2022-11-04, 01:21
Medlem
Skorpionmammas avatar
Följt tråden ett tag och det blir ju så att man funderar över ev händelseförlopp osv och har en egen liten hypotes.

T följde ju med J och M frivilligt och kände mao ingen oro för sig själv. Sen kommunikation med pv att allt är ok. I lägenheten, kan nån av de andra gett henne något i drink, flaska mm och att när det började verka så förlorade hon balansen och snubblade runt vilket skulle kunna förklara de kraftiga dunsarna grannar hört och att de andra knackningarna beror på att T fått nån form av krampanfall? Har haft liknande upplevelser med höga dunsar mm från en fd granne som nyttjade droger och vid ett tillfälle fick denna grannen fulknark, h*n fick en hjärnblödning, trillade omkring och ev kramper. Är så fallet med T så kan det förklara de ljuden. Gällande att bära ner T. Som fd hästjej så bar vi i stallet mycket tunga säckar med foder och man lär sig bära och parera tyngden. Om T var medvetslös eller redan död så var det nog inga större problem för J att ha henne över axeln och med lite hjälp av M få ner kroppen ganska snabbt och tyst till en bil.

Om T levde på vägen ut där hon blev dumpad så har ju ev droger och hjärnskador gjort henne oförmögen att röra sig och alltså fått ligga och antagligen sakta frysa ihjäl.

Ber om ursäkt om jag upprepar något som kanske redan tagits upp. Och det är luckor i min hypotes, för trött nu.
Citera
2022-11-04, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Reportern talar överpedagogiskt som om det vore barnprogram eller åtminstone fjortisnytt.
Något jag tycker sticker ut är när kompisen säger ”när Tove skulle…eh…cykla hem”

För visst var det något med en cykel? Det kändes som att kompisen ville betona att Tove minsann hade cyklat hem. Vet inte, tyckte bara det kändes konstigt att hon dels nämnde färdsättet men också hur det lät.
Citera
2022-11-04, 02:21
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
Något jag tycker sticker ut är när kompisen säger ”när Tove skulle…eh…cykla hem”

För visst var det något med en cykel? Det kändes som att kompisen ville betona att Tove minsann hade cyklat hem. Vet inte, tyckte bara det kändes konstigt att hon dels nämnde färdsättet men också hur det lät.

Vad pratar vi om för inslag här? Är man borta från denna tråd i några timmar så är det otroligt mycket att läsa ikapp. Vore tacksam om du kunde dela med dig så man kan kika
Citera
2022-11-04, 02:23
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Du får tycka vad du vill. Det berättar mer om dig än mig. Givetvis kan man via en större serie bilder på en person utläsa saker, saknar du den förmågan är vi alla glada att du inte jobbar inom rättsväsendet, utan ägnar dig åt enklare sysslor i vardagen.

Du ser ut att vara en riktig fena på att lösa brott. Var är T:s mobiltelefon?
Citera
2022-11-04, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Vad pratar vi om för inslag här? Är man borta från denna tråd i några timmar så är det otroligt mycket att läsa ikapp. Vore tacksam om du kunde dela med dig så man kan kika
Det var någon intervju från radio med en vän till tjejerna. Intervjun är i ett tidigt skede. Jag vet inte hur man citerar citerade inlägg men den finns några sidor tillbaka. Tjejen som intervjuades kallades för ”Sanna”.

Edit:

Här är den. https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
Citera
2022-11-04, 02:27
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Kanske är det vanligare, tjejer med add och killar med adhd. För mina barn är det dock tvärtom. Har själv levt med adhd (utvärderat hur jag fungerat och inte fungerat i livet) och måste säga att jag förstår lärare och andra som inte greppar hur dessa diagnoser påverkar barn/människor. Mig tog det ganska lång tid att förstå mina respektive barns behov. Och eftersom jag själv har svårt att i lugn och ro ta in och lyssna på andra människor blev ju situationen ofta densamma i familjen. Att jag sökte lösningar utifrån hur jag tyckte en lösning såg ut, istället för att lyssna ordentligt och acceptera att tex sonen ville sitta inne en härlig sommardag. Jag mådde dåligt av det och hade svårt att orka ta in att han, en atletisk kille som var bra på idrott, inte orkade/ville göra saker vissa dagar. Jag förstod inte och han gav inte uttryck för att må dåligt. Han var bara bestämd och kunde inte övertalas. Tog mig lång tid att landa i en bra känsla kring detta! Lärare på skolan tyckte han verkade trött och omotiverad trots att han alltid gått till skolan och vill göra rätt. Han orkar bara inte i alla lägen men är oftast riktigt bra i ämnen där lektionerna är intressanta och han inte behöver göra läxor. Det orkar han inte, inte för han e slö utan för att han helt enkelt tar slut att vara bland folk i skolan hela dagen. Ville med detta nog bara konstatera att det absolut kan finnas något underliggande i hennes personlighet som inte gått att läsa av för gemene man. Något som ev föräldrarna sett tidigare eller som nu blir tydligt givet vad som inträffat. Brasklapp: eller så är hon bara en helt vanlig halvtrist Vetlandabo utan ambitioner som fyllesneade

En dåres försvarstal. De kommer att sitta.
Citera
2022-11-04, 02:27
Medlem
cerns avatar
Så ingen av de två kvinnorna erkänner?

Måste vara två riktigt hårdnackade med starkt psyke. Inte många tjejer som klarar det.
Inte vad jag hört i alla fall, de flesta brukar ju bryta ihop ganska fort även män.
Citera
2022-11-04, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Måste vara två riktigt hårdnackade med starkt psyke. Inte många tjejer som klarar det.
Inte vad jag hört i alla fall, de flesta brukar ju bryta ihop ganska fort även män.

