2022-11-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Att vara och verka på Flashback är ett tydligt tecken på hög IQ. I stort sett alla här har uppenbart gjort Mensas (fulla) test och fått ett resultat över 120, många över 130 trots att bara 2,2% får det (i verkligheten). Gratulerar! Hoppas ni har lyckats förvalta er höga intelligens i verkliga livet.
Trots att det finns så många överbegåvade här så förs det förvånansvärt många trångsynta resonemang med bristande logik. Vilket brukar vara ett tecken på låg utbildning/låg IQ eller en kombination av båda.

Jag tycker också det är konstigt att så många människor på nätet hävdar sig ha en IQ på 160-170 trots detta är statistiskt mycket ovanligt.

Jag har dock gjort Mensas riktiga test plus WAIS och jag ljuger dessutom sällan om saker. Så jag kan inte stå för vad andra skriver men skulle själv inte se någon fördel med att inte vara sanningsenlig gällande detta.
Citera
2022-11-05, 10:08
Medlem
Kan en person föra ett anvancerat resonemang och känner till saker de flesta aldrig hört om, är han eller hon troligen mer än medel-intelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in