2022-11-03, 22:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Snälla rara, äre bara jag som stör mig något mycket på era löjliga; "TT, JJ, MD, MH, AW" verkligen, Bara släpp det, det är ju offentligt vem som är död, vem som är häktad och vem som är pojkvännen och vilken reataurang mc donalds är. I alla andra trådarna skrivs både namn, efternamn och personnummer ut, vilka föräldrar man har och vad adressen äe, vad är problemet denna gång? att det är svenskar det handlar om och man inte vill hänga ut dom, tills "rättvisan haft sin gång och man blivit dömd" herre min skapare......

Fjaskigt men tycker synd om familjen Hellman. Tror att dottern Maja har talat om var Tove fanns i skogen, kanske för flera dagar sedan men genom att hon inte var bekant med omgivningarna till orten Nye som Johanna var så kunde hon inte förklara riktigt för polisen.
Citera
2022-11-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror mer att hon vill informera MH att hon stött på patrull (grannen) och att hon ska stanna tills hon återvänt

Mm. Jo. J skulle kanske helt enkelt ställa upp porten för att underlätta transporten från lgh till bilen.
Citera
2022-11-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Fjaskigt men tycker synd om familjen Hellman. Tror att dottern Maja har talat om var Tove fanns i skogen, kanske för flera dagar sedan men genom att hon inte var bekant med omgivningarna till orten Nye som Johanna var så kunde hon inte förklara riktigt för polisen.
Önskar det fanns fler som du så slipper vi som är nya i tråden luska att MH är maja hellman och tt är tove och JJ är johanna 😂

Skämt å sido fått mitt sagt nu.

Tragisk händelse och det lär bli spännande när FUP släpps någon nästa år säkerligen. Förstår mig dock inte på varför tove umgicks med vännen som pojkvännen hade varit otrogen med.
Citera
2022-11-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Häktet delar på en tidning och den kollas igenom noga mellan alla celler. Det är inte säkert att de ens hinner se tidningen innan de blir informerade om fyndet.

Det är inte alls säkert de fått läsa någon dagstidning,många häkten har tagit bort dagstidning till klienterna.En kompis jobbar på häkte,så jag vet att det stämmer
Citera
2022-11-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har sannerligen inte läst allt, varit borta en del idag. Men @hallonfisk verkar vara en person som vet var kroppen hittdes, men av integritets - och etiska skäl (anhöriga o markägare) inte vill avslöja mer än avsprärrningen. Bluegypsy och en till (minns inte nicket just nu) har ju nämnt avspärrningar till en bit ovan "korsningen". Likbilen kan ju ha parkerats där det var mest praktiskt just då, det är svårt att veta om platsen är adekvat.

Jag vet inte vad som är bäst för att kroppen ska kunna ge information. I vatten håler den bättre oftast, då vatten är kallare, men vissa förändringar kan ske av vattnet också. Många bevis kan dock t av vatten, såsom DNA, fingeravstryck, mm. Vatten är på det viset en fiende.

På land, i luften finns syre, djur mm som kan gå åt en kropp . Sedan beror det på hur kroppen legat, om den grävts ner, klädsel, växtlighet, fukt mm. Kläder kan skydda mot både angrepp av insekter, djur och förruttnelse kan ske långsammare om de är oskyddade. Men det finns många faktorer som jag inte känner till. Nu har det dock inte varit så varmt, vilket förstås är en fördel.

DNA är känsligt för sol och vatten...

Vi får väl se.

Ja bara att avvakta. Polis har ju jobbat på platsen även idag och det ska de få göra ostört.
Kanske skrivits i tråden men radion verkar ha intervjuat nån doktor i informationsteknologi om ”hur en sådan spårning går till” men det blev man inte klokare av. Han pratade mest om att det var möjligt att spåra.

Och sen har reportern på radion fått lite dåligt samvete för den granne som hon intervjuade som nu har beskyllts i soc medier (läs Flashback) för att inte ha ringt polisen så hon blev tvungen förtydliga att hon nu hade uppgifter om varför polisen inte kontaktades. Och det var då att det förklarats med att kompisen var full och trillat. Så nu kan hon sova lite bättre efter att ha intervjuat denne granne tillika viktigt vittne i förundersökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Om fyndplatsen som flera pekat på är på norra sidan av vägen så kan det stämma med andra rykten om att hon hittades i ett grunt dike eller en sänka där det står vatten.
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511942&n=6357729&z=13&mapprofile=terrangskuggni ng&background=3&boundaries=false&name=Fyndplats%3F
Kan va så. Men på norra/östra sidan så är inget vatten vid den vägen. Inte mkt iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boijangles
Personen som grät ut i tidningen då och inte kunde tro att tjejerna gjort något, har hon kommenterat något nu.??
Undrar om hon avbokat kryssningen?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Bra skrivet!. Inte bara sannolikt ta livet av en vän, utan också gömma kroppen, och sen hålla tyst. Total brist på empati. Ändå tror jag inte de är psykiskt störda i egentlig mening utan fullständigt trasiga. Delvis eller mkt pga uppväxt och föräldrar.
Och sen vara i sektliknande miljö är ingen nyttig ingrediens.

