2022-11-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag undrar nu varför Aftonblaskan tog bort intervjun med ANNA.

Det luktar ju skunk lång väg!

Vad är det för något de vill dölja.

Länken till den intervjun finns inte heller.
https://web.archive.org/web/20221026185318/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga

Upplagd "postat av Inquake"

Hey, hey - Whats Going on...

Jag lade upp inlägget med länken några sidor innan, man kan läsa intervjun där och
även i din länk kan man läsa intervjun med "Anna"
Citera
2022-11-04, 17:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte alls osannolikt. Med deras insats har vid tidpunkter.

grannen mittemot JJ verkar väldigt svävande på tid (01-02), och det är dessutom en annan slags ljud han pratar om (hammarslagsliknande ljud,med några sek mellanrum).

De grannar som knackade på hos JJ, de verkar var de enda som bor på den våningen, sedan är det grannar nedanför, där vi inte vet om eller vad de har hört. De kan ha hört något men också sovit, varit borta eller helt enkelt inte hört något.

Förutom tidpunkten, tillkommer ju även observationen med cykeln, som om den stämmer kan sätta JJ i klistret vad gäller uppgiften om att Tove ska ha cyklat hem. Himla tur att JJ även har Toves mobil på sig, som hon ju inte verkar nämna til grannen och inte heller verkar reagera negativt på att cykeln står kvar. Inte ber hon grannen om skjuts till Tove för att lämna mobilen.

Om det stämmer med att JJ ska ha nämnt att mamman skulle skjutsa henne till McD, då är även det säkerligen ett indicium som kan bli svårt att förklara bort. Om hon är en hal typ som ljuger lätt, då kanske hon bara förklarar det med att hon ljög för grannen eftersom hon tänkte ta bilen fast hon var full typ.

Det ska verkligen bli intresant att se varför det här mordet skedde och om vi någonsin får något svar som kan verka vettigt.

Jag misstänker att det kan likna det mord som hände Lena Wesström. En person som får ett otroligt hat mot att en annan person sätter sig emot kontrollen, inte går att styra på det vis han själv vill. Hans lösningar är udda.

Han dödar Lena och han skickar en mycket konstig film till åklagaren med ett domkraftsskaft som är inpakererat och adresserat till åklagren med orden: "Jag hatar Åsa".

Ett sådant hat och sådana lösningar (gränslösa) över det som de flesta andra ser som sådant man "får stå ut med" och så småningom kommer man över det; det är det som gör den här personligheten så farliga.

Så det blir mååånga pusselbitar grannanrna har bidragit till.

Vad har Stefan/Lena med detta slentrianmord att göra?
Detta är ett vardagsmord bland alla i Svea idag.
Gäsp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
hon va ginger mannen

Jag uppfattar henne som blond i jämförelse med dessa mörka tjejer. Och är inte man. Men avund kan jag i alla fall mycket väl tänka mig att dessa två känt mot Tove, hon studerade på läkarlinjen och verkade skötsam till skillnad från dem.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
En kvinnlig Jackie Arklöv.
Hoppas att hon får samma strafflängd som honom.
Citera
2022-11-04, 17:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag undrar nu varför Aftonblaskan tog bort intervjun med ANNA.

Det luktar ju skunk lång väg!

Vad är det för något de vill dölja.

Länken till den intervjun finns inte heller.
https://web.archive.org/web/20221026185318/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga

Upplagd "postat av Inquake"

Hey, hey - Whats Going on...

Antagligen tog de bort den för att den framstod som extremt partisk till fördel för de misstänka.

Aftonbladets publicist insåg väl att det inte var värt risken att anmälas till Pressombudsmannen.
Citera
2022-11-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Antagligen tog de bort den för att den framstod som extremt partisk till fördel för de misstänka.

Aftonbladets publicist insåg väl att det inte var värt risken att anmälas till Pressombudsmannen.

Ja, eller så har "Anna" själv iom att kroppen hittades ändrat sig och insett att de kan vara skyldiga. Och så har hon ångrat allt hon sagt och bett dem ta bort det.
Citera
2022-11-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om det stämmer... så är hon helt jävla blåst. vet man vilken tid ish?

Jag vet ingen tid mer än att det var på söndag-dag. Men sign Hallonfisken skrev förmiddag/mitt på dagen tror jag.
Citera
2022-11-04, 17:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Ja, eller så har "Anna" själv iom att kroppen hittades ändrat sig och insett att de kan vara skyldiga. Och så har hon ångrat allt hon sagt och bett dem ta bort det.

Vad jag vet så togs artikeln bort långt innan kroppen hittades.
Citera
2022-11-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
La ut bild på gården jag misstänker är pappans .. den ligger i ena änden, vägen alla bilar kör ner på ligger nör man kört igenom hela hadderödje… en skarp högersväng men rakt fram fortsätter en halvt igenvuxen grusvägen som alla kör ner på.
tack för infon! Jag beklagar verkligen hennes öde 😭
Citera
2022-11-04, 17:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hon kan ju ha sagt, jag behöver bilen om ett par timmar och han behöver inte alls ha undrat varför.
Jag känner mig nästan säker på att brorsan körde hem henne till pappan och att hon "lånade" pappans BMW.
Citera
2022-11-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Vill inte bli för morbid nu, men jag kan nog tänka mig ett flertal sätt som ett mord kan orsaka dunkar i golvet/möbler utan att det nödvändigtvis måste vara sparkar i väggen.

Självklart kan man tänka sig det. Problemet är ju att det beskrevs som att hon fallit handlöst i golvet tre gånger. Om väggarna skakar så faller man tungt om det nu är fall vi pratar om och jag ställer mig tvekande till att TT skulle ha fallit handlöst tre gånger och då alltså rest sig upp två av dessa för att kunna falla på nytt.
Citera
2022-11-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
precis. Men vem är Aw?

Alb*n, TTs pojkvän....

TT och pojkvännen hade tydligen bråkat dagarna innan mordet...

Bråkade de om affären med JJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in