2022-11-04, 13:19
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Det låter mer som sparkar i väggen än som mord såvida de inte tagit död på TT genom en nacksvingsserie.
Sett till liknande fall genom åren (mord i bostäder) och alla mordfall som man följt så tippar jag ändå på att dunsarna inte är några sparkar eller slag i väggen, men vi får väl se.
Citera
2022-11-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, och MH verkar ju förhålla sig helt tyst när/om TT blir strypt i lgh. Hon skriker inte, hon skäller inte ut JJ (typ -"Vad har du gjort......", hon verkar helt tyst. Jag tolkar det som samförstånd, om nu MH var där.

Precis, om MH var där ens. Det vet vi inte. Inte säkert tror jag, men hjälpt till på annat vis, ja.
Citera
2022-11-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Man undrar ju över ngt sk motiv…. Tove verkar ju varit en genomtrevlig tjej som inte gjorde en fluga förnär. Det är mycket som är minst sagt udda i detta fall. 2 unga, ostraffade kvinnor som tar livet av sin vännina tillsynes helt oprovocerat. Mycket märkligt

GW säger att motiv sällan leder någon vart. Antigen är de självklara när man fått bilden klar för sig att de inte tillför något eller så är de så märkliga att de är obegripliga för alla utom gm. Vilket som råder i det här fallet lär vi få veta när åtal väcks.
Citera
2022-11-04, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Man undrar ju över ngt sk motiv…. Tove verkar ju varit en genomtrevlig tjej som inte gjorde en fluga förnär. Det är mycket som är minst sagt udda i detta fall. 2 unga, ostraffade kvinnor som tar livet av sin vännina tillsynes helt oprovocerat. Mycket märkligt

Stor vikt på verkar. Det är vad media skriver, känner till ett par fall där vissa har hamnat i pressen och framstått som helgon då skakar man bara på huvudet och undrar om de verkligen är samma skitstövel de skriver om. Men visst Tove kan ha varit en genomtrevlig kvinna.
Citera
2022-11-04, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Va? Vad ska han veta?
Har du suttit med kökspersonal i 10min o babblat om ingenting, har aldrig hänt i hela mitt liv...
Citera
2022-11-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad skulle då dessa denna hund markera för då?

Polisens spårhundar hade kunnat markera för t ex blod i lägenheten.
Citera
2022-11-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
GW säger att motiv sällan leder någon vart. Antigen är de självklara när man fått bilden klar för sig att de inte tillför något eller så är de så märkliga att de är obegripliga för alla utom gm. Vilket som råder i det här fallet lär vi få veta när åtal väcks.

Sant. Dagens unga människor verkar inte behöva motiv för att ha ihjäl någon, det räcker att man förolämpat någons ”bror” typ
Citera
2022-11-04, 13:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
En hypotes god som någon annan härinne!

Ja, för dom som saknar förmåga till logiskt tänkande. Kan du då förklara hur kartläggning av de misstänktas rörelsemönster kunde leda fram till att kroppen hittades på den unika platsen?
Citera
2022-11-04, 13:27
Medlem
euromixerss avatar
För kännedom så kommer det inom en snar framtid en exklusiv tv-intervju med nära anhöriga till Tove.

Inte för att de vet något mer direkt så sätt, men de berör ju ämnet.
Citera
2022-11-04, 13:29
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Finns det något bakom dina respektlösa inlägg eller? Dina hypoteser e väl snarlika isf. Lär dig skriva.

Ja visst är det så. Död av överdos eller ihjälsparkad. Det låter verkligen som snarlika scenarier eller hur? Jag finner det osannolikt att BO dog av en överdos och att sparkar orsakade av kramp förklarar dunsarna som grannarna hörde. Lär dig att läsa. För övrigt så borde man nog avvakta FUP.
Citera
2022-11-04, 13:30
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vilda teorier.
Och som bara gynnar försvaret.
Jag tror inte alls på det. Dunkarna/dunsarna uppstår när man slår ner T.
Hade M varit oskyldig så skulle hon ha kunnat hjälpt T om nu endast JJ gav sig på henne.

Ja, eller tvärtom. Dunkarna uppstår när man missar att hamra på T utan i stället träffar golvet. Träffarna hörs nog inte så bra och direkt, utan mer som en indirekt konsekvens när T faller till golvet av att välriktat hammarslag. (Men det ger ju bara en duns)
Rimligen har T tydliga märken efter detta.
Citera
2022-11-04, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja, vi får se. De tre dunsarna beskrevs dock som att något som vägde minst 50 kg föll i golvet och fick väggarna att skaka. (Podden).
MH ser ju spänstig ut. Och kanske sparkar in i väggen när de plockade T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in