2022-11-04, 14:18
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det finns ju ett alternativ att det inte finns ett motiv. Att det helt enkelt gick överstyr.

Jag tänker så här att ett alternativt scenario skulle kunna vara att J och M, om tex J är en översittare, kanske på klassiskt gammalt mobbingvis tänkte skrämma, förlöjliga eller straffa T genom att trycka ner hennes huvud i toaletten. Sådant har ju ett antal mobbingoffer under årens lopp råkat ut för i skolor världen över.

Grannen tycks ju övertygad om att ljuden kommer från duschrummet. Så om man tänker sig att T ringde till pojkvännen att hon var på väg hem från J 02:30, och hon har varit ute och druckit lite, så tänker T förmodligen som alla vi skulle göra att det är smart att göra sina behov (kissa) på toan innan hon går, right? Så hon ber om att få låna J:s toalett, och där och då så får J någon form av spontan impuls att ge sig på T, kastar sig på T (vilket är de första dunsarna), får grepp om henne och trycker ner hennes huvud i toan, T stretar emot och sparkar i golv/badkar/väggar och det är de ljuden grannen hör när han knackar på, J får någon form av psykos/tillfällig panik och håller ner T:s huvud i toan för att hon ska vara tyst så grannen går, och sedan efteråt när grannen gått så är helt enkelt T död av drunkning/kvävning...

Möjligt är att M hjälper till också i det här ovanstående scenariot.

Blott ett alternativ på möjligt scenario. Säger inte att det är rätt. Men man kan ju tänka sig att det är något översittarmobbinghittepå som helt enkelt gick åt helvete fel.

Så som många har varit inne på så är det så svårt annars att tänka sig att det ska ha varit planerat på förväg, så om det annars handlar om något motiv så är ju det enda man nästan hittar eventuella bråk om killar, otrohet eller liknande. Det har ju inte framkommit något riktigt som annars indikerar varför man skulle ge sig på T. Om det inte helt enkelt handlar om ren klassisk svartsjuka.

M är isf helt enkelt en bystander i detta. Hon blir indirekt tvingad av J som dominant att helt enkelt följa hennes led i detta. Det vore inte helt orimligt. Detta är ju blott spekulation från min sida, men på något vis så har jag tänkt mig att det här kan vara ett alternativ just utifrån att grannen tycks vara så säker på att ljuden kommer från J:s badrum.

Det låter faktiskt riktigt rimligt! I synnerhet när man tänker att det nämnts om 3 "hammarslag". Att sparka i badkarsfronten kan ju faktiskt ge hammarliknande ljud.
Citera
2022-11-04, 14:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Precis. Det påstås ofta att polisen ”inte hittat minsta bloddroppe” i lägenheten, men det vet vi väl ingenting om? Mest troligt är väl att de har hittat ganska mycket spår i lägenheten, men inte tillräckligt mycket blod för att säkert fastställa att någon har dött.

Men om vi utgår från att hon mördats i lägenheten och dunsarna är från kampen mellan förövaren och
hennes och att det slutar utan blodsutgjutelse, hon stryps till döds.

Hon ligger då i lägenheten hur länge innan kroppen körs ut i skogen ?
Hur lång är resan med bil från lägenhet till fyndplats ?

Kan likhunden uppfatta någon som legat en kortare tid ? halvtimme, timme ?
Citera
2022-11-04, 14:24
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ingen som har några teorier? Eller har detta redan diskuterats till leda i tråden?

Det verkar ju som ett tämligen gediget polisarbete om man lyckades lokalisera kroppen utan ett erkännande.

Finns en medlem som heter ? kommer inte ihåg nu men hon bor tydligen eller har anknytning till området där kroppen påträffades. Detta säger hon själv i tråden så inget jag luskat ut 🧐. Läste alla hennes inlägg igår om detta och då fick jag känslan att troligen MH har talat om att de dumpat kroppen o det området men att hon inte kunde beskriva exakt var på grund av att hon inte kände omgivningarna. Därav bla av allt letande kring dessa områden men naturligtvis även spårning av deras mobila spår. Men bara min gissning☺️
Citera
2022-11-04, 14:25
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men om vi utgår från att hon mördats i lägenheten och dunsarna är från kampen mellan förövaren och

En bra likhund kan utan problem känna detta.

