2022-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad ska de anhålla honom för? För att han köpt burgare?

Medhjälp?
Citera
2022-11-04, 20:40
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag har sett det. Men då borde väl han blivit anhållen?

Lugna ner dig nu. Bara för att JJs bror har pratat med JJ på McDs parkeringsplats så finns det väl inga skäl att anhålla honom??

Polisen har hört honom, och om de hade misstänkt att han var inblandad så hade han varit anhållen för längesedan!
Citera
2022-11-04, 20:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadd71
Jag har endast hört /läst att de hittat en kropp.
Från polisens hemsida: Saknad kvinna från Vetlanda har hittats död
Polisen har i en sökinsats i ett skogsområde utanför Vetlanda påträffat en avliden person, och kan bekräfta att det är kvinnan som har varit saknad.....

Ja, det är min uppfattning att det är vad myndigheterna offentliggjort.

En kropp bör väl betyda intakt skick?

I annat fall kvarlevor?

Kan vara bra att veta när vi diskuterar hur mgm fick bort T.T. från J.J. lägenhet i det fall det är vad som hände.
Citera
2022-11-04, 20:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Medhjälp?
Vad har han hjälpt till med? Köpa hamburgare?

Eller menar du att det finns något som säger att han hjälpt till med Tove på något sätt? Vad har du för källa till det?
Citera
2022-11-04, 20:42
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Det verkar ju troligt att bortforslande av kroppen gjorts efter 04 och med hjälp av bil. Jag försöker få en idé om hur det har gått till, men får inte ihop det.

Jag tror inte på någon som medvetet hjälpt till, men hur har de fått dit en bil på småtimmarna? JJ:s egen bil (eller den hon brukade använda) var ju inte tillgänglig. Vems bil har de använt då, och hur fick de hem den till JJ?

Genom Nils
Citera
2022-11-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Lugna ner dig nu. Bara för att JJs bror har pratat med JJ på McDs parkeringsplats så finns det väl inga skäl att anhålla honom??

Polisen har hört honom, och om de hade misstänkt att han var inblandad så hade han varit anhållen för längesedan!

Det är precis min poäng. Därför kan man väl utesluta att JJ:s bror lånat ut sin bil genom överenskommelse på donken, som användaren jag diskuterade med föreslog.
Citera
2022-11-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Inte helt omöjligt att det har gått till så.

Det jag fortfarande stället mig frågande till är det 2:a samtalet som Tove gjorde till sin pojkvän. Det var ett röstmeddelande hon lämnade då han troligtvis sov vid tillfället.

Det har ju framkommit uppgifter om att när pojkvännen lyssnade på meddelandet på söndagsförmiddagen så ska det ha varit väldigt suspekta ljud i bakgrunden, och att det har föranlett hans känsla att nått allvarligt hade hänt Tove.

Där spricker nerdrogningsteorin lite, då Tove måste ha varit talför när hon ringde det andra samtalet. Frågan kvarstår också vad det var för bakgrundsljud - om det har varit de misstänkta som har hotat Tove under tiden hon ringde.

Pojkvännen och polisen vet ju mer än vi eftersom de har alla detaljer från samtalet men jag tror inte hon var glad när hon skulle lämna utan säkert upprörd när hon skulle lämna. Fattar inte heller vad det kan vara för bakgrundsljud. Tror inte JJ skulle skrika ”Jag dödar dig nu” när hon vet T pratar i telefonen. Tänker mig mer det måste varit något i stil med telefonen trillat i golvet, att samtalet bryts på ett obehagligt sätt. Men det klassas kanske inte som just ”bakgrundsljud”?
Citera
2022-11-04, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Ja, någon weird substans har imundigats. Men jag tror att det oroväckande samtalet 02:30 till TT's pv är av en karaktär där TT är helt väck av förgiftning. Inte påtänding. Det är från detta tillfället de misstänks för människorov och förhoppning att hon fortfarande lever.

Så kan det vara, jag tror mycket väl att de visste att hon var död därav spåren i förhören. Som försvarare så kommer svaret oavsett vad man får att vara inga kommentarer, så ingen ide att låsa sig fast vid detta.

Att hon var död visste nog de flesta redan dag 2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Ja vad de bråkade om och varför gänget splittrades borde ju ligga i grunden till vad som senare urartade till att Tove förlorade livet.

Ja men man kan ju tycka att någon kan kläcka ur sig vad det rör sig om.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Jag skulle tycka det är märkligt om inte NH bryter ihop och berättar vad som hänt denna helg, Alla Helgonas Helg. NH är uppväxt med pingstkyrkan med en far som varit präst. Just denna helg, när man ska tänka på och vörda de döda borde väcka stark ångest för det hon varit med om. Har hon varit med vid dödstillfället och varit behjälplig med allt som hände därefter, kan hon verkligen hålla tyst vid en så viktig tidpunkt när människor visar respekt och kärlek för de som gått bort? I hennes fall dessutom så nära i tid

Om det dessutom är sant ( vilket har påståtts i tråden ) att NH pappa har fått en hjärtinfarkt i samband med att dottern anhölls samt att modern hamnat på psyket, vore det märkligt om denna ostraffade flicka kallhamrat skulle tiga om händelserna den aktuella natten. Bara att veta hur hårt föräldrarna tagit det borde få de flesta att bryta ihop och lätta sitt hjärta.

Vi får se........
Citera
2022-11-04, 20:47
Medlem
Citat:
Men eftersom det finns både kameror och vittnen på donken och polisen INTE gått ut med att de söker dessa män med bil, borde ju dessa vara identifierade och anhållna i så fall. Hur tänker du kring det?

Att de antagligen inte pratade om något som ledde till att dessa personer blev involverade. Men hon kanske frågade något som ändå hade med situationen att göra men de sa nej t ex, det är väl inte omöjligt? Typ om de hade en nyckel hit eller dit eller kunde tänka sig låna ut något eller hade tejp i bilen… bara gissar och spekulerar. Känns ändå konstigt att hon i den situation hon faktiskt befann sig i (måste ju varit sönderstressad) ändå väljer att hoppa ur för att småprata? Men det kan ju också ha varit för att vinna tid på hemmaplan för den som eventuellt befann sig där. Hon var kanske rädd att grannen skulle märka något när de kom hem eller följa henne till dörren eller liknande. Jag tänker ändå att de inte pratade för att det var trevligt, i varje fall så har jag svårt att tro att det var tanken från hennes sida. Eller så småpratade de bara… Men de i bilen kan ju ha varit inne på förhör men jag har aldrig sagt att jag tror de är misstänkta på något sätt. Men de har ju korsat ”hennes väg” den här kvällen i varje fall.
Citera
2022-11-04, 20:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Det är precis min poäng. Därför kan man väl utesluta att JJ:s bror lånat ut sin bil genom överenskommelse på donken, som användaren jag diskuterade med föreslog.

Sorry, ditt inlägg fick det att låta som att du ifrågasatte varför han inte blivit anhållen. 😂

Men ja, att brorsan skulle ha lånat sin bil till JJ är fullständigt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in