2022-10-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Kunde de inte göra en kampanj för skidälskare tycker man, den är ju kort som in i helvete säsongen. Knappt fyra månader. Kan de inte göra ett pris som är effektivt för den som enbart vill kika skidor under dessa månader? Där man kan kika lopp om och om igen, men även ta del av bonusmaterial. Den hade varit effektiv faktiskt.

Nu kontrar någon med att man faktiskt kan beställa 3 månader och sedan säga upp men det är väl inte riktigt samma grej..
Säsongen börjar om en månad, dyker kanske upp en kampanj då. Är ju Black Friday också
Citera
2022-10-14, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Säsongen börjar om en månad, dyker kanske upp en kampanj då. Är ju Black Friday också

Tvek inför den. De gjorde ju ingen sådan ifjol.
Citera
2022-10-14, 20:11
Medlem
Citat:
Jag tolkade inlägg 17 som att de hade en sådan kampanj ifjol
Citera
2022-10-14, 22:38
Medlem
Citat:
Använder ingen här IPTV? Någon särskild man rekommenderar som även fångar upp Viaplay?
IPTV är något som sänds via Multicast, det är det Telia, Bahnhof, Allente, Telenor och en del andra småoperatörer erbjuder. Det du åsyftar är PiratTV via Unicast, en olaglig tjänst som fult kapat namnet IPTV, en marknad som uteslutande drivs av kriminella element från MENA-regionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag tolkade inlägg 17 som att de hade en sådan kampanj ifjol
Den Viaplay-kampanjen hade inget med Black Friday att göra.

Citat:
Viaplay hade en kampanj förra året inför skidsäsongen.

Utöver det så finns streamingpaket med nämnda kanaler billigare än från Viaplay, Telenor's StreamMini kostar 79kr/mån, deras StreamBas kostar 74kr/mån för mobilkunder, ViaplayFilm&Serier kan du få för 64kr/mån i 2 månader, och sen finns ju som sagt möjligheten att använda ett gratis oanvänt Tele2Play-konto från någon som bor i ett Comhem-hus, eller ta del av övriga släktens stream-abonnemang.

Edit: ViaplayFilm&Serier fanns gratis i tre månader hos Tele2Play, om nu baskanalerna ingår i Viaplay-appen med det paketet, om inte så gick det att lägga till ett 20-tal kanaler i Tele2Play-appen för 50kr/mån.
Senast redigerad av pumahunter 2022-10-14 kl. 22:45.
Citera
2022-11-05, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Bra, jag vill bara se längdskidor.
I denna tråden om ämnet listade jag alla alternativ, inklusive sådana som är gratis i tre månader.

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Utöver det så finns streamingpaket med nämnda kanaler billigare än från Viaplay, Telenor's StreamMini kostar 79kr/mån, deras StreamBas kostar 74kr/mån för mobilkunder, ViaplayFilm&Serier kan du få för 64kr/mån i 2 månader, och sen finns ju som sagt möjligheten att använda ett gratis oanvänt Tele2Play-konto från någon som bor i ett Comhem-hus, eller ta del av övriga släktens stream-abonnemang.

Edit: ViaplayFilm&Serier fanns gratis i tre månader hos Tele2Play, om nu baskanalerna ingår i Viaplay-appen med det paketet, om inte så gick det att lägga till ett 20-tal kanaler i Tele2Play-appen för 50kr/mån.

Det sistnämnda alternativet krävde dock att man hade mobilabonnemang eller bredband från Tele2, Comviq eller Boxer.
Citera
2022-11-05, 13:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
I denna tråden om ämnet listade jag alla alternativ, inklusive sådana som är gratis i tre månader.
ViaplayFilm&Serier kan du få för 64kr/mån

Är det inte 129 kr/mån?
Citera
2022-11-05, 13:57
Medlem
Citat:
Är det inte 129 kr/mån?
Ordinariepriset ja, men du klipper ju det jag skriver precis där jag anger vad som gäller? Stycket syftade på abonnemang hos Telenor, även om jag nog var otydlig där.

Citat:

https://www.telenor.se/handla/stream/

Förut hade Telenor även halva priset på ViaplayTotal i 2 månader för sina mobilkunder, men det verkar dom ha tagit bort nu.

Tror inte det gäller längre, men Bredband2 hade en kampanj där man fick ViaplayFilm&Serier gratis i 12 månader om man tecknade bredband hos dom.
Citera
2022-11-05, 14:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ordinariepriset ja, men du klipper ju det jag skriver precis där jag anger vad som gäller? Stycket syftade på abonnemang hos Telenor, även om jag nog var otydlig där.

Ja, men det är ju alltid bättre att fråga en gång för mycket. 129 kr/månaden, direkt hos Viaplay alltså. Jag har Telia och tänker inte byta operatör förrän möjligen i början på nästa år.
Citera
2022-11-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ja, men det är ju alltid bättre att fråga en gång för mycket. 129 kr/månaden, direkt hos Viaplay alltså. Jag har Telia och tänker inte byta operatör förrän möjligen i början på nästa år.
Du behöver alltså inte teckna ett TV-abonnemang hos Telenor för att kunna köpa stream-abonnemanget ViaplayFilm&Serier hos dom. Det är samma stream-abonnemang som om du köper det direkt hos Viaplay.