Dessa GM som många andra kommer för alltid vara en belastning för samhället.
Frågan är om de någonsin kan komma tillbaka till Vetlanda, tror knappast det.
Tror inte det är något större problem med deras uppväxter eller föräldrar, ska vara genetiskt då.. miljömässigt borde varken småstadsliv eller frikyrkotillvaro göra någon till mördare.. är väl på senare år det spårat då med annat umgänge, knark osv. Tror många har en tomhet i livet idag, lever genom sina telefoner istället. Tycker man läser allt oftare om urspårade fester i småhålor, har svårt att tro att det förekom på samma sätt på 70-talet fast man söp mycket hårdare då, stora ungdomskullar osv. Dog väl en del i fylleslagsmål men känns inte som att det var på samma sätt och lika våldsamt som idag(?) Och att tjejer var gärningsmän måste varit än mer ovanligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Såklart kan inte henne MGM familj göras skyldiga för att dottern sitter häktad
Men man kan ju inte heller betrakta MH som helt oskyldig till vad som nu hänt under kvällen bara för att hon inte berättat fullt ut

Om hon betraktats som helt oskyldig hade hon förmodligen varit släppt nu
Citera
2022-11-03, 22:43
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Önskar det fanns fler som du så slipper vi som är nya i tråden luska att MH är maja hellman och tt är tove och JJ är johanna 😂

Skämt å sido fått mitt sagt nu.

Tragisk händelse och det lär bli spännande när FUP släpps någon nästa år säkerligen. Förstår mig dock inte på varför tove umgicks med vännen som pojkvännen hade varit otrogen med.

Oj det var nytt så Albin Warren har haft ihop det med Johanna nyligen? Berätta mera vad du vet
Citera
2022-11-03, 22:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
På Tv 4 säger de nu att det kan bli aktuellt med ny brottsrubricering, alternativt att någon av de häktade blir fri från misstankar, alternativt att det kan bli aktuellt att fler blir misstänkta om de häktade väl börjar prata
Så det känns som långt ifrån att fallet är löst endast genom att flickstackarns kropp är hittad
Ändras troligen från människorov till mord.
Citera
2022-11-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Något jag inte kan släppa är grannen (han som skjutsar JJ till McD)....
OM (Spekulation) det inte är JJ som har TTs mobil på sig när den gör samma vända tur och retur dit o till lgh så innebär det att det bara kan vara EN annan person som har den på sig alt. har TT i bilen vilket är grannen.
Det här med att JJ antas bli överrumplad när hon möter honom i trappen (minns jag fel? De möts i trappen väl?) som så många gissar och att hon då drar till med en nödlögn att hon ska till McD för hennes kompis är full" osv. Om man tänker sig att hon talar sanning tex, så är det kanske tvärtom. Kanske är det grannen som behöver ett "alibi" och erbjuder skjuts när de möts, eller bara behöver hitta på något direkt så inte JJ ska fråga vad han gjort precis. Ja, vad har han precis gjort? Varit ute och åkt bil? Kommit hem från krogen? Kanske till och med just slagit ned Tove vid hennes cykel utanför och lagt henne i sin bil.
Han hinner inte ställa i ordning cykeln då, och varför bryr han sig så jävla mycket om en cykel att den står "felplacerad" och ställer i ordning den, måste även fråga vems den är och påpeka påsen i korgen?
Då kan man ju såklart undra varför JJ inte reagerade dock på att TTs cykel var kvar när hon just cyklat iväg för 10 min sen... Grannen kanske ljuger, hon kanske aldrig sa så som han säger "att det är en kompis" och anger ett annat namn än TTs (enligt grannen har hon sagt så), men hon kanske sa " men vad konstigt hon skulle ju cykla hem men tänkte att TT kanske struntade i det, blev hämtad av sin pojkvän som hon ju just innan ringt.
Självklart bara gissningar...men det är något som gör att jag inte kan släppa det scenariot, även nu.
Någon annan som tänker samma?

Jag tänker också att det kan vara någon annan kan ha bragt Tove om livet
Grannen kanske är inblandad?
Vad gjorde han i trapphuset vid den tiden?
Eller kan det vara någon helt annan som mött Tove då hon var på väg hem som är skyldig?
Det jag är mest nyfiken på är att polis hittat info i de anhållnas mobiler som ledde dom till fyndplatsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in