2022-11-04, 17:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Men vad bestod "Partey gate" av egentligen? Jag vet att det var våldtäktsanklagelser, men sen blev det väldigt tyst. Att hans spelar tolkar jag som att det för klubben är utrett att det inte var några grunder i anklagelserna, annars kan jag inte tänka mig att klubben skulle låta honom spela.

Henderson är inte rasist, Partey är ingen våltäktsman.
Det var ett mörkt moln när det blossade upp, men för mig är saken utagerad så länge inget nytt kommer fram.

Han är fortfarande misstänkt för två fall av våldtäkt. Att saken är "utagerad" för dig påverkar överhuvudtaget inte London-polisen.
Citera
2022-11-04, 19:33
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han är fortfarande misstänkt för två fall av våldtäkt. Att saken är "utagerad" för dig påverkar överhuvudtaget inte London-polisen.

Både Arsenal och Sp*rs har misstänkta afrikanska sexualbrottslingar i sina lag.

She said no you're a cunt Partey måste eka på Stamford Bridge under matchen, han ska inte bli schysst bemött av våra hemmafans.
Citera
2022-11-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej du skrev att han har potential att bli en av ”världens bästa”. Det tåget har redan gått. Minns du inte vad du skriver?

Ska egentligen inte lägga mig i här men måste ändå fråga, vad är det konstiga med att säga att han kan bli en av de bästa tiorna i världen? Han har inte sagt att det är topp 5 han menar direkt. Och utöver KdB vilken spelare i samma offensiva roll är bättre? Gundogan osv som nån skrev spelar ju inte i samma roll så tycker det är en knepig jämförelse faktiskt. Göder onödigt tjafs själv men ni babblar om att generalen är jobbig och dum i huvudet och allt vad det heter ändå är ni tvungna och tjafsa med han varenda vecka, vet inte hur länge det hållt på men lär fortsätta om ni heller inte höjer nivån ✌

Väldigt många skador på Chelsea nu, är faktiskt dåligt och inte vinna i detta läget känner jag. Blir besviken om det blir förlust men kryss kan duga så länge Liverpool löser Spurs.. prio nr 1 är att komma topp 4 och före Tottenham, allt annat är en bonus!

Vilka hade ni startat med i VM om ni var Southgate? Är det inte knepigt att White inte kommer med? Tomori också? Ska bli kul att se Bellingham iallafall, det laget som köper han i sommar har säkrat en juvel för 10-15 år, förmodligen Real Madrid!!
Citera
2022-11-04, 20:41
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://inews.co.uk/sport/football/dan-burn-newcastle-critic-lazy-1953525

Rätt rolig artikel detta.

Dan Burn hävdar att Newcastles fjärdeplacering är inget som endast har att göra med deras pengar. Eddie Howe hade inte kommit in om det inte vore för det Saudiska ägarskapet och lägg sedan till att Newcastle spenderat ca 260 miljoner euro under Kronprinsens regim, inte många klubbar som kan mäta sig med dessa summor.

Själv tror jag Newcastle rasar efter VM.
Citera
2022-11-04, 20:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Både Arsenal och Sp*rs har misstänkta afrikanska sexualbrottslingar i sina lag.

She said no you're a cunt Partey måste eka på Stamford Bridge under matchen, han ska inte bli schysst bemött av våra hemmafans.
Arsenal fansen kommer ändå att skapa mer stämning på Stamford Bridge än vad Chelski fansen kommer att göra i morgon.

Tycker att varje match som spelas på Stamford Bridge liknar mer en begravning än en fotbollsmatch.
Citera
2022-11-04, 20:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arsenal fansen kommer ändå att skapa mer stämning på Stamford Bridge än vad Chelski fansen kommer att göra i morgon.

Tycker att varje match som spelas på Stamford Bridge liknar mer en begravning än en fotbollsmatch.

