soffan...".
Det föreligger ingen konflikt i att en harmlös människa under eventuellt hot tvingas hjälpa till med ett lik. Kallas fortfarande hypotes, inte teori, och den var fullt möjlig med utgångspunkt från den knapphändiga information som var tillgänglig vid det tillfället. Det var problem att få ut en kropp då, när alla trodde huset hade en knarrande trätrappa, det visade sig senare att det var en stentrappa, och att det inte var några som helst problem att få ut kroppen.
Fanns inget fantastiskt med den alternativa hypotesen jag presenterade heller, liknande saker har hänt tidigare. Nu, efter all ny info, anser jag att allt pekar enbart på de häktade som GM, JJ som drivande, och GH som mer passiv. Finner inget som talar för att MH skulle vara våldsam, gör du? JJ däremot, finns det storys kring när det gäller det.
Det är ni som har att visa att MH kan vara våldsam, några sådana uppgifter har då inte jag sett till. Nej, vi är inte släkt, vill bara poängtera att ni som hävdar att MH är kallblodig har hämtat er uppfattning ur fria luften. Att MH hållit tyst kan vara så enkelt att JJ hotat att göra samma sak mot henne om hon tjallar, tänk så långt? Ni tänker inte längre än näsan räcker.