Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Väldigt svårt att sia om exakt hur de menar att de kan spåra mobilen under den här färden. Master, GPS, Wi-Fi uppkopplingar osv.
Som jag skrivit tidigare så var JJ kanske inte ens medveten om att en mobil kan ”spåras” och bara körde på.
Lutar åt att det blir fup och då blir det intressant att se hur de lagt detta pussel.
Vatten stör signaler och slår ut elektronik (så mycket har jag förstått iaf), så man skulle isf kunna tolka det som att när mobilen försvinner helt från nätverket 03:50-04:00 är tillfället då den isf eventuellt kastas i den här dammen som de spenderat en vecka på att leta i. Det blir ju tolkningen ändå. Något drog ju ändå polisen dit och föranledde alla resurserna som lades på den dammen.
Sedan får man väl då förmoda att de vände om helt och åkte ner till pappans område för att dumpa T. Isf skulle de på något vis ha varit smarta nog att försöka avleda polisen åt fel håll, för dammen ligger ju i helt fel riktning från J mot pappans område sett, såvitt jag kan se på kartan.
Eller så var polisen fel ute när det gällde dammen hela tiden. Tycker just det här kring dammen är lite förbryllande ändå, något måste ju ha fått dem att leta så febrilt där att man till och med sänkte vattnet?
Det jag undrar annars är hur det kommer sig annars att det tog sådan lång tid för polisen att ringa in området där T:s kropp hittades om det nu var MGM:s mobilrutter som på något vis ändå ledde polisen/NOA dit. Jag är medveten om att de hade sökt där tidigare, men det låter ju nu som att det var mobiltrafiksarbetet som ledde dem till fyndplatsen under dagen, och eftersom MGM:s mobiler torde ha varit stilla sedan måndagen när de häktades så undrar jag om de inte borde inte ha kunnat sett den trafiken typ egentligen redan från dag 1 de fick tillgång till den? Men de kanske inte fick det förrän efter ett par veckor pga någon tillståndsprocess från operatörerna?