2022-11-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kan tänkas, att JJ återigen erkände detta dåd, inför TT i förtrolighet, TT reser sig upp och säger, nu jävlar räcker det... etc

Fullt rimligt.

Jävligt obehaglig typ den där JJ, MH verkar också skum..
Citera
2022-11-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Fullt rimligt.

Jävligt obehaglig typ den där JJ, MH verkar också skum..
Då, denna händelse tagit sin in i tråden verkar det vara tillräckligt av en bysanning att det väl inte verkar "fullt rimligt" att ett erkännande på fyllan gällande just denna sanning skulle vara det som lett till mordet? Just denna sak som råkar vara känt i tråden, bland allt det som finns mellan de här kvinnorna och som utgör deras relation men som vi inte har en aning om.

Som sagt. "Star Wars-universum"-behovet av att idissla det lilla som finns istället för att se till allt det som finns bortom det lilla, lilla kända.

"Darth Vader kan ju ha byggt C3PO som liten av någon anledning, för han har vi ju sett tidigare"

"Någon nämnde att J hade eldat på sitt ex dörr. Måste vara det som är skälet till mordet"
Citera
2022-11-05, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Bartendern uppfatta det som 10min o det är lång tid när det är fullt hus. Du kan skita i mitt liv, o jag skiter i ditt.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Han är redan hörd i utredningen och har lämnat alla upplysningar till polisen.
Inget tyder på att han har någon att göra med vad som sen hände.
Dessutom jobbade han fortfarande när allt detta hände.vid 2:30.
sända grabbar efter det har skett förr
Citera
2022-11-05, 01:33
Medlem
Vad gör J och M i häktet i helgen då? Har de en hög med pocketböcker att ta sig genom?

Jag antar att inga förhör eller dylikt hålls på helgen?
Citera
2022-11-05, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Varför de pratade i 10 minuter kan vi bara spekulera om men bartendern kan ha haft rast och tog en cigg och snackade en stund med en gäst. Behöver inte vara märkvärdigare än så.
Man får inte röka på inneställen, så lägg av med hypoteser.. Han vet, så häkta den med. TT ville skydda någon ung tjej.... Troligen pågår något perverst där
Citera
2022-11-05, 01:41
Medlem
Citat:
Man får inte röka på inneställen, så lägg av med hypoteser.. Han vet, så häkta den med. TT ville skydda någon ung tjej.... Troligen pågår något perverst där
Vad var det du sa om hypoteser?
Citera
2022-11-05, 01:42
Medlem
Nu har Vetlandaposten tydligen nyhetstorka när dom släpper en artikel där Toves gamla tränare i Landsbro IF gråter ut. ”Puppa” och Mikael, hur kan ni ens ställa upp på något sådant?! Så vidrigt att vilja hamna i rampljuset efter en sådan här händelse🤬
Citera
2022-11-05, 01:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Sitter du och försöker ursäkta ett mord?

Att försöka reda ut varför ett mord sker, det handlar mer om att se orsaksambanden.

Jag tror att det finns något djupt psykolgiskt i det. Vi vill se sambanden för att vi som gotmänniskor ska kunna undvika faror. Vi måste förstå faror och undvika dom.

Det finns förklaringar till varför mord sker, men det är sannerligen inte lätt att förstå det här. Naturligtvis finns det förklaringar, men det är inte säkert en utredning eller en dom kan komma fram till ett motiv.

I det här fallet kan det kanske vi aldrig kommer att förstå det motiv som funnits hos gm. Det kan vara för de flesta obegripliga konflikter, personliga tillkortakommanden, och möjligen en person som varit väldigt drivande, lättkränkt och säkert fylld av mycket hat.

Det finns mycket sällan ursäkter för mord, men det finns förklatingar som är viktiga att förstå.
Citera
2022-11-05, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Vad var det du sa om hypoteser?
Jag sa att du håller på med hypoteser, MAN får inte RÖKA på inneställen, de satt nämligen ner o snackade på vid baren... LÄS IFRÅN BÖRJAN.
Citera
2022-11-05, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Flatan känner inte till området Tove är hittad på, men underflattan hennes farsa och brorsa gör det.
. Klantigt av brorsan och farsan o inte hitta ett annat ställe o placera en kroppen på... Är väl mkt jaktmarker där o mkt vildsvin som käkar
Citera
2022-11-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Då hoppas jag att polisen kollar upp dem.

Det har de säker gjort. Fantastiskt arbete av de att hitta T precis på punkten 👍
Citera
2022-11-05, 01:51
Medlem
Citat:
. Klantigt av brorsan och farsan o inte hitta ett annat ställe o placera en kroppen på... Är väl mkt jaktmarker där o mkt vildsvin som käkar

Ja lika klantig av JJ o MH att slänga T där Jj brukar rida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in