2022-11-04, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jaha, men de lyckades rätt bra hemma hos mig. Men varken du eller jag vet vad någon random snubbe som inte vill uppge källa menar, när just utgångspunkten ändå är rätt viktig. Om JJ hade varit en hoarder och badrummet plötsligt var normalrent så hade man kunnat dra slutsats. Men om det gått från normalrent till fortfarande vara normalrent så...? Vi vet inget förutom att det är en vag uppgift utan källa.

Det dom är konstigt är att lgh i övrigt var ostädad men badrummet helt kliniskt.
Citera
2022-11-04, 00:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
Jag berättar det nu.
Då får du ju underbygga det med att ange källan
Citera
2022-11-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Då får du ju underbygga det med att ange källan

Är som att fråga en tidning vem källan är.
Citera
2022-11-04, 00:49
Medlem
Citat:
De vet mkt mer än vad som står i den här tråden, Polisen vet i detalj vad som har hänt, problemet är att bevisa det för en domstol.
Konstigt de har städat badrummet kliniskt efteråt. Hade faktiskt inte tänkt mig de gjort något mer med kroppen men nu blir jag osäker fyfan. Var kroppen hel när den hittades?
Citera
Medlem
Citat:
De vet mkt mer än vad som står i den här tråden, Polisen vet i detalj vad som har hänt, problemet är att bevisa det för en domstol.

Klart som fan polisen vet mer. Nu var frågan hur du vet det? Och om du har fått veta det från polisen (vilket jag tvivlar på) så borde du ju också fått en teori vad det innebär att det är ”kliniskt städat”.

Men det spelar ingen roll, du slänger ur dig ett sådant påstående men vägrar frekvent att svara på vart du fått det ifrån, så då framstår det endast som en lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Beror väl på om hon hade en annan lägenhet. Det står att de stack till JJs lägenhet efter rånet men inte att det är lägenheten hon har nu.
JJ har inte haft någon annan lägenhet efter att hon flyttade ifrån Nye än den hon har nu. I alla fall ingen lägenhet som hon skulle ha stått för.
Citera
2022-11-04, 00:51
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Är som att fråga en tidning vem källan är.
Absolut inte. Detta är fb där det diskuteras om fallet och att då komma med påståenden helt utan källa så blir det ju kaos härinne? Måste ju finnas någon form av trovärdighet i teorier
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Jag misstänker att det är MHs pappas tjänst ligger upp för grabs nu:
http://www.vetlanda.pingst.se/ny-forestandare/
Citera
Medlem
[quote=BlueGypsy|82285476]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4

Jag tar också allt med en nypa salt såklart, men om någon åtminstone anger en källa så kan jag överväga informationen, slänger någon sig med påstående och sen vägrar ange källa då anser jag det endast vara rent skitsnack och lögn. Där är skillnaden enligt mig.

Förstår dig absolut men håller inte med bara. Jag tror som en annan nämnt, att polisen har rätt så mycket information kring fallet. De vill bara inte förstöra utredningen. Det är jättebra tycker jag. Det innebär bara att de försöker göra allt de kan för att utgången i fallet skall bli så korrekt som möjligt… speciellt nu när mgm har lättade restriktioner…

Allt som kommer ut i media försvårar utredningen om mgm får tillgång till informationen… de skall ej kunna förbereda sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Men det spelar ingen roll, du slänger ur dig ett sådant påstående men vägrar frekvent att svara på vart du fått det ifrån, så då framstår det endast som en lögn.

Vad spelar det för roll? En som ljuger kan säga "jag känner en som känner en av utredarna". En som talar sanning kan säga "jag känner en som känner en av utredarna".

Vad skulle det hjälpa dig med en källa, tillskillnad från ingen källa.

Ingen högoddsare att ett badrum behöver städas vid mord i lägenhet.
Senast redigerad av PehrssonLennart 2022-11-04 kl. 00:54.
Citera
2022-11-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Förstår inte vad som är så oerhört med det. Ganska vanligt beteende bland yngre tjejer med bekräftensebehov. Förekommer ju uppenbarligen en väldigt massa otrohet och forskning som visar att just upptagna personer (främst män) blir mer åtråvärda och attraktiva för andra kvinnor. De är "testade" och godkända. Sen är intresset kanske inte lika starkt för en man som är upp över öronen kär i sin flickvän/fru, men finns många upptagna som både gillar att flörta och att bli flörtade med.. sedan kan det såklart ligga dåligt självförtroende, dåligt konsekvenstänk (särskilt i en småstad som vetlanda där det blir ditt rykte ganska snabbt) och annat bakom, men något superovanligt fenomen är det knappast. Behöver knappast betyda att man är mördarmaterial iaf.

Bra reflektioner.

Men jag tycker ändå någonstans faktiskt att J:s sociala mediekonton inte alls riktigt ger bilden av att hon har den typen av bekräftelsebehov. Det känns snarare som att hon har ett form av kontrollbehov och har svårt att ta motgångar (dvs tex 'nej' från killar). Och det i sin tur är inte riktigt det som du beskriver.

Det faktum att J misstänks för en mordbrand mot sitt ex vittnar lite om detta. Och hur många av de tjejer du beskriver har varit misstänkta för mordbrand? Förmodligen ganska få...
Citera
2022-11-04, 00:52
Medlem
Citat:
Det dom är konstigt är att lgh i övrigt var ostädad men badrummet helt kliniskt.

Det är inte lika konstigt om man tar i beaktande just renoveringen av badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in