Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Virker rart da at "sjefen" kun er siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse, mens
PSS er siktet for drap eller medvirkning til drap.
Med den beskrivelsen dommen gir av PSS, fremstår drapssiktelsen mot ham som mer uklar enn noensinne.
Enig, jeg fant lite som jeg syns kunne ha sammenheng med denne saken, egentlig.
Det som slo meg mest var, som flere andre påpeker, hvor utrolig gjennomsiktig alt dette har vært, virker ikke som han har brydd seg særlig om å skjule spor, i tillegg til til dette behovet for å skryte, ta bilder og videoer hvor man nærmest bader i kontanter som en viss fyr fra Andeby, hver gang han gjorde store kontantinnskudd.
Utover det så handlet det mest om identitetstyverier, som oftest utløst av at noen hadde lånt bort bank-ID'en sin (dette illustrerer meget godt hvorfor bankene terper på at man aldri, aldri må "låne bort" bank-ID'en sin), og jeg kan se for meg at OHG sitt pass og bruk av dette passer godt inn i akkurat denne typen operasjoner som dommen viser at PSS sysler med, men OHG og hans pass er ikke nevnt i akkurat denne dommen.
Sånn sett kan jeg helt klart se for meg både at, og hvorfor, PSS besitter en kopi av OHG-passet, men hvordan dette kan utløse en siktelse for medvirking til drap i Lørenskog-saken er ikke så veldig mye klarere...