Minst en av de har narcissistisk och antisocial personlighetsstörning.

Någon chatthistorik mellan JJ och AW?
Citera
2022-11-04, 02:43
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Men hur är det med läsförståelsen?
Jag tar inte heller något som 100% fakta här inne, men om man anger en källa så har iallafall resten som läser det en möjlighet att bilda sin egen uppfattning om trovärdighet. När en användare som den vi nu diskuterar kommer in med ett sådant viktigt påstående VÄGRAR ange vart det kommer ifrån och bara svara med ”jag säger det nu” tycker du på allvar det känns seriöst? För det ser mest ut som någon tomte som försöker trolla.
Och jo, om du har hängt med lite i tråden så borde du vara medveten om att det är just sådant här som sabbar tråden och som påtalats av flera användare redan, och som skapat otroligt mycket irritation.

Words. Vi vet väl alla att tomtar inte kan trolla? De delar ut paket som ingen egentligen vill ha.
Citera
2022-11-04, 02:49
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Jaha. Har du några exempel?
Citera
2022-11-04, 02:55
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionmamma
Följt tråden ett tag och det blir ju så att man funderar över ev händelseförlopp osv och har en egen liten hypotes.

T följde ju med J och M frivilligt och kände mao ingen oro för sig själv. Sen kommunikation med pv att allt är ok. I lägenheten, kan nån av de andra gett henne något i drink, flaska mm och att när det började verka så förlorade hon balansen och snubblade runt vilket skulle kunna förklara de kraftiga dunsarna grannar hört och att de andra knackningarna beror på att T fått nån form av krampanfall? Har haft liknande upplevelser med höga dunsar mm från en fd granne som nyttjade droger och vid ett tillfälle fick denna grannen fulknark, h*n fick en hjärnblödning, trillade omkring och ev kramper. Är så fallet med T så kan det förklara de ljuden. Gällande att bära ner T. Som fd hästjej så bar vi i stallet mycket tunga säckar med foder och man lär sig bära och parera tyngden. Om T var medvetslös eller redan död så var det nog inga större problem för J att ha henne över axeln och med lite hjälp av M få ner kroppen ganska snabbt och tyst till en bil.

Om T levde på vägen ut där hon blev dumpad så har ju ev droger och hjärnskador gjort henne oförmögen att röra sig och alltså fått ligga och antagligen sakta frysa ihjäl.

Ber om ursäkt om jag upprepar något som kanske redan tagits upp. Och det är luckor i min hypotes, för trött nu.

Ja det är nog lite väl många luckor i din trötta hypotes. Till att börja med bör man inte posta trötta hypoteser med hål mitt i natten av ren respekt för den avlidna din respektlösa jävla nollkupong.

Det är extremt tveksamt att kramper från en överdos låter som någon som sparkar i väggen. Det lär knappast höras. Den döden möter många i sin ensamhet varje år utan att grannar reagerar. Eller menar du att MGM placerade BO i en position där hon i krampande tillstånd kunde sparka i väggarna på ett sätt som väckte grannarna mitt i natten? Det vore väl extremt korkat om man drogat personen i fråga? Din frivilligt ful knarkande granne fick nog frispel och vände upp och ner på lägenheten innan han tuppade av och det var det du hörde.

I detta fall är det nog mer troligt att MGM drogade BO och sedan sparkade henne besinningslöst och det förklarar dunsarna som grannarna hörde.

Det är för övrigt ganska stor skillnad på att bära en fodersäck/torvbal på 20 kilo och att bära en kropp som väger 60 kilo. Då blir det enklare om man är två. Din merit som f.d hästtjej är värd ungefär lika mycket som en rutten höbal som en häst har skitit på. Jämförelsen är så korkad att det inte ens borde kallas för en hypotes.
Citera
2022-11-04, 02:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Ja, jag tillhör dem som hade svårt att tro att de båda tjejerna skulle vara oskyldiga eller att det inte skulle vara fler inblandade. Två unga tjejer. Det borde ta max en till två dagar för polisen att förhöra dem var för sig och hitta luckor i deras berättelser eller att de inte är samstämmiga, så att någon av dem till slut skulle inse att det är helt lönlöst att neka. Men så har inte skett.

Lägg därtill att de häktats för människorov och inte mord. Hade mordet skett i lägenheten hade säkerligen funnits spår. Folk i tråden verkar tro att Tove slagits ihjäl i lägenheten, alltså "dunsarna", ett tiotal dunsar helt utan skrik. Det borde satt sina spår i lägenheten. Och sedan ska liket forslas ut också och transporteras bort. De flesta styckar en kropp när den ska forslas ut ur ett lägenhetshus, men här ska det alltså varit "hästtjejer" som är starka och burit henne över sina axlar som en hösäck obemärkt nedför trappen till, får man förmoda, en bil som de snabbt lyckats skaffa sig tillgång till.

Återstår att Tove blivit lurad att följa med eller mötas ute. Men varför ringde Tove till pojkvännen och berättade att hon är på väg hem? Skulle hon istället cyklat med en av gärningspersonerna på pakethållaren till fyndplatsen och där blivit dödad? Kanske. Polisen verkar tycka sig ha så mycket på fötterna som tyder på att en eller båda av de häktade tjejerna skulle vara skyldiga och det räckte till att få dem omhäktade. Men jag förbehåller mig rätten att tro att sanningen inte är så enkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in