2022-11-04, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kanske TT pojkvän var i lgh hos JJ , kanske därför TT var förbannad kanske och cyklade dit på natten ?
Kanske föddes du utan hjärna? pojkvännen var hemma och har alibi.
Citera
2022-11-04, 19:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Detta är även min känsla. De misstänkta anhålls på måndagen och häktas på torsdagen. Vet inte hur pass snabbt eller långsamt det är rent statistiskt, men det känns ändå som relativt snabbt.

Har dålig koll på hur länge en person får sitta anhållen utan häktning.
Det var anhållandet jag menade gick snabbt.
Citera
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du måste fan sakna en hjärna. kroppen är dumpad där JJ känner till området väl. och är nära hennes farsa det var endast dessa två så enkelt är det

Och du saknar läsförståelse? Kontentan var att JJ dumpade kroppen och därför visste var den låg men klarade av att hålla tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Japp, badrummet.

Bilarna som gjorde det finns på Google Street View

Tagna i oktober 2022

https://www.google.com/maps/@57.4322283,15.0727951,3a,42.4y,237.6h,94.73t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!5s2 0221001T000000!7i16384!8i8192

Vi båda misstänker ju att handfatet kan vara det som orsakat dom höga dunsarna som grannen beskriver som ”taket skakade”. Inte helt otänkbart att det legat andra lösa grejer i badrummet såsom vattenblandare, rör, kakel osv.

Nu minns jag inte om det var grannen under eller den andre grannen som beskrev ett hamrande ljud 5-10 gånger. Vet du vilken granne som sa det?
Citera
2022-11-04, 19:01
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Detta är även min känsla. De misstänkta anhålls på måndagen och häktas på torsdagen. Vet inte hur pass snabbt eller långsamt det är rent statistiskt, men det känns ändå som relativt snabbt.

24 timmar vad jag vet.
Citera
2022-11-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Då borde någon kommit relativt snabbt. Alltså ännu snabbare.
Kan ju vara så att nödkontakten inte uppmärksammat det förrän dagen efter.
Citera
2022-11-04, 19:03
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Det var anhållandet jag menade gick snabbt.

Ah okej, ja det gick väldigt snabbt känns det som.
Citera
2022-11-04, 19:04
Medlem
Citat:

3 dagar, sedan häktad eller frisläppt. Inget avvikande just i den biten.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Kan ju vara så att nödkontakten inte uppmärksammat det förrän dagen efter.
Var nog lite för snabb där, jag fick för mig att hon tryckt på typ SOS-app.
Citera
Medlem
Citat:

Man får sitta högst 3 dygn som anhållen, kl.12 på tredje dagen måste åklagare bestämma om man släpps fri eller blir häktad.

Edit; tvåa på bollen
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-11-04 kl. 19:09.
Citera
2022-11-04, 19:06
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Just polisens snabba agerande är något som förbryllar mig. Och även att tjejerna häktades så pass kvickt. Polisen visste redan då något som vi dödliga inte har en aning om.
Två amatörer begår ett oplanerat dråp/mord, i halvfylla samt i GM:s lgh. Vittne som hör typ dunsar, sparkar och hammarsslag, spårbara mobiler mm. Fanns massor att gå på. Tror tom Kling&Klang sytt in dessa tämligen snabbt.
Citera
2022-11-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Om man nu har hittat något kan det dröja ett bra tag innan det kommer ut i media.

Citat:

Att de misstänktes tidigt tycker jag inte är konstigt. Grannen förhördes redan på Söndag eftermiddag, och JJ innan det. Redan på söndag eftermiddag märker alltså polisen diskrepans i grannens och JJs historia.

Däremot undrar jag också varför polisen börjar leta efter henne så snabbt. Jag tror också att något alarmerande måste ha märkts i 02.30 samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in