Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Så ingen av de två kvinnorna erkänner?
Måste vara två riktigt hårdnackade med starkt psyke. Inte många tjejer som klarar det.
Inte vad jag hört i alla fall, de flesta brukar ju bryta ihop ganska fort även män.
Ja, jag tillhör dem som hade svårt att tro att de båda tjejerna skulle vara oskyldiga eller att det inte skulle vara fler inblandade. Två unga tjejer. Det borde ta max en till två dagar för polisen att förhöra dem var för sig och hitta luckor i deras berättelser eller att de inte är samstämmiga, så att någon av dem till slut skulle inse att det är helt lönlöst att neka. Men så har inte skett.
Lägg därtill att de häktats för människorov och inte mord. Hade mordet skett i lägenheten hade säkerligen funnits spår. Folk i tråden verkar tro att Tove slagits ihjäl i lägenheten, alltså "dunsarna", ett tiotal dunsar helt utan skrik. Det borde satt sina spår i lägenheten. Och sedan ska liket forslas ut också och transporteras bort. De flesta styckar en kropp när den ska forslas ut ur ett lägenhetshus, men här ska det alltså varit "hästtjejer" som är starka och burit henne över sina axlar som en hösäck obemärkt nedför trappen till, får man förmoda, en bil som de snabbt lyckats skaffa sig tillgång till.
Återstår att Tove blivit lurad att följa med eller mötas ute. Men varför ringde Tove till pojkvännen och berättade att hon är på väg hem? Skulle hon istället cyklat med en av gärningspersonerna på pakethållaren till fyndplatsen och där blivit dödad? Kanske. Polisen verkar tycka sig ha så mycket på fötterna som tyder på att en eller båda av de häktade tjejerna skulle vara skyldiga och det räckte till att få dem omhäktade. Men jag förbehåller mig rätten att tro att sanningen inte är så enkel.