Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-30, 01:18
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Bl a Guardian har skrivit en del på sistone om britternas besvikelse över Brexit och att de vill tillbaka till EU. Sunak har att agera på det om han vill sitta kvar och det vill han nog. Kanske förhandlar han en fördelaktig deal med EU innan brittisk återanslutning, så EU kan öppna upp för invandring av indisk medelklass. Det kan inte uteslutas och hade varit odelat positivt.

Apropå Trump och demokrati så finns det endast en amerikansk president som försökt en statskupp. Ridå.

Jag har inget emot globohom, det låter sympatiskt.

Guardian tippade även dem fel 2016 och de är ju heller inte politiskt obundna, tvärtom väldigt färgade.
Det är lite som att läsa Aftonbladet i tron om att få helt objektiva nyheter om SD här hemma.

Trump nämnde jag tidigare som ett exempel på hur undersökningsföretag haft helt fel. Jag gjorde således en poäng för att visa på logisk inkonsekvens i ditt bestämda påstående om att EU är något som britterna vill för att du har läst vad mainstream-medier och undersökningsföretag (f.ö. till stor del finansierade av dessa medier) säger. Det är således fullständigt irrelevant att läsa vad du har för personliga åsikter om Trump och hur demokratisk han är.

Huruvida du tycker globohomo låter sympatiskt eller inte är inte heller relevant i en diskussion där poängen var att du är för färgad för att kunna göra någon nyanserad analys av den faktiska opinionen.
Det var onekligen bara ett bisarrt svar som visar på min poäng.

Nu säger jag verkligen inte att du är en idiot här men kära någon passar du utmärkt väl in i mallen på en sådan. Jag ger dig alltså en förklaring på varför det inte är rimligt att förlita sig på undersökningsföretag i dessa tillfällen och ber dig att ge exempel på ett undersökningsföretag som prickade rätt 2016 som nu hävdar att britterna vill tillbaka in i EU och istället för att ge ett sådant exempel blir ditt enda svar att det har stått så här i någon vänstervriden tidning.
Jag ger sedan exempel på tidigare tillfällen i nutidshistoria där samma sorts undersökningsföretag prickat helt fel och du börjar svamla massa subjektiva åsikter om en politisk företrädare som är helt off-topic. Jag gör till sist en kommentar om hur du framstår vara för färgad och onyanserad för att kunna göra en objektiv analys av läget och ditt enda svar blir då hur pass bra du tycker globalism är, som att ditt bekräftelse till mitt påstående var någon slags triumfargument.

Det är så många logiska felslut att det nästan är fascinerande.
Nu säger jag inte att jag kräver några skrivna mästerverk här på forumet (inte ens av mig själv).
Men seriöst, för helvete, GulMardek?
Det är möjligt att argument som "Trump är en skithög och jag är för globalism!!!" fungerat jättebra för dig i "intellektuella" samtal om politik med dina hipster-kompisar men här på forumet tvingas du dessvärre prestera betydligt mer än så om du ska ha någonting som helst att komma med.

Det är sagt med all välvilja, om du fortsatt för politiska diskussioner på det här viset kommer du spendera livet väldigt frustrerad över att ingen förstår dina synpunkter för att istället bara ta dig för en komplett idiot.
Citera
2022-10-30, 01:31
  #122
Medlem
GulMardeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Guardian tippade även dem fel 2016 och de är ju heller inte politiskt obundna, tvärtom väldigt färgade.
Det är lite som att läsa Aftonbladet i tron om att få helt objektiva nyheter om SD här hemma.

Trump nämnde jag tidigare som ett exempel på hur undersökningsföretag haft helt fel. Jag gjorde således en poäng för att visa på logisk inkonsekvens i ditt bestämda påstående om att EU är något som britterna vill för att du har läst vad mainstream-medier och undersökningsföretag (f.ö. till stor del finansierade av dessa medier) säger. Det är således fullständigt irrelevant att läsa vad du har för personliga åsikter om Trump och hur demokratisk han är.

Huruvida du tycker globohomo låter sympatiskt eller inte är inte heller relevant i en diskussion där poängen var att du är för färgad för att kunna göra någon nyanserad analys av den faktiska opinionen.
Det var onekligen bara ett bisarrt svar som visar på min poäng.