Emirates Stadium är också känd som The Library om du inte visste det. Sen är det vanligt i England att bortaföljet skapar bättre stämning. Knappast så att detta sker enbart på Stamford Bridge.
Citera
2022-11-04, 21:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Emirates Stadium är också känd som The Library om du inte visste det. Sen är det vanligt i England att bortaföljet skapar bättre stämning. Knappast så att detta sker enbart på Stamford Bridge.
Aha, fast vilken Londonklubb är det som har flest hemmafans? COYG.
Citera
2022-11-04, 22:03
Medlem
Intressanta och viktiga matcher i helgen, speciellt på söndag med derbyt Chelsea - Arsenal, och Tottenham - Liverpool, men de andra matcherna verkar också bra...

Chelsea - Arsenal: Ovisst och jämnt, där Chelsea antagligen vill revanschera sig efter förlusten mot Brighton, samt att inte tappa mot täten, vid förlust är Chelsea 13 poäng efter! Arsenal verkar fortsatt starka, och jag tror på oavgjort.

Tottenham - Liverpool: Jag tror på Liverpool här, även om formen är lite trevande. De har, trots formen, bra och rutinerade spelare som jag tror levererar.

Aston Villa - Man United: Blir nog en bra och sevärd match där United vinner.

West Ham - Crystal P: Intressant Londonderby som är viktigt att vinna för West Ham för att inte hamna i nedflyttningsstriden. Jag tror West Ham vinner tack vare hemmaplan.
Citera
2022-11-04, 22:19
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Aha, fast vilken Londonklubb är det som har flest hemmafans? COYG.

Fler fans är aldrig garanti för bättre stämning.

Ett exempel är Djurgården som hade många fans till Malmö i år, de hade sämre bortastöd än Helsingborg.
Citera
2022-11-05, 03:36
Medlem
Citat:
Men vad bestod "Partey gate" av egentligen? Jag vet att det var våldtäktsanklagelser, men sen blev det väldigt tyst. Att hans spelar tolkar jag som att det för klubben är utrett att det inte var några grunder i anklagelserna, annars kan jag inte tänka mig att klubben skulle låta honom spela.

Henderson är inte rasist, Partey är ingen våltäktsman.
Det var ett mörkt moln när det blossade upp, men för mig är saken utagerad så länge inget nytt kommer fram.
Vad jag fick höra så hade han blivit dömd om det hade skett i UK men eftersom att våldtäkten skedde utomlands innan UK ändrade sina lagar över att polisen kan åtala människor som begått brott utanför landets gränser så gick han fri.
Han hade tur.
Senast redigerad av Halshuggning 2022-11-05 kl. 03:46.
Citera
2022-11-05, 08:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Vad jag fick höra så hade han blivit dömd om det hade skett i UK men eftersom att våldtäkten skedde utomlands innan UK ändrade sina lagar över att polisen kan åtala människor som begått brott utanför landets gränser så gick han fri.
Han hade tur.

Skitsnack. Då får han väl bli dömd i landet det skett i. Det där är bara nåt som den uppmärksamhetssökande kvinnan säger. Jag har läst de långa inläggen. Antar att UK har utlämningsavtal med Spanien så det är väl bara att anmäla brottet i Spanien så får det ha sin gång.
Citera
2022-11-05, 08:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Skitsnack. Då får han väl bli dömd i landet det skett i. Det där är bara nåt som den uppmärksamhetssökande kvinnan säger. Jag har läst de långa inläggen. Antar att UK har utlämningsavtal med Spanien så det är väl bara att anmäla brottet i Spanien så får det ha sin gång.

Partey-fallet verkar väl falla lite under samma kategori som vad Ronaldo gjorde i Las Vegas, dvs att de faktiskt inte fick något allvarligt straff för det, de flesta tänker ändå "Fan att han var ett svin ändå" men sen har du en del av de egna supportrarna som inte bryr sig så länge spelaren i fråga presterar för klubben och är bra. Har hört flera Arsenal fans ta avstånd mot Partey och vill se honom såld, men jag kan förstå att inte alla tänker så då han är en bärande spelare i laget. Hade det varit Cedric Soares eller någon annan oviktig truppspelare som gjort samma sak hade folk haft mindre bekymmer över ett eventuellt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in