Citat:
Ursprungligen postat av
Psykonaut-
När den individualistiska liberalismen samt den marxistiska vänstern blev en symbios, djupt inne i den akademiska universitetsvärlden i USA, kom den långt senare till Sverige, peaken var 2016 då supermassinvandringen förändrade allt.
Den för oss främmande nedsättande klassificeringen av raser skulle plötsligt bli det normala, efter att vi sedan Hitler försvann slutat sedan en eller två generationer att tala om raser bland människor i Europa.
Från att raser inte finns och att det är rasism att tala om raser, så blev det från invandrarna ett språk
tex som du nämnde "rasifierade" där de själva säger att de är av en annan ras.
De är plötsligt svarta och vi är vita och de skapar en konflikt utifrån en ny rasideologi som funnits i USA som de svarta skapat, tex Muslim Nation, Malcolm X, Black panters vidare BLM i modernare spår , men som knappast klarade av att överföras till Sverige samt svenska förhållanden.
Exempel på färsk rasism som de svarta skapat mot alla andra raser, inte minst judarna.
Hur kan ni försvara detta?
Nike bryter med Kyrie Irving efter jude-utspelet
Meta stänger av Kanye West efter t-shirt, texter om vita och judar
Det som fungerar i USA där de är efterblivna fungerar inte här.
Ja jag tycker att du har rätt och jag blir jävligt förbannad men självklart anser invandrare då att det är rasism eftersom det gynnar dem att låtsas att vi är en delstat till USA. Vad de inte i ser är att de gör så vi får nog av dem istället.
Då är jag knappast någon som
inte läst bok om Malcolm X, följt upp Nelson Mandela (som Sverige sponsrade men sådant glöms bort).
https://www.fonstret.se/artikelarkivet/historia/free-nelson-mandela/
De sitter i Sverige och låtsas att vi är något helt annat medan Sverige var extremt aktiva för att förändra apartheidsystemet som exempel. Men det gynnar inte dem som vill ha hudfärgsimmunitet och anklaga oss för rasism att prata om vad vi också gjort för att rädda svarta i Sydafrika. De skulle hellre hitta på att vi förslavade dem och att de svarta helt på egen hand utan vitas hjälp, krossat förtryck när det var vita som snarare gav dem möjlighet att slå sönder förtryck som skett. Överallt där kolonialism verkat. Att stötta upp ANC och liknande, är inte obetydligt för historien.
Jag är så jävla less på historieförvanskare.
Ingen som kräver att vi ska säga
rasifierade har något i Sverige att göra om de inte håller tyst.
De har förstört den antirasism vi har haft och verkat genom. För de ville så väldans gärna att vi skulle anses vara rasisterna och nu vill vi istället ha så få som möjligt av dem här. Genom att tillåta rasprofilering kommer de stärka polariseringen och rasismen de byggt upp, ännu mer.