Nu säger jag verkligen inte att du är en idiot här men kära någon passar du utmärkt väl in i mallen på en sådan. Jag ger dig alltså en förklaring på varför det inte är rimligt att förlita sig på undersökningsföretag i dessa tillfällen och ber dig att ge exempel på ett undersökningsföretag som prickade rätt 2016 som nu hävdar att britterna vill tillbaka in i EU och istället för att ge ett sådant exempel blir ditt enda svar att det har stått så här i någon vänstervriden tidning.
Jag ger sedan exempel på tidigare tillfällen i nutidshistoria där samma sorts undersökningsföretag prickat helt fel och du börjar svamla massa subjektiva åsikter om en politisk företrädare som är helt off-topic. Jag gör till sist en kommentar om hur du framstår vara för färgad och onyanserad för att kunna göra en objektiv analys av läget och ditt enda svar blir då hur pass bra du tycker globalism är, som att ditt bekräftelse till mitt påstående var någon slags triumfargument.

Det är så många logiska felslut att det nästan är fascinerande.
Nu säger jag inte att jag kräver några skrivna mästerverk här på forumet (inte ens av mig själv).
Men seriöst, för helvete, GulMardek?
Det är möjligt att argument som "Trump är en skithög och jag är för globalism!!!" fungerat jättebra för dig i "intellektuella" samtal om politik med dina hipster-kompisar men här på forumet tvingas du dessvärre prestera betydligt mer än så om du ska ha någonting som helst att komma med.

Det är sagt med all välvilja, om du fortsatt för politiska diskussioner på det här viset kommer du spendera livet väldigt frustrerad över att ingen förstår dina synpunkter för att istället bara ta dig för en komplett idiot.

Du får försöka släppa 2016 och det som hände då, nu är vi snart inne i 2023 och en etnisk indier leder den brittiska återföreningen med EU, som brittisk premiärminister. Jag räknar med att det blir en hel del invandring av kvalificerad indisk medelklass till EU framöver. Toppen, eller hur?
Citera
2022-10-30, 02:55
  #123
Avstängd
wwrs avatar
Nu verkar Johnson ha bestämt sig för att representera landet vid klimatmötet, istället för Sunak! De kanske kör med dubbla premiärministrar?

https://www.theguardian.com/politics...climate-summit

Han åker nog dit för att blaja om hur viktigt det är att alla andra länder förstör sig själva med klimatåtgärder, men hur just Storbritannien gör kan han inte uttala sig om, eftersom det inte är han som bestämmer.

De kanske har en indisk premiärminister som för en bra politik för landet och en snackpåse som far runt och och ger tomma löften som landet inte behöver uppfylla eftersom han inte ingår i regeringen.

Johnson vågar inte ställa upp i val till landets ledare, men han vill åka och representera landet på det stora mötet! Han blir ju den mest uppmärksammade brittiske representanten på mötet.

De skickar en föredetting som inte har ett sk-t att säga till om!

Sedan har de ju kung Kalle som också är hårt engagerad i klimatet men inte heller har ett dugg att bestämma över!

Storbritannien struntar i klimatet. Gretas kompis Kalle åker inte heller.
Citat:
But hours before this announcement, the environment secretary, Thérèse Coffey, described the summit as just “a gathering of people in Egypt”.

Asked why the prime minister was not attending, she told LBC: “The politically big significant things happen every five years … while at the same time, of course, the UK continues to show global leadership, as opposed to just a gathering of people in Egypt.”
https://www.google.com/amp/s/amp.the...no-10-confirms

Kungen och premiärministern struntar i att åka till klimatmötet. De skickar en nobody.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-30 kl. 03:31.
Citera
2022-10-30, 19:36
  #124
Medlem
Cliff.Booths avatar
Nu börjar SpAds-listan föt No. 10 så sakteliga fyllas på:

https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=716359742

Det verkar bara vara två Spads som klarade sig: Sheridan Westlake klarar sig alltid och John Bew är grymt smart.
Citera
2022-10-30, 19:47
  #125
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
En stor majoritet av britterna är idag remain. De vill återgå till att vara en provins i EU och inte en självständig nationalstat. Sunak kommer att implementera denna återanslutning, det är högst demokratiskt.

Som indisk-brittisk premiärminister representerar Sunak framtiden, och den stavas EU.

Visst var det ett misstag, men kommer ta många år , kanske årtionde innan en återanslutning sker.
Var står Rishi Sunak i denna fråga ?