Sen kan man som sagt även får ViaplayFilm&Serier helt gratis i tre månader hos Tele2Play om man har bredband eller mobil hos Tele2/Comviq/Boxer.
Citera
2022-11-05, 14:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du behöver alltså inte teckna ett TV-abonnemang hos Telenor för att kunna köpa stream-abonnemanget ViaplayFilm&Serier hos dom. Det är samma stream-abonnemang som om du köper det direkt hos Viaplay.

Sen kan man som sagt även får ViaplayFilm&Serier helt gratis i tre månader hos Tele2Play om man har bredband eller mobil hos Tele2/Comviq/Boxer.

Okej, så om jag har en smart-tv med en förberedd app för Viaplay där det står att man ska mata in kunduppgifter så kan jag göra det genom Telenor för 69 kr/mån?

Edit: Om det är så, finns det någon hake att man exempelvis binder upp sig 12 månader? Med Viaplay direkt är det ju ingen uppsägningstid.

Edit2: Ser att det inte är uppsägning mer än 1 månad. Kan ju lika gärna ta deras paket Stream Mini för 79 kr/månaden där TV6 ingår. Det är bara tillgång till längdsändningen som intresserar mig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-11-05 kl. 15:28.
Citera
2022-11-06, 09:43
Medlem
Citat:
Okej, så om jag har en smart-tv med en förberedd app för Viaplay där det står att man ska mata in kunduppgifter så kan jag göra det genom Telenor för 69 kr/mån?

Edit: Om det är så, finns det någon hake att man exempelvis binder upp sig 12 månader? Med Viaplay direkt är det ju ingen uppsägningstid.

Edit2: Ser att det inte är uppsägning mer än 1 månad. Kan ju lika gärna ta deras paket Stream Mini för 79 kr/månaden där TV6 ingår. Det är bara tillgång till längdsändningen som intresserar mig.
Ja, men inte 69kr, utan 64kr dom två första månaderna. Om du sen tycker 129kr är för mycket jämfört med 79kr/mån för Mini, så kan du säga upp VF&S över telefon hos Telenor innan dom två månaderna är slut, med hänvisning till att det är för dyrt, och se vad som sker då..

Jämfört med Mini får du ju Viaplay's Film&Serie-utbud på köpet, där har dom Miami Vice (1985-89), V (1984), Little house on the prairie (1974-83), How The West Was Won (1977-79), Dynasty (1981-89) plus ett gång gamla filmer, bl.a Clintan's Leone-trilogi och Örnnästet (1968). Denna länk visar allt från 1990 och bakåt i tiden:

https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/viaplay?monetization_types=flatrate&release_year_u ntil=1990&sort_by=release_year

Mest prisvärt är dock att fem-sex sportintresserade hushåll i släkten eller bekantskapskretsen går ihop och skaffar Allente's Premium-deal nu för 499kr/mån i 12 månader, då får man ViaplayPremium/Total och Discovery+Premium(inkl. alla serier på Kanal 5/9/11 reklamfritt) för 100kr/mån per hushåll.

Lär dock bli åtminstone en hundring billigare per månad under Black Friday-veckan, som man väl hinner vänta in innan längd-säsongen börjar? Förra året tog Allente 349kr/mån för den dealen då, i år vet jag inte om man vågar hoppas på samma, men kan bli 399kr/mån i 12 månader.
Citera
2022-11-06, 13:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, men inte 69kr, utan 64kr dom två första månaderna. Om du sen tycker 129kr är för mycket jämfört med 79kr/mån för Mini, så kan du säga upp VF&S över telefon hos Telenor innan dom två månaderna är slut, med hänvisning till att det är för dyrt, och se vad som sker då..

Jämfört med Mini får du ju Viaplay's Film&Serie-utbud på köpet, där har dom Miami Vice (1985-89), V (1984), Little house on the prairie (1974-83), How The West Was Won (1977-79), Dynasty (1981-89) plus ett gång gamla filmer, bl.a Clintan's Leone-trilogi och Örnnästet (1968). Denna länk visar allt från 1990 och bakåt i tiden:

https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/viaplay?monetization_types=flatrate&release_year_u ntil=1990&sort_by=release_year

Mest prisvärt är dock att fem-sex sportintresserade hushåll i släkten eller bekantskapskretsen går ihop och skaffar Allente's Premium-deal nu för 499kr/mån i 12 månader, då får man ViaplayPremium/Total och Discovery+Premium(inkl. alla serier på Kanal 5/9/11 reklamfritt) för 100kr/mån per hushåll.

Lär dock bli åtminstone en hundring billigare per månad under Black Friday-veckan, som man väl hinner vänta in innan längd-säsongen börjar? Förra året tog Allente 349kr/mån för den dealen då, i år vet jag inte om man vågar hoppas på samma, men kan bli 399kr/mån i 12 månader.

Givetvis 64:-, halkade på tangenten. Kollade med dem att det är ingen uppsägning vare sig på Viaplay eller Mini. Det är väl Barbapapa som skulle kunna väga över och vara värt 50 kr extra.

Tänkte mest att jag kan ta Mini för att ha kanalerna jag förlorat tills jag bestämmer mig för om jag ska byta från Telia. Telenors utbud är ju i sig intressant eftersom jag faktiskt sökt efter en streamingtjänst som fungerar som en tablå-tv.

Den förinstallerade appen för Viaplay i tv:n är naturligtvis ett plus för Viaplay. Om jag tar Mini blir det via HDMI från datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in