2022-11-03, 21:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Tack, det är lätt att missförstå på detta forum då så många utan anledning har en så hård ton. Jag tror att din teori ligger nära sanningen, att det slagit slint. Dock tror jag att en lång tids förtryckt ilska lett dit, och att denna konflikt för att leda till mord borde bottna i något ”med substans”, om det så är svartsjuka (romantik eller vänskap), falska rykten, droger… Jag ser verkligen också fram emot fup:en!

Ja, vad som har föranlett till att det har slått slint återstår ju att se.

Kan ju till och med vara så att vi båda har fel, och att motivet - om det finns något - är omöjligt att pricka rätt såvida man inte har hela bilden klar framför sig.

En fråga man kan ställa sig är hur dessa tre personers relation har sett ut rent historiskt, alltså längre tillbaka i tiden än när de ingick i samma kompisgäng. När och hur lärde de tre känna varandra, och har det funnits konflikter mellan dem tidigare i yngre tonåren, eller kanske ännu längre tillbaka?
Citera
2022-11-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väldigt svårt att sia om exakt hur de menar att de kan spåra mobilen under den här färden. Master, GPS, Wi-Fi uppkopplingar osv.
Som jag skrivit tidigare så var JJ kanske inte ens medveten om att en mobil kan ”spåras” och bara körde på.
Lutar åt att det blir fup och då blir det intressant att se hur de lagt detta pussel.

Vatten stör signaler och slår ut elektronik (så mycket har jag förstått iaf), så man skulle isf kunna tolka det som att när mobilen försvinner helt från nätverket 03:50-04:00 är tillfället då den isf eventuellt kastas i den här dammen som de spenderat en vecka på att leta i. Det blir ju tolkningen ändå. Något drog ju ändå polisen dit och föranledde alla resurserna som lades på den dammen.

Sedan får man väl då förmoda att de vände om helt och åkte ner till pappans område för att dumpa T. Isf skulle de på något vis ha varit smarta nog att försöka avleda polisen åt fel håll, för dammen ligger ju i helt fel riktning från J mot pappans område sett, såvitt jag kan se på kartan.

Eller så var polisen fel ute när det gällde dammen hela tiden. Tycker just det här kring dammen är lite förbryllande ändå, något måste ju ha fått dem att leta så febrilt där att man till och med sänkte vattnet?

Det jag undrar annars är hur det kommer sig annars att det tog sådan lång tid för polisen att ringa in området där T:s kropp hittades om det nu var MGM:s mobilrutter som på något vis ändå ledde polisen/NOA dit. Jag är medveten om att de hade sökt där tidigare, men det låter ju nu som att det var mobiltrafiksarbetet som ledde dem till fyndplatsen under dagen, och eftersom MGM:s mobiler torde ha varit stilla sedan måndagen när de häktades så undrar jag om de inte borde inte ha kunnat sett den trafiken typ egentligen redan från dag 1 de fick tillgång till den? Men de kanske inte fick det förrän efter ett par veckor pga någon tillståndsprocess från operatörerna?
Citera
2022-11-03, 21:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Jaha. Jag kollade bara satellitbilder. Det är en bom.

Finns även en bom i slutet på vägen. Alltså väldigt nära korsningen mot JJs pappas gård.

Tack, jag trodde också att det var en bom.

Annars bommade jag fel...
Citera
2022-11-03, 21:16
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är en riktigt bra gissning. Tror du kan ha rätt här. Något har uppmärksammats i meddelandet och ljudet på en toalett kan vara lite speciellt. Kanske hörs det även på Toves röst att hon är lite orolig. TT kände att det blev hotfullt och därför gick hon in på toa och ringde samtalet. När hon öppnar toadörren för att gå ut står mgm beredda att överfalla TT.
Hon kan ju ha ringt och lagt telefonen åt sidan så själva mordet blev inspelat på mobilsvar. Då är det klart att polisen sätter högsta prio när dom får höra det.
Citera
2022-11-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kolla på min karta från i morse från "min Karta" och välj "Karta" uppe till höger och zooma in.

Min Karta - Fyndplats, ungefär:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

En användare som verkar varit på plats pekade sträckan som var avspärrad.
Större delen av vägen under den röda pricken var avspärrad. Från t korsning till t korsning.

Min bedömning är här.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=512133&n=6357709&z=13&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false
Citera
2022-11-03, 21:20
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
De är ju bara 21 år. Är det skruvat med romantiska känslor?

Det är högst normalt med att känna sig BS i den åldern iaf idag.
Så länge det handlar om nyfikenhet och kärlek mellan individer så är det inget konstigt med det, synd att man själv aldrig känt den känslan……..men så är man en gubbe också, däremot är det väldigt lätt att acceptera det eftersom det bara är kärlek som styr vilken man blir kär i ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
På vilket vis är dina "taggar" relevanta annat än att för och efternamn framgår, om det. nu stämmer på MGM ? Läs reglerna till forumet.

edit för övriga så är det inga bilder på MGM utan emojis med för och efternamnet öppna inte skiten.

Polis har spårat tjejerna och evtl m h a sc.

Moderatorn har lagt länkar i första inlägget till inlägg med dokument från domstolen. Hur det är ett svar på din fråga får du räkna ut själv.

Ok.
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Åh herre hud vad många inlägg sedan igår kväll. Jag ber om ursäkt ifall jag frågar något som redan avklarats.

Har polisen avbrutit sin tömning av dammen eller hoppas de fortfarande på att hitta ägodelar där?
Citera
2022-11-03, 21:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH och JJ blev rädda att TT skulle anmäla de för droginnehav... TT var trött på att de förser hennes vänner med knark.... hon var orolig och trött på att se hur de förstördes.....
Hur vet du det?
Om det är en gissning, så är det bra om du skriver det.
Citera
2022-11-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det står i sammanfattningen att hon var hästintresserad och bl.a hade hästar hos sin farfar

Menar du den här meningen i Grevens sammanfattning?

Häst-tjej. Talas om att hon hade hästar på sin fars gård.

Den har hamnat fel, den ska stå under JJs beskrivning, det är hennes pappa som har gård med hästar.
TT håller inte på med hästar och hennes pappa bor inne i stan.
Citera
2022-11-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Man kan inte se några inlägg där ändå va?

Det kan man inte. Får se det som kriminalhistorisk dokumentation om konton går upp i rök.
Citera
2022-11-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Att sitta är kanske inte så farligt för en kriminell eller kriminell wannabe men vi pratar två ”vanliga” flickor som har suttit med restriktioner i över två veckor. Tror inte de kan alla knep och kör med ”ingen kommentar” igenom förhör efter förhör. De längtar efter sina mammor och vill att detta ska vara en riktigt läskig dröm. Deras vän är död och det är högst sannolik att de är skyldiga.

Är det två "vanliga" flickor som mördar?!
Är inte dessa två, om det är som allt verkar tyda på, i högsta grad kriminella?!
Mord är det grövsta en människa kan göra sig skyldig till.
"Deras vän är död" och du får det att låta som om de inte alls vore ansvariga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in