2022-11-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evssbb
Har tyvärr inte tid att läsa hela tråden under arbetsveckan. Har kollat sammanfattningarna. Men hittar ingen uppgift om var fyndet gjordes.
Har något pekat ut var man hittade kroppen?
Är det någonstans in på den här vägen?
https://maps.app.goo.gl/ySCYngd4CYAH1nLq7

Det är vad jag förstått på vägen mellan skurebo 5 och skurebo koltorpet 1. Men det har jag endast fått berättat till mig här
Citera
2022-11-04, 09:03
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Dråp innebär likgiltighet inför att utgången för offret blir dödsfall. Kanske enklast förklarat så. Sedan varför GM utsätter offret för det är en sekundär fråga. Hot eller misshandel kan ligga till grund helt klart. Det har du rätt i.

Nej nej nej, likgiltighet inför utfallet är likgiltighetsuppsåt. Har GM blivit hotat innan av T är det möjligen dråp.
Citera
2022-11-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Kan säkert ge sådana symptom men tror inte hon har någon sådan diagnos. Mer lite av den lenbakade sorten..

Lenbankade sorten?
Citera
2022-11-04, 09:05
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Ung person är hos bekant(a) och försvinner, hittas sen död utomhus. Med de premisserna tror jag inte det handlar om 1%, men jag är ingen kriminolog. Normalt var dumt sagt. Men det är åtminstone inte så värst ovanligt när en person mördas inne i en lägenhet och måste transporteras därifrån.

Är inte en procent ovanligt? Och en halv procent när det kommer till kvinnor? Lever vi i helt olika världar, du och jag?
Citera
2022-11-04, 09:09
Medlem
Vet nån om det stämmer att JJs ex råkade ut för mordbrand? Någon skrev det i tråden men det verkar inte uppmärksammas. Om det är så är det ju väldigt intressant för fallet...
Citera
2022-11-04, 09:11
Medlem
Kattvindens avatar
Det har väl uppmärksammats. Hon sägs ha tänt eld på sitt ex ytterdörr.
Citera
2022-11-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Nej nej nej, likgiltighet inför utfallet är likgiltighetsuppsåt. Har GM blivit hotat innan av T är det möjligen dråp.

Dråp är när man inte haft uppsåt att döda en annan person men när man orsakar annan sådan skada att personen avlider OCH att även om uppsåtet inte var att döda så var våldet av sådan karaktär att den misstänkte borde förstått att det var förenat med fara för liv och hälsa. U With me?

Uppsåt och rekvisit är det som bedömer mord/dråp.
Citera
2022-11-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Vet nån om det stämmer att JJs ex råkade ut för mordbrand? Någon skrev det i tråden men det verkar inte uppmärksammas. Om det är så är det ju väldigt intressant för fallet...

Ingen vet om det stämmer men hon har figurerat i en sådan utredning vad jag läst här. Sedan om det är sant eller ej. Vet vi inte.
Citera
2022-11-04, 09:13
Medlem
Kanske redan spånats kring detta.. O kanske har jag missat viktiga detaljer...

Men hennes kille. Är han helt ute ur ekvationen?

KAN det vara så att det är som tjejerna sagt, att de blev sams, Tove gick hem o något hände mellan henne o killen?

Eller att hon helt enkelt faktiskt blev överfallen på väg hem?

Men det som är märkligt är dunsarna från lägenheten. Kanske har GM fått panik när grannarna ringde på, o ville få tyst på sitt offer o hade ihjäl henne?

Oavsett så är det märkligt att BÅDA tjejerna tigit som de gjort. De är så unga, o har aldrig gjort något brottsligt (som de åkt fast för)... Antingen är förhörledarna helt värdelösa eller så är tjejerna totalt hjärndöda båda två som orkar hålla fast vid sitt nekande om de verkligen är skyldiga.

Tittar mycket på förhör på Youtube från amerikanska brottslingar o mördare. Inte ens tungt kriminella brukar orka hålla uppe en fasad under så lång tid. I synnerhet inte när det är flera inblandade i brottet.

Kanske har de planerat detta under lång tid, istället för att det skulle vara i stundens hetta? Det skulle kanske förklara varför de är duktiga på att hålla tyst...

Vad tror ni?
Citera
2022-11-04, 09:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissHey

KAN det vara så att det är som tjejerna sagt, att de blev sams, Tove gick hem o något hände mellan henne o killen?

Men det som är märkligt är dunsarna från lägenheten. Kanske har GM fått panik när grannarna ringde på, o ville få tyst på sitt offer o hade ihjäl henne?

Oavsett så är det märkligt att BÅDA tjejerna tigit som de gjort. De är så unga, o har aldrig gjort något brottsligt (som de åkt fast för)... Antingen är förhörledarna helt värdelösa eller så är tjejerna totalt hjärndöda båda två som orkar hålla fast vid sitt nekande om de verkligen är skyldiga.

Tittar mycket på förhör på Youtube från amerikanska brottslingar o mördare. Inte ens tungt kriminella brukar orka hålla uppe en fasad under så lång tid. I synnerhet inte när det är flera inblandade i brottet.

Kanske har de planerat detta under lång tid, istället för att det skulle vara i stundens hetta? Det skulle kanske förklara varför de är duktiga på att hålla tyst...

Vad tror ni?

Toves pojkvän har hörts flera gånger av polisen.

Han är inte misstänkt för någon inblandning överhuvudtaget.

Hade han varit misstänkt så skulle även han sitta häktad vid detta laget.
Citera
2022-11-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var mest på skämt men ibland kan det ju finnas såna anledningar till att expertis inte är på plats.

Bara för att förtydliga så menar jag alltså om denna ”kartläggning av deras rörelsemönster” kunnat gå snabbare.

Det är ju inte hur de rört sig i arresten resp häktet som hjälpt polisen utan det bör vara nåt tekniskt som fastställt den.
Eller så mörkar man att någon pekat ut platsen.

Jag förstår att det var något du drog till med men det finns ett stort allvar i det. Det räcker inte med att utöka antalet poliser, det måste till mer personal även runtomkring för att få allt att snurra.
Citera
2022-11-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissHey

Vad tror ni?

Varför åkte då Toves mobil mellan JJs lägenhet och McDonalds? Varför stod cykeln kvar? Med påsen i? Varför hittades hon i skogen bara km från JJs pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in