2022-11-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Och under den dryga minuten skulle hon bett dem om hjälp att frakta lik, och de skulle acceptera detta samtidigt som de skulle helt gå under radarn och inte bli anhållna för medhjälp?

Hon kanske inte sa ”lik”. Finns ju annat tungt man kan vilja ha hjälp att flytta (som man säger finns i en ev låda eller liknande) eller så ville hon bara låna bilen? Eller något helt annat.
Citera
2022-11-04, 20:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.bildtagg.se/bild/xqvkfrsgs4v8bm5v4l0xyrf7

Ska även finnas tända ljus kring platsen nu, enligt SVT.

Även vid vägen där Tove hittades i onsdags har någon satt ut ett ljus.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kommunen-erbjuder-stod-till-vetlandaborna
Citera
2022-11-04, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Många förväntar sig, får jag uppfattningen att JJ och MH kallblodigt och beräknat planerat att ta livet av TT och haft en beräknad plan. Jag tror allt har hänt i affekt genom psykos. The aftermath tyder på det. Jag är övertygad om att JJ och MH fått panik när de insett att TT inte andats mer. Våra liv är över, hur agerar vi nu? Från det tillfället gick allt fel. Grannen, McD och dumpning med mobiler i jackorna i högsta hugg. En kvinnas protes är hennes mobiltelefon. JJ skulle straffa TT men det gick överstyr. Inga medhjälpare finns förutom MH. I JJ's värld handlar inte detta om avundsjuka för att det går bra för TT. Detta måste ha skett pga direkt uppfattat hot mot JJ i natural selection.

Förmodligen lättare än så, två påtända kvinnor som inte minns ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något i polis och åklagarens uttalanden som talar för att T.T. har hittats i intakt skick?

Talar känd information för att T.T. inte har styckats?

Jag har endast hört /läst att de hittat en kropp.
Från polisens hemsida: Saknad kvinna från Vetlanda har hittats död
Polisen har i en sökinsats i ett skogsområde utanför Vetlanda påträffat en avliden person, och kan bekräfta att det är kvinnan som har varit saknad.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De var tal om att de var JJ bror hon mötte på McDonalds

Jag har sett det. Men då borde väl han blivit anhållen?
Citera
2022-11-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Mina största frågetecken som jag hoppas att FUP kan ge svar på är:

1. Vad hände i lägenheten?
2. Var och hur dog Tove?
3. Hur hamnade Toves kropp på fyndplatsen?
4. Vad var motivet?

Sedan finns det såklart fler frågetecken kring andra detaljer i fallet, men de är mindre viktiga på det stora hela taget.

Japp, denna FUP kommer bli otroligt intressant! ❤️
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Borde inte detta uttalande styrka det.

Obduktion nästa vecka. Om man kan avgöra då lämnas muntligt besked vad dödorsaken kan vara säger Cilla på tv 3 Efterlyst.

Hon säger att man är osäker på att det kan bli det här. (slut citat).

Det borde väl betyda att det inte är något direkt makabert mord där man direkt kan avgöra dödsorsaken.

Å andra sidan om man inte kan avgöra det direkt undrar man ju hur det hela gått till.

Man kanske bör skilja på mord och styckning när man talar om makabert?

Strypning och styckning, då är själva mordet inte makabert tänker jag.

Säger man obduktion eller rättsmedicinsk undersökning när man undersöker kroppsdelar?
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag har sett det. Men då borde väl han blivit anhållen?
Vad ska de anhålla honom för? För att han köpt burgare?
Citera
2022-11-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tänker nästan tvärtom? Är kroppen intakt borde det vara enklare att hitta dödsorsaken än om man efteråt styckats. Det är ju liksom inte styckningen man dör av utan styckning brukar ju ske för att underlätta att kunna flytta eller gömma kroppen under flytten. Men jag antar att det även försvårar för utredningen om dödsorsaken.
Jag tänker som så att finns inga strypmärken ex så skulle en kvävning med ex kudde eller påse inte lämna några yttre tecken. Därför skulle en djupare analys av kroppen behövas för att fastställa dödorsak. Därav skulle man inte kunna ge ett muntligt besked direkt vad TT dog av.
Citera
2022-11-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hon kanske inte sa ”lik”. Finns ju annat tungt man kan vilja ha hjälp att flytta (som man säger finns i en ev låda eller liknande) eller så ville hon bara låna bilen? Eller något helt annat.

Men eftersom det finns både kameror och vittnen på donken och polisen INTE gått ut med att de söker dessa män med bil, borde ju dessa vara identifierade och anhållna i så fall. Hur tänker du kring det?
Citera
2022-11-04, 20:39
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Förmodligen lättare än så, två påtända kvinnor som inte minns ett skit.
Ja, någon weird substans har imundigats. Men jag tror att det oroväckande samtalet 02:30 till TT's pv är av en karaktär där TT är helt väck av förgiftning. Inte påtänding. Det är från detta tillfället de misstänks för människorov och förhoppning att hon fortfarande lever. Men vi får se vad rättsmedicin säger. NOA's hypotes och säkerheten om att brott begåtts som styrker misstankegraden måste betyda att de sett tydliga indikationer på fyndplats innan rättsmedicinalsk undersökning. Vad de såg bekräftade bara deras hypotes.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-11-04 kl. 20:50.
Citera
2022-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag tänker som så att finns inga strypmärken ex så skulle en kvävning med ex kudde eller påse inte lämna några yttre tecken. Därför skulle en djupare analys av kroppen behövas för att fastställa dödorsak. Därav skulle man inte kunna ge ett muntligt besked direkt vad TT dog av.

Men det skulle de nog aldrig göra även om det var uppenbart på något sätt. En obduktion görs ju först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in