2022-11-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Enligt FN så: ” FN:s råd för mänskliga rättigheter anklagar Sverige för att vara ett land med systematisk rasism och menar att Sverige måste höja insatserna i sitt arbete mot rasism.”

Fler godbitar är: - ” Kritik mot polisen och fängelser
Enligt expertgruppen vittnade de ”rasifierade grupper” som man talat med om en förtryckande polisnärvaro, rasprofilering och poliser som stoppade dem och utförde husrannsakan godtyckligt. Experterna menar att svensk polis fokus borde ligga på att återställa sitt förtroende hos de grupperna.”

Här är källan- https://www.expressen.se/nyheter/fn-anklagar-sverige-systematisk-rasism/

Så har FN rätt?
FN är en så jävla genomkorrumperad och rutten organisation så det är nästan en ÄRA att bli kallade rasister av dem. Det enda syfte FN numera fyller är att ge stöd åt diktatorer i Afrika och som samhalljobb åt sparkade värdelös S-politiker.
Lägg ner skiten.
Citera
2022-11-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sydafrika har enorma problem med rasismen. Massmord på vita farmare. Argentina som nästan utrotat sin ursprungsbefolkning och är mest kända för att ta emot en massa krigsförbrytare från WWII. USA ska vi inte snacka om. Snacka om att kasta stenbumlingar i glashuset.

Sverige avsätter en mycket stor dela av sin BNP till att ta hans om andra länders medborgare, ge dem bostad, försörja dem, ge dem förturer till offentliga arbeten etc. Ändå blir svenskar kallade för rasister. Det är så absurt så att man kan spy för mindre.

Som grädde på moset, svenskar blir rånade, förnedrade, torterade, våldtagna och mördade av utlänningar. Så rasismen finns i allra högsta grad, men den finns främst hos vissa invandrargrupper.

Saken är den att negern aldrig kommer att vara nöjd, hur mycket rättigheter och resurser vi än ger honom. Negern har kunnat leva gott på den vite mannens arbete och innovationsförmåga. Så gott att han har glömt vem det är som producerar något här i världen.
Citera
2022-11-05, 12:33
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Systematisk rasism i Sverige existerar endast mot etniska svenskar.

Svensk är inte en etnicitet.
Citera
2022-11-05, 13:25
Medlem
För man ett krig mot sin egna befolkning så är det oundvikligt att dessa utsätts för systematisk rasism.
Lägre prioritet inom de statliga välfärdssystemen, lägre ersättningar, hårdare krav, lagar som förminskar svenskens utsatthet, högre krav på att betala skatt, kraftiga inskränkningar i yttrande och åsiktsfrihet, osv, listan är mycket lång.

Inte konstigt att FN, som styrs av samma globalister som Sverige, vill se mer av denna vara.
Citera
2022-11-05, 13:37
Medlem
Joe Blows avatar
Jättebra av FN att dom lyfter fram denna skandal. Jag hoppas nu att FN i alla instanser högröstat låter hela världen få veta om de hemska förhållanden som asylsökare har att vänta sig om dom väljer att ta sig till Sverige. Vidare hoppas jag att FN skyndsamt och storskaligt anordnar frikostigt med hjälp åt de som redan är här så att dom slipper de omänskligt rasistiska förföljelserna.
Citera
2022-11-05, 13:44
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jättebra av FN att dom lyfter fram denna skandal. Jag hoppas nu att FN i alla instanser högröstat låter hela världen få veta om de hemska förhållanden som asylsökare har att vänta sig om dom väljer att ta sig till Sverige. Vidare hoppas jag att FN skyndsamt och storskaligt anordnar frikostigt med hjälp åt de som redan är här så att dom slipper de omänskligt rasistiska förföljelserna.

Jag håller helt med dig med hänvisning till
1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Man får inte prata om detta, det är förbudet enligt svensk lag samt även på Flashback.

Jag väljer att säga att kejsaren inte är naken, för det är bekvämast om man inte vill bli bestraffad.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kejsarens_nya_kl%C3%A4der
Citera
2022-11-05, 13:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ingen har heller påstått att experterna kommer från länder som är fria från rasism. Du slåss mot väderkvarnar.

Jag slåss mot vilka jag vill, oavsett om det är väderkvarnar eller inte.

Citat:
Du ger med andra ord expertpanelen rätt om Sverige 😊

Ja rasismen finns i Sverige men jag tror knappast att panelen avsåg den verkliga rasismen utan snarare den imaginära.
Citera
2022-11-05, 14:56
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Kan du visa vart "expertpanelen" tar upp rasismen mot vita i Sverige?
Om det finns systematisk rasism mot vita in8m det svenska rättsväsendet så hoppas jag att det tas upp i den kommande rapporten.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag slåss mot vilka jag vill, oavsett om det är väderkvarnar eller inte.
Ja rasismen finns i Sverige men jag tror knappast att panelen avsåg den verkliga rasismen utan snarare den imaginära.
Självklart har du din fulla rätt att slåss mot dina egna hjärnspöken
Senast redigerad av Sandkaka 2022-11-05 kl. 15:48.
Citera
2022-11-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag undrar om det är rasism att påpeka svarta att det är rasism att införa rasism mot rasism.
Ja.