Den stora mängden Båt och långtradare flykting försök över engelska kanalen med oftast katastrofala och tragiska kanske kan på verka i någon riktning för eller mot återanslutning.
Citera
2022-10-31, 11:52
  #126
Medlem
Guillounisms avatar
The Jewish Chronicle - världens äldsta judiska tidning som de säger själva - har analyserat det judiska inslaget i den nya regeringen som Rishi Sunak ska basa över:

Rishi reshuffle: The Jewish movers and shakers in Sunak’s new government

Seven key ministers in Rishi Sunak's government are either Jewish, descended from Jews, or married to Jews


https://www.thejc.com/news/politics/rishi-reshuffle-the-jewish-movers-and-shakers-in-sunak's-new-government-44gKgDb3wf5iU7mFlE8r98

Vad gäller premiärminister Rishi Sunak själv uppmärksammar tidningen också att han är en filosemit av rang:

'British Jews shine in almost every field': Rishi Sunak's love letter to Britain's Jews

'It is only right that we celebrate the great achievements of the Jewish community, whose contributions have truly shaped our nation’s journey and identity'


https://www.thejc.com/news/politics/...yYV1Gmoh6klmDF
Citera
2022-10-31, 19:53
  #127
Medlem
Cliff.Booths avatar
Det här ser lovande ut:

https://order-order.com/2022/10/31/n...-make-best-pm/

Citat:
“who would make the best Prime Minister”:

Rishi Sunak 41% (+2)
Keir Starmer 37% (-1)
Citera
2022-10-31, 21:01
  #128
Medlem
GulMardeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Visst var det ett misstag, men kommer ta många år , kanske årtionde innan en återanslutning sker.
Var står Rishi Sunak i denna fråga ?

Den stora mängden Båt och långtradare flykting försök över engelska kanalen med oftast katastrofala och tragiska kanske kan på verka i någon riktning för eller mot återanslutning.

Sunak har nog valts med den implicita föreställning att hen ska påbörja den brittiska återanslutningen till EU. Med till förhandlingsbordet kommer hen att ta förslag om att indisk medelklass ska få invandra till EU i stora mängder. Indisk medelklass är mycket produktiv och kommer att vara ett bra tillskott till EU.
Citera
2022-11-01, 15:47
  #129
Avstängd
wwrs avatar
Nu vet inte Swami Sunak om han skall åka på klimatmötet eller inte! Han måste väl konsultera Larry Fink och Ganesha först.
Citat:
Rishi Sunak may yet attend Cop27 climate summit, says No 10
Situation ‘under review’ after days of criticism and revelation Boris Johnson is seeking to attend
https://www.theguardian.com/politics...t-snub-climate

Skicka Johnson som planerat istället. Han kan lova en massa, men sedan säger Sunak nej.

Det gjorde Sunak med den brittiska batterifabriken Britishvolt. Först sade han ja, men när han blev PM sade han nej och räddade 1 miljard åt britterna. Vad gjorde svenskarna och EU - satsade 6 miljarder i Northvolt som inte har bevisat någon produktion ännu och media har tystnat.

__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-01 kl. 16:08.
Citera
2022-11-04, 00:24
  #130
Medlem
Cliff.Booths avatar
Nu består Private Office-delen av SpAds-listan för No. 10 av två personer:

https://order-order.com/2022/11/02/w...hief-of-staff/

Citat:
Guido hears that centrist think tank Onward’s Will Tanner is returning to No. 10 as Rishi’s deputy chief of staff. Hopefully Theresa May’s policies and strategy won’t be following him in through the famous black door…
Citera
2022-11-04, 07:53
  #131
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Nu består Private Office-delen av SpAds-listan för No. 10 av två personer:

https://order-order.com/2022/11/02/w...hief-of-staff/

Citat:
Guido hears that centrist think tank Onward’s Will Tanner is returning to No. 10 as Rishi’s deputy chief of staff. Hopefully Theresa May’s policies and strategy won’t be following him in through the famous black door…

Det här blir fint ...
Citat:
But May's own stance on Brexit was unclear for several months, as she kept repeating that 'Brexit means Brexit' without any further explanation.
https://journals.openedition.org/osb/2048

Citat:
DW's Conflict Zone guest this week was one of the prickliest thorns in May's side, hard-line Brexiteer Mark Francois. He said the existing Withdrawal Agreement negotiated by May's team and the EU was "as dead as a dodo," using typically militaristic language and calling it a "surrender document."

"Theresa May was always a Remainer; her heart was never in leaving. She always saw it [Brexit] as a kind of damage-limitation exercise," Francois said.
https://www.dw.com/en/crowned-define...gns/a-49080718

...

Sunak har ändrat sig. Nu skall han åka på klimatmötet nästa vecka. Att Johnson tänkte ta chansen och representera Storbritannien istället blev för mycket för Rishi
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-04 kl. 08:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback