2022-11-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inte klarlagt att att hon sov hos sin pappa söndag-måndag, det har endast nämnts i tråden som spekulationer, så sluta använd det som bekräftad fakta.

Ok. Tycker ändå det låter rimligt. Hade iaf inte velat sova i en lgh där någon precis blivit mördad… snacks om ångest deluxe. Eller obehag kanske? Idk.
Citera
2022-11-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Verkar i te vara omöjligt.
Är det fastställt att hon sov hos pappan mellan sön och mån?

Nej det är det absolut inte. Har endast kommit upp i tråden som spekulation.
Citera
2022-11-04, 08:52
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Måste vara någon typ av substans inblandad känns det som. Hur vanligt är det med benzo i sådana här små städer?.. de kanske var avtrubbade pga något sådant. Idk. I kombo med alkohol kanske man blir stööörd deluxe.

Nja. Räcker väl med att titta på M för att se att det skulle gott räcka med alkohol. Syns ju tydligt att det är något avvikande med henne. Typ hjärnskada/fosterskador whatever.
Citera
2022-11-04, 08:52
Medlem
Har tyvärr inte tid att läsa hela tråden under arbetsveckan. Har kollat sammanfattningarna. Men hittar ingen uppgift om var fyndet gjordes.
Har något pekat ut var man hittade kroppen?
Är det någonstans in på den här vägen?
https://maps.app.goo.gl/ySCYngd4CYAH1nLq7
Citera
2022-11-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Nja. Räcker väl med att titta på M för att se att det skulle gott räcka med alkohol. Syns ju tydligt att det är något avvikande med henne. Typ hjärnskada/fosterskador whatever.

Jag hör vad du säger.
Jag kollade hennes TikTok och kände väl också att något var off men kan inte sätta fingret på vad. Jag tänker mer åt asp-aut hållet. Eller vad tycker du?
Citera
2022-11-04, 08:55
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Nej men stopp. Förmodligen har TT dumpats på platsen tidigt söndag morgon. Därefter har JJ åkt ut till sin pappa och sågs rida förmiddag/mitt på dagen någon gång på söndagen.

Jag tycker det är intressant att JJ skulle haft så mycket för sig på söndagen- sälja pappans grep, rida osv, med tanke på att hon haft förfest, festat på Nöjet, varit full (kanske lite droger på det?), haft ihjäl en person, dumpat den och behövt försöka tänka ut en story med MH, pratat med lite vänner osv. Hon tycks ju inte ha sovit en blund på 36 timmar isåfall, innan hon går och lägger sig söndag kväll. Vad finns det för droger som håller en igång så länge, och kan hon ha haft tillgång till det?
Senast redigerad av SuraStina 2022-11-04 kl. 09:11.
Citera
2022-11-04, 08:55
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evssbb
Har tyvärr inte tid att läsa hela tråden under arbetsveckan. Har kollat sammanfattningarna. Men hittar ingen uppgift om var fyndet gjordes.
Har något pekat ut var man hittade kroppen?
Är det någonstans in på den här vägen?
https://maps.app.goo.gl/ySCYngd4CYAH1nLq7

https://www.bildtagg.se/bild/xqvkfrsgs4v8bm5v4l0xyrf7

Innanför där
Citera
2022-11-04, 08:58
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag tycker det är intressant att JJ skulle haft så mycket för dig på söndagen- sälja pappans grep, rida osv, med tanke på att hon haft förfest, festat på Nöjet, varit full (kanske lite droger på det?), haft ihjäl en person, dumpat den och behövt försöka tänka ut en story med MH, pratat med lite vänner osv. Hon tycks ju inte ha sovit en blund på 36 timmar isåfall, innan hon går och lägger sig söndag kväll. Vad finns det för droger som håller en igång så länge, och kan hon ha haft tillgång till det?

Amfetamin, kokain m,m. Amfetamin är inget ovanligt alls i småstäder
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Japp håller med 😊 Dock vill jag klargöra att jag inte själv tror på teorin om en romantisk relation, som sagt har det varit en av många idéer som jag kastat ut för att försöka förstå bakomliggande motiv/konflikt.

Brainstorming är faktiskt en bra metod för att hitta möjliga motiv. Ju fler alternativ man spånar fram, desto större är chansen att någon av dem ligger nära sanningen!

Jag drar mig dock personligen för att spekulera alltför mycket kring motivet eftersom det är så diffust i detta fallet. Jag vill gärna ha fakta att gå på, och just när det gäller motivet så finns det absolut nada förutom att vi vet att Tove och JJ hade nån konflikt.

Tycker det är extremt märkligt att det inte har framkommit i tråden än vad som var orsaken till att kompisgänget splittrades i 2 delar och att Tove och JJ blev så osams. Det har ju trots allt skrivits en del uppgifter om dem i tråden som bara kan komma från personer som antingen känner dem, eller som har fått uppgifterna via nån annan som känner dem.
Citera
Medlem
Väldigt kort men bra från P4. Flera grannar har hört saker. Det är ju bra med flera vittnen som hört samma sak. Nu förstår jag varför det varit så mycket uppgifter om det eftersom det är flera grannar som är vittnen. https://sverigesradio.se/artikel/reportern-om-dunsar-i-misstankta-kvinnans-lagenhet-grannarna-har-fatt-en-forklaring
Citera
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Jag hör vad du säger.
Jag kollade hennes TikTok och kände väl också att något var off men kan inte sätta fingret på vad. Jag tänker mer åt asp-aut hållet. Eller vad tycker du?

Kan säkert ge sådana symptom men tror inte hon har någon sådan diagnos. Mer lite av den lenbakade sorten..
Citera
2022-11-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Nu har dom suttit häktade i flera veckor. Det måste ta på psyket. En normal person hade gett upp vid det här laget eller att polisen med alla förhör fått in dom i en fälla.

Men vad händer? Mörkar polisen för att säkra utredningen och de har redan erkänt i häktet eller vad händer?

Det är inte ovanligt att skyldiga nekar och aldrig erkänner. Se på Johanna Möller och Tishko, som aldrig erkänt trots dömda för livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in