2022-11-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Någon som vet varför obduktionen dröjer till nästa vecka? Vill man inte göra den ASAP?
Jag reagerade också på det, men jag tror att de behöver undersöka fyndplatsen och se om de kan bilda sig en bättre bild kring vad som skett. Just själva obduktion vill man vänta med för att säkra vad det är man ska leta efter. De går säkert igenom kroppen nu, men inte så grundligt som de gör nästa vecka. Man vill nog inte förstöra kroppen mer än nödvändigt samt att man kan förstöra bevis om man letar efter fel sak.
Jag gissar alltså!
Citera
2022-11-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Aldrig hört något om. Enda stället jag sett denna ”info” är i denna tråden, och det började väl med att någon kom med det som en teori? Alltså helt utan någon verklighetsförankring.

Jag gissade någon form av triangeldrama , men det var en gissning utan grund. Jag tror ingen här vet varför de slutade umgås. Jag har inte läst något om det här i varje fall.
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-11-03 kl. 23:25.
Citera
2022-11-03, 23:25
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tror inte det är något större problem med deras uppväxter eller föräldrar, ska vara genetiskt då.. miljömässigt borde varken småstadsliv eller frikyrkotillvaro göra någon till mördare.. är väl på senare år det spårat då med annat umgänge, knark osv. Tror många har en tomhet i livet idag, lever genom sina telefoner istället. Tycker man läser allt oftare om urspårade fester i småhålor, har svårt att tro att det förekom på samma sätt på 70-talet fast man söp mycket hårdare då, stora ungdomskullar osv. Dog väl en del i fylleslagsmål men känns inte som att det var på samma sätt och lika våldsamt som idag(?) Och att tjejer var gärningsmän måste varit än mer ovanligt..

Nej, småstadsliv generellt är absolut ingen anledning, tror det kan vara positiv istället. Frireligiösa sekter behöver inte heller vara avgörande men kan vara en negativ ingrediens i totalen. Hjärntvätt är aldrig bra.
Tolkar ditt inlägg mer som att det kan i så fall ska vara psykisk sjukdom som ligger bakom?.
Säger inte att det är uteslutet. För en urspårad fest tror jag inte motiverar ett så fruktansvärt grovt brott. Speciellt när det är tjejer.

JJ kom väl från ett hem med separerade föräldrar, kan sätta djupa spår. MH adoptivbarn dessutom färgad i en liten ort är inte heller en bra förutsättning. Adoptivbarn är ju överrepresenterade gällande psykiska besvär. Tror att uppväxt och föräldrar spelat en roll här.
Senast redigerad av Rengen 2022-11-03 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
I ubåtsmordet var han också ute och cyklade. Han borde vara tyst.
Alla som gissar har fel, ganska ofta, men om man inte gissar och spånar så kommer man heller ingen vart.
GW brukar väldigt ofta just förklara att han pratar om sannolikheter, och baserar ofta uttalanden på statistik. Han har även rätt väldigt ofta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Önskar det fanns fler som du så slipper vi som är nya i tråden luska att MH är maja hellman och tt är tove och JJ är johanna 😂

Skämt å sido fått mitt sagt nu.

Tragisk händelse och det lär bli spännande när FUP släpps någon nästa år säkerligen. Förstår mig dock inte på varför tove umgicks med vännen som pojkvännen hade varit otrogen med.
Ser att du försöker plantera in falska uppgifter i tråden.
Att pojkvännen skulle varit otrogen med en av MGM är desinformation!
Citera
2022-11-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jag har kommit med den infon innan, de hängde mycket i umgängen där det förekommer en del droger, främst ”helg-knarkande”, alltså folk som annars hade ordnade liv, arbeten, stabila förhållanden och bra relationer, detta vet jag pga jag känner folk i dessa umgängen. MH och JJ har tagit droger, men de är inga missbrukare eller narkomaner liksom, de har blivit bjudna/snyltat någon lina här och där på någon fest. Men inte mer än så.

Kan inte någon av er Vetlandabor sätta upp en tidslinje för alla de här sakerna som J ryktas ligga bakom. Det vore intressant faktiskt att se i vilken ålder de har skett.

Det första bråket mellan T och J tex, det skedde när då? 2020? Tidigare?
När hände den här eventuella Bitch-incidenten med bilen som någon frågat om?
När var hotellet-incidenten?
Osv...

Anledningen är för att jag undrar delvis om man kan se ett eskalerande mönster och dels också om hon var minderårig när något skedde och isf vad.

Den misstänkta mordbranden ser jag iaf att hon var 18,5 år vid så där är hon ju ändå myndig iaf.
Citera
2022-11-03, 23:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Jag tror att hon dog på samma ställe som kroppen hittades på.
Tror att de har kört ut henne dit samma natt (därav brottsmisstanke människorov).
Verkar krångligt att de 2 tjejerna skulle klara av att flytta en död kropp från lägenheten utan hjälp (vilket de inte verkar ha fått i om att de inte misstänker någon annan.

Dunsarna i lägenheten tror jag kommer av att bråket startade i lägenheten sen har de tvingat med sig henne ut i bilen.
Polisens kartmönster av bilen har lett dom till platsen (tips som inkommit). Mobilerna har ju med största sannolikhet legat i lägenheten.
Eller så har en av tjejerna pratat och berättat ungefär var de lämnade henne. Hon har säkert sagt att hon levde när dom lämnade henne där.
Varför ändras inte brottsmisstanken till mord/dråp nu när hon är hittad död?

Så måste det vara..! Funderade på brottsrubriceringen. Äntligen någon mer än Avel och Linakova (+2 till högst) med något innanför pannbenet, som skriver i tråden.

Citera
2022-11-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
På tal om förhållanden, från JJs. Facebookstatus om ett förhållande år 2018.

https://www.bildtagg.se/bild/khn9yriww5czjcfiah8h3lsl

Det bästa med Facebook är att folk gör såna här dumma grejer med för och efternamn fullt synligt. Begåvningsreserv.
Citera
2022-11-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det skulle också kunna förklara varför det varit så tyst kring vad konflikten handlade om. Inte ens pojkvännen har uttalat sig. Han känner nog skam och skuld efter detta.

Nämen vilken smaklös och elak kommentar och början på en trådsanning. Du borde känna skam, och alla andra som också skriver sjuka teorier. "Inte ens pojkvännen".... respektlös kommentar. Familjen är mitt i en tragedi och sörjer. Att inte uttala sig i det här förklarar inte ett skit.
Citera
2022-11-03, 23:33
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Så måste det vara..! Funderade på brottsrubriceringen. Äntligen någon mer än Avel och Linakova (+2 till högst) med något innanför pannbenet, som skriver i tråden.

Nej, så måste det inte alls vara. Det rubriceras regelmässigt som människorov till dess att kroppen hittats.
Citera
2022-11-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SusanRoss
Nämen vilken smaklös och elak kommentar och början på en trådsanning. Du borde känna skam, och alla andra som också skriver sjuka teorier. "Inte ens pojkvännen".... respektlös kommentar. Familjen är mitt i en tragedi och sörjer. Att inte uttala sig i det här förklarar inte ett skit.

Hans mamma gick ut en dag efter försvinnandet i media och sa att hon inte misstänkte att det låg nån konflikt bakom och att pojkvännen inte heller misstänkte det. Men visst, är det en trådsanning så bör det ju avfärdas. Jag trodde det var bekräftat av folk från Vetlanda.
Citera
2022-11-03, 23:35
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hittades inte cykeln mellan lgh och Biltema?
Rekommenderar att läsa sammanfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in