-Vi har inte raser här, sa svensken

-Rasist!, skrek den självutnämnda "rasifierade".
Citera
2022-11-05, 15:15
Medlem
FN ja. Våldtäktsmän och pedofiler som skyddas av högsta hönsen.
Citera
2022-11-05, 15:51
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ja.

-Vi har inte raser här, sa svensken

-Rasist!, skrek den självutnämnda "rasifierade".

När den individualistiska liberalismen samt den marxistiska vänstern blev en symbios, djupt inne i den akademiska universitetsvärlden i USA, kom den långt senare till Sverige, peaken var 2016 då supermassinvandringen förändrade allt.

Den för oss främmande nedsättande klassificeringen av raser skulle plötsligt bli det normala, efter att vi sedan Hitler försvann slutat sedan en eller två generationer att tala om raser bland människor i Europa.

Från att raser inte finns och att det är rasism att tala om raser, så blev det från invandrarna ett språk
tex som du nämnde "rasifierade" där de själva säger att de är av en annan ras.

De är plötsligt svarta och vi är vita och de skapar en konflikt utifrån en ny rasideologi som funnits i USA som de svarta skapat, tex Muslim Nation, Malcolm X, Black panters vidare BLM i modernare spår , men som knappast klarade av att överföras till Sverige samt svenska förhållanden.

Exempel på färsk rasism som de svarta skapat mot alla andra raser, inte minst judarna.
Hur kan ni försvara detta?

Nike bryter med Kyrie Irving efter jude-utspelet

Meta stänger av Kanye West efter t-shirt, texter om vita och judar

Det som fungerar i USA där de är efterblivna fungerar inte här.
Citera
2022-11-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
När den individualistiska liberalismen samt den marxistiska vänstern blev en symbios, djupt inne i den akademiska universitetsvärlden i USA, kom den långt senare till Sverige, peaken var 2016 då supermassinvandringen förändrade allt.

Den för oss främmande nedsättande klassificeringen av raser skulle plötsligt bli det normala, efter att vi sedan Hitler försvann slutat sedan en eller två generationer att tala om raser bland människor i Europa.

Från att raser inte finns och att det är rasism att tala om raser, så blev det från invandrarna ett språk
tex som du nämnde "rasifierade" där de själva säger att de är av en annan ras.

De är plötsligt svarta och vi är vita och de skapar en konflikt utifrån en ny rasideologi som funnits i USA som de svarta skapat, tex Muslim Nation, Malcolm X, Black panters vidare BLM i modernare spår , men som knappast klarade av att överföras till Sverige samt svenska förhållanden.

Exempel på färsk rasism som de svarta skapat mot alla andra raser, inte minst judarna.
Hur kan ni försvara detta?

Nike bryter med Kyrie Irving efter jude-utspelet

Meta stänger av Kanye West efter t-shirt, texter om vita och judar

Det som fungerar i USA där de är efterblivna fungerar inte här.
Ja jag tycker att du har rätt och jag blir jävligt förbannad men självklart anser invandrare då att det är rasism eftersom det gynnar dem att låtsas att vi är en delstat till USA. Vad de inte i ser är att de gör så vi får nog av dem istället.

Då är jag knappast någon som inte läst bok om Malcolm X, följt upp Nelson Mandela (som Sverige sponsrade men sådant glöms bort).
https://www.fonstret.se/artikelarkivet/historia/free-nelson-mandela/
De sitter i Sverige och låtsas att vi är något helt annat medan Sverige var extremt aktiva för att förändra apartheidsystemet som exempel. Men det gynnar inte dem som vill ha hudfärgsimmunitet och anklaga oss för rasism att prata om vad vi också gjort för att rädda svarta i Sydafrika. De skulle hellre hitta på att vi förslavade dem och att de svarta helt på egen hand utan vitas hjälp, krossat förtryck när det var vita som snarare gav dem möjlighet att slå sönder förtryck som skett. Överallt där kolonialism verkat. Att stötta upp ANC och liknande, är inte obetydligt för historien.

Jag är så jävla less på historieförvanskare.

Ingen som kräver att vi ska säga rasifierade har något i Sverige att göra om de inte håller tyst.

De har förstört den antirasism vi har haft och verkat genom. För de ville så väldans gärna att vi skulle anses vara rasisterna och nu vill vi istället ha så få som möjligt av dem här. Genom att tillåta rasprofilering kommer de stärka polariseringen och rasismen de byggt upp, ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in