Svensk polis har inga renodlade likhundar så de måste låna in från Andra länder.
Citera
2022-11-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Polisen har säkerligen tömt JJ:s och MH:s mobiler på all trafik under en tidsbestämd period för att få fram vilka de haft kontakt med.

JJ och MH= Vidriga monster....

Varför ska man få sätta livet till för att man vill göra rätt för sig, för att man är snyggare och smartare? (syftar självfallet på TT)
Citera
2022-11-04, 14:33
Medlem
Det stör mig att det inte är en 3 person anhållen.
Nån borde ju ha hjälpt att frakta kroppen.

Enda anledningen varför ingen till är anhållen måste vara att någon i såfall lånat ut sin bil.

Jag tror att T blev lämnad själv i bostaden en stund. T ligger / sitter fastbunden, alternativt på en stol, och dunsarna är från henne hur hon försöker ta sig loss.

Under tiden åker ena tösen till dunken, andra går och lämnar cykeln. Där och då har dom inte bestämt sig än för hur dom ska lösa problemet dom ställt till med och hur dom ska få T att hålla käften om vad som hänt.

På nått sätt sätter sig sen alla 3 i bilen, och antingen sker mordet i bilen, eller på fyndplatsen.
Citera
2022-11-04, 14:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit

Svensk polis har inga renodlade likhundar så de måste låna in från Andra länder.

Nä, inte utan problem och det handlar mer om ca 30 minuter på samma plats som minst.

Ja vi har såna i Sverige.
Citera
2022-11-04, 14:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit

men jösses....
myndigheten har 200 kommunikatörer anställda men inte en enda likhund ?

kunde dom inte sparat in på en enda kommunikatör, till 199 st , så dom kunde köpt en likhund
Nae just det, gick inte. Måste vara 200 för att klara uppdraget
Citera
2022-11-04, 14:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Det som talades igår om städandet av badrummet samt tidigare uppgifter att de varit och handlat rengöringsmedel på Dollarstore. Den kedjan öppnar klockan 10 på Söndagar. Så då har de börjat städa runt 10.30 om nu det är sant. Lite sent på dagen kan tyckas men kanske de inte väntade besök av polis så snabbt
Citera
2022-11-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Det kan dom men dom kan också missa. Dom flesta krimhundar är tränade i fler än en doft och verkar inte kunna urskilja på vad som är vad. Nu vet vi inte, men om en hund markerat i hennes lägenhet så behöver det inte betyda att T legat död där.

Ett ex ur en dom där det beskrivs vad hunden markerade på.
"När kriminalsökhund – tränad för att hitta och markera doften av mänskligt blod,
sperma och avliden människa – sökte i Suzukin gav den tre markeringar; på insidan av
förardörren, på vänster framsäte och på bilnyckeln. Från de två förstnämnda ställena
hade tekniker redan säkrat blodspår."
Citera
2022-11-04, 14:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Om det nu är på det viset med tanke 3 kraftiga dunsar så står jag fast i min tidigare TEORI.

Jag tror att någon har svingat ett handfat mot TT i frustration, kanske påverkad någon drog (inkl. alko)

Det ligger ett handfat utanför dörren under renoveringen.
Det ligger säkert fler sådana.

Kan också handla om en hantel förstås.

Handfat: (jag skrev fel och kallade det för tvättställ, sorry)
https://imgur.com/a/5n67MXI

Jag har kollat upp lite handfat nu:

https://www.byggmax.se/badrum/handfat

De väger mellan 7-15 Kg.

Visst kan man svinga ett sådan med båda armarna.

Tack, det var mitt inlägg idag.
Citera
2022-11-04, 14:50
Medlem
TupolevTu-144s avatar
MHs mamma lär ligga på psyket, MHs pappa lär ha fått en hjärtattack. MHs anhöriga tog med andra ord detta oerhört hårt. De blev helt förkrossade. Vet vi något om hur JJs far och mor har tagit detta?

Usch, finns så många offer i det här, så många som lider. Tycker faktiskt lite synd om M*ja också, hon var vilsen och identitetssökande och hade oturen att hamna i klorna på en två år äldre manipulerande psykopat-kvinna.

Den enda som jag inte hyser minsta sympati med, utan bara förakt, är en viss hästtjej från Nye.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in