2022-11-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag tror helt enkelt bara det är ett ställe hon (dom) vet att dom kan göra sig av med kroppen på. Att chansa på att åka till nåt ställe man inte känner till, eventuellt mitt i natten, är lika dumt som nåt annat alternativt; finns ju en stor risk att både bli påkommen och att inte hitta nåt vettigt ställe att dumpa på.

Ja från början är ju det här med människorov/mord riktigt illa.
Så särskilt planerat lär det inte ha varit att på fyllan ha ihjäl sin egen kompis (nåja) i sin lgh och sen påkalla halva Vetlanda och grannar som vittnen i o m färden till McD.

Och sen gömma kroppen på grannes jakt(?)marker.

Så inget ställe blir särskilt bra efter de förutsättningarna. Istället hade ju tillbägagångssättet och gömman varit mera ”stealth” s a s om detta var planerat.

Samtidigt så hade hon/de varit huvudmisstänkta från första dag. Med ett och annat att förklara trots att de försökt sig på ett väldigt planerat brott.

Så jäkla onödigt detta.

(En långsökt tanke är om polisen varit riktigt Sherlock Holmes och hittat hästhovspår längs den utpekade vägen. Kan också vara ”kartläggning av rörelsemönster”)
Citera
2022-11-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Jag tycker ändå att det borde ha funnits någon övervakningskamera som fångat upp en film på VEM som leder bort cykeln från Storgatan 71 till Gränsgatan 16. De eventuella vägarna från plats A till plats B är ju mellan/bakom husen. Eller vad tror ni?

Det är 7 hus, många flerfamiljhus från plats A till B.

Man kan ju önska det vore så, men är nog inte jättevanligt med övervakningskameror i dessa områden här i Vetlanda tyvärr 😕
Citera
2022-11-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Så när grannen säger (typ) "det lät som en kropp som ramlade" så tycker du inte att det stämmer med... En kropp som ramlar?

Just den beskrivningen har jag missat. Det jag tog fasta på var att han sa att ljudet var så högt så taket skakade. Efter han knackat på hör han andra typer av ljud, någon som sparkar i väggen.

Skedde det i badrummet så var säkert golvet flyspacklat med betonggolv. Då krävs det ännu större kraft för att det ska höras.
Citera
2022-11-04, 10:42
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är inte ovanligt att skyldiga nekar och aldrig erkänner. Se på Johanna Möller och Tishko, som aldrig erkänt trots dömda för livstid.

johanna Möller är en extrem psykopat/narcissist som manipulerar sin omgivning. Det betyder att bägge dessa 2 tjejer är det? Tror inte det faktiskt. En verkar lågbegåvad och den andra har hästar som sitt stora intresse. Men vi får helt enkelt avvakta och se.
Citera
2022-11-04, 10:43
Medlem
MrFiremans avatar
Är det helt säkert att Tove var död när hon fördes bort från lägenheten?
Kan hon ha varit svårt misshandlad men ändå kapabel att stå på egna ben för att därefter bli bortförd till fyndplatsen där misshandel fortsatte som senare blev hennes död?
Citera
2022-11-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En teori är att hon har blivit påhoppad i badrummet med ett strypningsförsök. Det kan ta alltifrån ett par sekunder till minuter att få still på offret. Då tror jag någon tog upp ett löst handfat i desperation och drömde det rakt ner. Både på T och golvet.

Det grannen beskriver att han hörde tycker jag inte överensstämmer med en kropp.

Tycker det är jättekonstigt att två tjejer är så samspelta, hade båda hat till TT lika mycket då?
Citera
2022-11-04, 10:47
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Kan hon ha varit svårt misshandlad men ändå kapabel att stå på egna ben för att därefter bli bortförd till fyndplatsen där misshandel fortsatte som senare blev hennes död?

Det är inte omöjligt.

"Under torsdagen inriktar man sig på att säkra bevis i skogspartiet öster om staden. Man använder specialtränade hundar.
– Det är en förhoppning att vi ska kunna utreda om det är brottsplatsen eller bara fyndplats, säger Jonas Lindell, chef för lokalpolisområde Höglandet"
Citera
2022-11-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Uppgiften om att hon setts till häst på söndagen när TT anmäldes försvunnen fick polisen ganska tidigt. Strax efter det blev ”känt” vilka MGM var.

