2022-11-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det kan ju också ha varit något hon sagt.
Hon kanske kände sig hotad.

Ja, och kanske något som dessutom MGM upplevde som provocerande.
Citera
2022-11-04, 19:08
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
24 timmar vad jag vet.
Fel
Citera
2022-11-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja, och kanske något som dessutom MGM upplevde som provocerande.

Exakt min tanke.
Citera
2022-11-04, 19:10
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Fel

Ok klart man inte kan hålla någon utan en häktningsorder.
Citera
2022-11-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Två amatörer begår ett oplanerat dråp/mord, i halvfylla samt i GM:s lgh. Vittne som hör typ dunsar, sparkar och hammarsslag, spårbara mobiler mm. Fanns massor att gå på. Tror tom Kling&Klang sytt in dessa tämligen snabbt.

Ja, det enda som dom eller den lyckats oväntat bra med, är att hålla tyst. Säger en del om personligheten.
Citera
2022-11-04, 19:11
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej. hon blev strypt eller kvävd, allting var oplanerat bråk som gick överstyr

Att ilskan satt i så länge tar ju ett tag att döda någon med strypning. Om man håller runt halsen är det ju först blodet upp till hjärnan i artärerna som kläms åt. Hjärnan tar väl stryk utan syre från ca 3 minuter. Kväva då måste man väl komma åt luftstrupen men samma där att hjärnan inte får syre efter 3 minuter. Är ingen rättsläkare eller expert på strypning men tror inte det är så lätt. Man kan ju binda armar och ben o tejpa över näsa och mun.
Citera
2022-11-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var nog lite för snabb där, jag fick för mig att hon tryckt på typ SOS-app.
Man vet väl inte ens om hon försökt ringa 02.30 eller om de är sms
Citera
2022-11-04, 19:12
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
3 dagar, sedan häktad eller frisläppt. Inget avvikande just i den biten.

Tack! Nä begäran om häktning har ju säkert lämnats in så fort det bara har gått.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Att ilskan satt i så länge tar ju ett tag att döda någon med strypning. Om man håller runt halsen är det ju först blodet upp till hjärnan i artärerna som kläms åt. Hjärnan tar väl stryk utan syre från ca 3 minuter. Kväva då måste man väl komma åt luftstrupen men samma där att hjärnan inte får syre efter 3 minuter. Är ingen rättsläkare eller expert på strypning men tror inte det är så lätt. Man kan ju binda armar och ben o tejpa över näsa och mun.

Ja strypning är väldigt personligt. Kan även tyda på sadism.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
GW säger att motiv sällan leder någon vart. Antigen är de självklara när man fått bilden klar för sig att de inte tillför något eller så är de så märkliga att de är obegripliga för alla utom gm. Vilket som råder i det här fallet lär vi få veta när åtal väcks.
GW svamlar bara, jag är övertygad om att bartendern vet en hel del. Jag har aldrig suttit och pratat med kökspersonal i 10min. Max 2 min vid baren och beställning ingår då.
Citera
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men är det inte dags att berätta varför JJ hade sådana negativa känslor gentemot TT
Förmodligen något totalt löjligt som det alltid är när kvinnor hatar varandra, svartsjuka/avundsjuka?!
Citera
2022-11-04, 19:13
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Att de misstänktes tidigt tycker jag inte är konstigt. Grannen förhördes redan på Söndag eftermiddag, och JJ innan det. Redan på söndag eftermiddag märker alltså polisen diskrepans i grannens och JJs historia.

Däremot undrar jag också varför polisen börjar leta efter henne så snabbt. Jag tror också att något alarmerande måste ha märkts i 02.30 samtalet.

Varför åkte inte Albin dit då? Orkade inte eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in