2022-11-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad har han hjälpt till med? Köpa hamburgare?

Eller menar du att det finns något som säger att han hjälpt till med Tove på något sätt? Vad har du för källa till det?

Om du läser vad jag svarar på så är det alltså en annan användare som har en teori om att JJ lånat brorsans bil för att frakta kroppen, genom att på något sätt komma överens om det på donken. Jag ifrågasätter den teorin.
Citera
2022-11-04, 20:48
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Så kan det vara, jag tror mycket väl att de visste att hon var död därav spåren i förhören. Som försvarare så kommer svaret oavsett vad man får att vara inga kommentarer, så ingen ide att låsa sig fast vid detta.
Jag tror telefonsamtalet 02:30 kommer vara the break point i hela rättegången. Det var oroväckande.
Citera
2022-11-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Sorry, ditt inlägg fick det att låta som att du ifrågasatte varför han inte blivit anhållen. 🙂

Men ja, att brorsan skulle ha lånat sin bil till JJ är fullständigt uteslutet.

Tack, jag förstår att det blir rörigt.

Jag försöker fatta i vems bil de fraktat kroppen, men det kanske var i JJs egen då.
Citera
2022-11-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Genom Nils

Så är din teori att JJ mötte Nils på donken och bad honom att få låna hans bil? Sen körde Nils dit bilen, promenerade hem, och hade fått en rimlig förklaring till det nattliga lånet av JJ? Efter detta blir han inte ens anhållen trots både kameror och vittnen på donken? Är detta din teori?
Citera
2022-11-04, 20:56
Medlem
Kan inte släppa det när grannen ringde på efter att ha hört dunsarna men ingen öppnade men han hörde 10-15 slag i väggen. Garanterat Toves rop på hjälp när hon hörde ringklockan.
Jag hade nog inte kunnat sova efter en sån natt
Citera
2022-11-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Jag tror telefonsamtalet 02:30 kommer vara the break point i hela rättegången. Det var oroväckande.

Handlar om uppsåt i grund och botten, men som tur är har vi fri bevisprövning i Sverige, hoppas de får sitta minst 18.
Citera
2022-11-04, 20:59
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Kan inte släppa det när grannen ringde på efter att ha hört dunsarna men ingen öppnade men han hörde 10-15 slag i väggen. Garanterat Toves rop på hjälp när hon hörde ringklockan.

10-15 slag? Ge upp. Läs om, läs rätt. Sluta sprid skit.
Citera
2022-11-04, 21:00
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Handlar om uppsåt i grund och botten, men som tur är har vi fri bevisprövning i Sverige, hoppas de får sitta minst 18.
Tror dock det blir vållande för JH, medhjälp för MH och brott mot griftefriden för bägge. De kommer inte kunna styrka att de körde under influence.
Citera
2022-11-04, 21:01
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det är min uppfattning att det är vad myndigheterna offentliggjort.

En kropp bör väl betyda intakt skick?

I annat fall kvarlevor?

Kan vara bra att veta när vi diskuterar hur mgm fick bort T.T. från J.J. lägenhet i det fall det är vad som hände.

Vi kan förutsätta att hon inte är styckad men många drar iväg här i sina fantasier.
Via Efterlyst fick jag klart mer intryck av att man inte kunde se dödsorsaken preliminärt i detta fall. Krävs obduktion. Det är min tolkning.
Citera
2022-11-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen

Konstigt att han inte ens kände på handtagen och kollade om det va öppet eller kollade in genom brevinkastet, där hade han säkert kunnat sett något? jag hade lätt kollat in genom brevinkastet i alla fall.
Citera
2022-11-04, 21:02
Medlem
ozyrecons avatar
Om T hittades här, kan man ju tänka att bilen kommit förbi gården som ligger norr om fyndplatsen (synlig gödselbrunn på kartan). Om inte har bilen kommit ifrån samma väg som leder till JJs pappa hus, men isåfall har dom kört långt på denna tvåspåriga väg, lite väl långt kan jag tycka. Det känns som bilen kommit på vägen som går förbi gården med gödselbrunn. Kanske där någon iakttagelse gjorts, särskilt djurbönder är uppe tidigt på morgonen.

https://maps.app.goo.gl/pE1isMhCKCuVJjUu9?g_st=ic
Citera
2022-11-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
10-15 slag? Ge upp. Läs om, läs rätt. Sluta sprid skit.

Har inte läst, lyssnade på podden om vad grannen sa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in