2022-11-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vart kommer informationen om att JJs bil inte varit tillgänglig under natten? Jag vet att GW har sagt något liknande men jag utgår ifrån att han menar att MGM varit berusade på något sätt och därför inte nyttjat en bil, men i en sån situation tror jag man skiter i berusningsgrad. Handlar om att få bort kroppen så snabbt som möjligt

Jag utgår inte från att det är så han menar, ska inte skriva ut vad jag har för mig att han sa utan får kolla igenom tråden igen. Jag baserar det alltså på vad (jag har för mig att) GW sagt.

Har de haft tillgång till JJ:s bil som stått utanför lägenheten är det ju inga konstigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något i polis och åklagarens uttalanden som talar för att T.T. har hittats i intakt skick?

Talar känd information för att T.T. inte har styckats?
Borde inte detta uttalande styrka det.

Obduktion nästa vecka. Om man kan avgöra då lämnas muntligt besked vad dödorsaken kan vara säger Cilla på tv 3 Efterlyst.

Hon säger att man är osäker på att det kan bli det här. (slut citat).

Det borde väl betyda att det inte är något direkt makabert mord där man direkt kan avgöra dödsorsaken.

Å andra sidan om man inte kan avgöra det direkt undrar man ju hur det hela gått till.
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det enda jag inte får ihop är hur de har lyckats transportera TT ut från lägenheten utan att bli sedda och hur de har tagit sig till fyndplatsen. Ska bli intressant att läsa FUP men det verkar som att de har haft jävligt tur med att inte bli avslöjade.

Jag tror att dom har haft jävligt tur. Det känns som att allt pekar på att TT dog eller åtminstone blev medvetslös i lägenheten. Och jag tror inte, som många andra verkar tro, att dom har haft hjälp av en tredje person.
Citera
2022-11-04, 20:28
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Har sökt men utan lycka.
Vart anträffades Tove??

https://www.bildtagg.se/bild/xqvkfrsgs4v8bm5v4l0xyrf7

Ska även finnas tända ljus kring platsen nu, enligt SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Det verkar ju troligt att bortforslande av kroppen gjorts efter 04 och med hjälp av bil. Jag försöker få en idé om hur det har gått till, men får inte ihop det.

Jag tror inte på någon som medvetet hjälpt till, men hur har de fått dit en bil på småtimmarna? JJ:s egen bil (eller den hon brukade använda) var ju inte tillgänglig. Vems bil har de använt då, och hur fick de hem den till JJ?

Det var kanske det hon pratade om när hon hoppade ur och bytte några ord med några hon kände i en bil? Frågade kanske om hon kunde låna deras bil eller något annat kopplat till detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något i polis och åklagarens uttalanden som talar för att T.T. har hittats i intakt skick?

Talar känd information för att T.T. inte har styckats?

Jag skulle säga att den väldigt snabba identifieringen talar för att hon hittas intakt.
Citera
2022-11-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu får jag väl skäll igen när man killgissar

Men hon var ju i kontakt med bilburna grabbar på donken ? Vem vet, men de vågade troligtvis inte använda telefonen för att ringa om hjälp alt fixa en bil

Och under den dryga minuten skulle hon bett dem om hjälp att frakta lik, och de skulle acceptera detta samtidigt som de skulle helt gå under radarn och inte bli anhållna för medhjälp?
Citera
2022-11-04, 20:31
Medlem
[Strange Days]s avatar
Mina största frågetecken som jag hoppas att FUP kan ge svar på är:

1. Vad hände i lägenheten?
2. Var och hur dog Tove?
3. Hur hamnade Toves kropp på fyndplatsen?
4. Vad var motivet?

Sedan finns det såklart fler frågetecken kring andra detaljer i fallet, men de är mindre viktiga på det stora hela taget.
Citera
2022-11-04, 20:32
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej det är fel om dråp. Dråp är avsiktligt men kan utdömas om BO exempelvis hotat GM.
Detta togs upp på efterlyst för några veckor sedan då många tror som du gör.

Du har rätt, tack.

Kollade även upp det och det står klart och tydligt här: https://www.aklagare.se/ordlista/d/drap/
Citera
2022-11-04, 20:32
Medlem
Citat:
Och under den dryga minuten skulle hon bett dem om hjälp att frakta lik, och de skulle acceptera detta samtidigt som de skulle helt gå under radarn och inte bli anhållna för medhjälp?

De var tal om att de var JJ bror hon mötte på McDonalds
Citera
2022-11-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Borde inte detta uttalande styrka det.

Obduktion nästa vecka. Om man kan avgöra då lämnas muntligt besked vad dödorsaken kan vara säger Cilla på tv 3 Efterlyst.

Hon säger att man är osäker på att det kan bli det här. (slut citat).

Det borde väl betyda att det inte är något direkt makabert mord där man direkt kan avgöra dödsorsaken.

Å andra sidan om man inte kan avgöra det direkt undrar man ju hur det hela gått till.

Jag tänker nästan tvärtom? Är kroppen intakt borde det vara enklare att hitta dödsorsaken än om man efteråt styckats. Det är ju liksom inte styckningen man dör av utan styckning brukar ju ske för att underlätta att kunna flytta eller gömma kroppen under flytten. Men jag antar att det även försvårar för utredningen om dödsorsaken.
Citera
2022-11-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var kanske det hon pratade om när hon hoppade ur och bytte några ord med några hon kände i en bil? Frågade kanske om hon kunde låna deras bil eller något annat kopplat till detta.

Skulle inte dessa personer åtminstone blivit anhållna för medhjälp då? Donken har ju kameror plus det finns vittnen.

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in