Finns bom från båda sidor på vägen. Nedanför backen nära fyndplatsen. Och även vid denna dammen du nämner. Dessa var öppna under söndagen och ända fram till denna vecka.

Troligen har polisen spårat JJs rörelsemönster med mobilen under söndagen och sett att hon rört sig i området även fram på söndag förmiddag/mitt på dagen.

Poliserna har sökt ridvägar JJ brukar ta i ett relativt tidigt skede och även vid dammen. Men de har inte sökt exakt på fyndplatsen tidigare.

Hon är välbekant med området och vet att markägare jagar och bedriver skogsbruk.

Tack för svar på några undringar där. Då har de varit väldigt nära. Hon eller pappan eller annan lär ha berättat att hon red på söndagen då. Och kanske t o m var. Ligger hon en bit in från en sån väg in så kan man kanske inte klandra polisen helt då de jobbat väldigt brett även geografiskt men ändå måste det kännas lite jobbigt att ha varit så nära då.

En detalj jag kommer att tänka på är om bommarna öppnats för polisen på söndagen eller att de även var öppna natten mot söndag då?

Fyndplatsen kräver ju helt klart ett fordon av nåt slag. Jag stod och kollade på en Suzuki Alto igår och de är verkligen microbilar. Men det går. Den är 160 cm bred. Och ”trunken” är 130 liter och en människa har samma volym i liter som kg i sin vikt då så i teorin kan det gå men baksätet är nog förstahandsvalet då det ändå finns en bakdörr på dessa minibilar.

Och trångt innebär chans för avsättning av DNA och annat.
Citera
2022-11-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
Polisen utreder om fyndplatsen även kan vara brottsplats, så det är inte uteslutet att hon var vid liv när de lämnade lägenheten. Jag har tidigare varit inne på tanken att TT var medvetslös när hon fördes ut från lägenheten och dödades där hon dumpats, då det skulle förklara varför likhund ej markerat i lägenheten eller bilen (om så är fallet).
Citera
2022-11-04, 10:53
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVM
Väldigt många mord där mördaren känner ditt offer/nära relation sker just i hemmen. Ofta tänker de inte klart. Ofta är de heller inte särskilt smarta. Nästan aldrig är de smartare än 100 års utvecklad forensik och förhörsteknik. Faktum är att ingen utom de själva vet om de hade bestämt sig precis innan hon klev igenom dörren eller under tiden som ledde upp till "händelsen". De kommer att prata och kroppen kommer öven den att berätta. Att sitta och vara bombsäker just nu är bara omoget. Dvs inte riktigt redo än.

Det finns absolut ingenting som tyder på att detta är planerat. I så fall har de planerat att göra allt för att få misstankarna riktade på sig.
Ingen tror väl att ett planerat mord utförs i GM:s lägenhet under stort väsen, och dessutom i fyllan. Noll koll på något så elementärt som signaler från mobiltelefoner. Sen begrava kroppen i bekanta trakter väldigt nära hemmet. Där polisen lär leta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Polisen utreder om fyndplatsen även kan vara brottsplats, så det är inte uteslutet att hon var vid liv när de lämnade lägenheten. Jag har tidigare varit inne på tanken att TT var medvetslös när hon fördes ut från lägenheten och dödades där hon dumpats, då det skulle förklara varför likhund ej markerat i lägenheten eller bilen (om så är fallet).

Om bara grannarna hade ringt polisen....fyfan.

Jag hoppas detta fall leder till nån slags ändring bland svenskar när det kommer till höga ljud och dunsar mitt i natten. I fallet med Lovisa Lindh hördes även skrik, samma med Wilma. Men svenskar är så anti sociala att man sällan ringer polis ens när det finns klara tecken på att något inte stämmer. Våga lägga näsan i blöt.
Citera
Medlem
Novamis avatar
Finns det någon kartbild där intressanta iaktagelser gjorts.
Tänker om det finns överblic/karta över cycelkn, där hon hittades, misstänkas lägehter, mcdonalds osv?

Har så svårt att greppa platsen hon hittades på i förhållande vart hon sågs senast, hittar inget i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in